• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Word ik beduveld of is er een andere reden. Intrainen router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Korrigan

6 tigger met gebreken.
Lid geworden
3 sep 2013
Berichten
1.966
Waarderingsscore
22
Hallo,

Ik heb jaren een fritzbox 7340 gehad via xs4all. Deze had een max internet snelheid ingetrained (zo noem je dat toch?) 33 mbits. Nu heb ik sinds een aantal maanden een 7360 via xs4all. In het begin ingetraind op 41, maandje erna 37 en nu weer 33 mbits. Vraag me niet hoe dit kan. Als ik niet beter zou weten? Draait er iemand aan de knoppen bij xs4all. Volgens mijn postkode kan ik max 36 mbits halen. Wordt een router moe van het intrainen zodat hij uiteindelijk weer lager uitkomt, of heeft het weer invloed? Ik heb hem al een 15 min. Uitgezet, maar het blijft zo.

Vr.gr.
 
wat zegt xs4all er van?
het is wel vreemd dat het hoog begint en dan steeds lager wordt. het weer heeft net echt invloed op jou internet

--- Update ---

aan de box lijkt mij ook niet, die moet dat zeker kunnen hebben.
WiFi-draadloze netwerken conform 802.11n (tot 300 Mbit/s bruto; 2,4 GHz) en 802.11b/g (tot 150 Mbit/s bruto; 2,4 GHz)

--- Update ---

als je er een kabel aanhangt, hoeveel geeft hij dan?
 
Ik heb net een mail naar xs4all gestuurd. Ben benieuwd naar hun reactie. Met kabel blijft het gelijk.

--- Update ---

Meest is het zo, dat ze een check list afwerken. Terwijl je zegt dat er niks is veranderd.
 
Heb je op alle apparaten die je gebruikt een verlagende snelheid of bijvoorbeeld alleen met je mobiel? Want, dan zou het daar ook nog aan kunnen liggen.
 
dus het ligt niet aan de wifi zelf, dus echt aan het signaal. kunt even een reactie afwachten.
 
Het is de download en upload die je ziet als je inlogd in de router. Dus waarmee de router verbonden is. Via speedtest metingen is dit merkbaar. Van de 33 houdt ik nu netto 25 over. Anders kwam ik nettjes op 36 netto. Van xs4all nog niks gehoord!
 
Ik doe maar een gok omdat ik deFritzboxen niet ken, maar wel weet dat deze vol met instellingen zitten.
Kijk daarom eens of jij ets kan vinden in die box betreffende VDSL.
 
Ik heb hier vdsl2. En vanaf de eerste installatie waarbij er 41 Mbits weergegeven werd tot nu 33, is er niks gewijzigd
Eerder heb im dit ook ervaren.Als je naar een ander abbo ging kreeg je de eerste 6 maanden gereduceerd tarief. De eerste 6 maanden 39 mbits, daarna zakte het naar 33. Dit was nog met de fritsbox 7340
 
Ok! Abraham, maar als ik eerst 40 haal en later 33, zonder dat er ook maar iets is gewijzigd?

Nb. Ik krijg geen mailtjes van het forum
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat betreft de e-mail abonnementen, zit jij bij Hotmail?
Als bij een bericht aanmaken op de knop Uitgebreide Editor klikt en naar beneden scrolt - zie dat er een mogelijkheid is je te abonneren op bijv. dit topic.


Wat weerhoudt jou om toch eens een kijkje in de modem te nemen.
Alternatief is de modem te resetten middels het resetgaatje en een dunne pin.
 
Ik heb in de instelingen van de router gekeken en ook een aantal keer een reset gedaan. Nb. Ik waardeer je hulp.

--- Update ---

Nb. De reset behoudt de instelligen. Ik ga hem morgen eens terugzeten naar de fabrieksinstellingen en dan opnieuw aanmelden bij xs.
 
Als jij in de Fritzbox zit - wat is dan instellling bij "Annex"?
Is dat A of is dat B?
 
Het is annex A.
 
Volgens xs4all is annex A voor analoog, glas en vdsl en annex B voor ISDN. Ik heb bet toch even op B gezet, maar dit had geen invloed. Voordat ik dat deed nog even gekeken naar de down en upload. Down was verder weggezakt naar 31. En de up was gestegen van 3,7 naar 7,1. Er gebeurt dus wel iets op de lijn . Wacht nog even bericht van xs af. Anders maar eens bellen.
 
Volgens xs4all is annex A voor analoog, glas en vdsl en annex B voor ISDN. Ik heb bet toch even op B gezet, maar dit had geen invloed. Voordat ik dat deed nog even gekeken naar de down en upload. Down was verder weggezakt naar 31. En de up was gestegen van 3,7 naar 7,1. Er gebeurt dus wel iets op de lijn . Wacht nog even bericht van xs af. Anders maar eens bellen.

Volgens de berichten die op ook bijv. het Telfort forum heb gelezen is A voor ADSL en B voor VDSL met de kanttekening dat dan de ISDN-centrale niet meer werkt.

Ook de link naar de handleiding van de Belgische provider is heel duidelijk hierover.
Dus zou je haast concluderen dat XS4All zijn zaakjes niet in orde heeft.
 
Laatst bewerkt:
Nb. Ik krijg geen mailtjes van het forum
.

dit hebben meer mensen, dit had ik ook, nu heb ik mij gmail in gebruik hier en werkt weer 100%

--- Update ---

@korrigan wat voor abbo heb jij eigenlijk? tot 40 mb bijvoorbeeld?
ik zit bij ziggo met een 50 mb abbo en daar garanderen ze minimaal 80% met kabel.
ik weet niet hoe dat bij xs4al zit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan