• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

2de Harde schijf wil niet mounte

Status
Niet open voor verdere reacties.

sidboy55555

Gevestigd lid
Lid geworden
27 sep 2014
Berichten
495
Waarderingsscore
0
Hoi, ik heb vandaag mijn computer een nieuw huisje gegeven omdat mijn oude case, nou ja zeer oud was...
en ik gebruikte eerst windows, maar ik heb vandaag ook ubuntu geinstalleerd net zoals op mijn laptop.
maar nu heb ik het probleem, alle data staat op een andere schijf dan ik ubuntu op heb staan maar ubuntu wil hem niet mount,
ik kon ook niks via google vinden. ik gebruik ubuntu 15.10 en de harde schijf is geformateerd op ntfs. dit is de error.

http://pastebin.com/8pVmH965
 
Heeft die tweede HD eerder in een Raid-verband gedraaid?
 
nee, ik heb wel 2 andere harde schijven in een raid verband laten draaien maar dat was deze niet.
 
ja hij geeft aan dat ik een opdracht kan invoeren.
 
sorry ik volg je niet echt, ik gebruik linux ubuntu.
 
Lees het nogmaals want het heeft weinig met Linux te maken als je met een Windows bootable cd/dvd/usb stick opstart......
 
ik heb via windows 7 instalatie cd de cmd kunnen opstarten maar wanneer ik die opdracht uitvoer chkdsk /r dan krijg ik een fout dat de schijf is beveiligt tegen schrijven.
 
Vermoedelijk zit er een USB stick in?
Gekeken of schijfletters er op die schijf staan en na de r de schijfletter aangegeven?

Geen Windows machine in gebruik waar de schijf even aan/ingehangen kan worden?
 
nope, ik heb het net opnieuw geprobeert, geen usb niks, ik heb zelfs mijn andere harde schijf los gekopeld,
ik heb mijn tweede hardeschijf altijd op D staan en ik heb chkdsk /r van A tot F, ik heb ook zonder schijf letter geprobeert.
 
.. dit is raar. ik wou nu net ff zelf wat uitproberen met de testdisk programma van ubuntu, maar die de disk niet wilde tonen keek ik via bestanden/mapen of die wel aangesloten stond, hij stond aagesloten en toen ik er net op klikte opende die... dus probleem opgelost. fix: geen idee :huh: , maar als nog bedankt voor je hulp :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan