• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Word ik beduveld of is er een andere reden. Intrainen router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik hoop dat het nu is opgelost en stabiel blijft.
alleen blijft de 33 mb nu dus wat je ongeveer kan verwachten?
 
ik hoop dat het nu is opgelost en stabiel blijft.
alleen blijft de 33 mb nu dus wat je ongeveer kan verwachten?

Klopt. 33 . Nu wachten op xs bounding.
 
ja ik hoop dat het snel voor je wordt geregeld.
 
En ja hoor! Het is weer zover. Vandaag gezakt naar 27 down en gestegen naar 7,5 up. Ben benieuwd wat Xs er morgen mee gaat doen.
 
nog iets verder gekomen vandaag?
 
Neen, ik heb gisteren xs4all gemaild refererend aan het het ticket. En schermprintjes bijgevoegd van de fritzbox internet gegevens. Ook van januari waarop te zien is dat ik toen 40 mbit haalde. Ben benieuwd waar ze mee komen.
 
oke kan dus nog enkele dagen duren voor je een reactie krijgt.
heb je het modem al eens gereset, om te kijken of dat nog helpt?
 
Ja, reset en terug naar fabrieksinstellingen. Er verandert niks. Ik zit op vdsl2 en volgens de kpn er kan een upload van 7 niet. Vdsl2 gaat tot max 3,5. Als dat waar is, is er toch iets mis.
 
je zou nog een kanaal kunnen veranderen, sommige kanalen worden veel gebruikt en sommige zijn veel rustiger

--- Update ---

De minimale afstand van je huis tot de wijkcentrale kun je opzoeken op:

http://www.speedtest.nl/adsl/

Je krijgt dan de afstand tot de wijkcentrale, hemelsbreed gemeten. Omdat de telefoonkabel onder trottoirs ligt en de telefoonkabel van de centrale eerst naar de wijkkast gaat, waarvandaan dan weer een telefoonkabel naar jouw huis loopt, is dit echt een minimale afstand. De werkelijke afstand zal dus veel meer zijn. De tabel onder de informatie geldt alleen voor ADSL!!

Wel kun je met deze afstand met een VDSL2 afstand/snelheid tabel (internet) ongeveer bepalen wat de snelheid is die je maximaal zal kunnen halen. Verder moet je onder andere rekening houden met de kwaliteit (leeftijd) van alle telefoonkabels n de situatie in je huis.

Via Google is er bijzonder veel te vinden over deze materie.

Ook kun je KPN Helpdesk bellen. Zij kunnen namelijk zaken doormeten en aan de hand van metingen in combinatie met de cijfers die jouw modem aangeeft, bepalen of de huidige snelheid best wel ok is en wat de mogelijkheden zijn. Geef wel even aan dat je (zoals ik) het vermoeden hebt dat je nu een te lage snelheid haalt!
 
De kpn heeft de vorige keer al metingen gedaan. Ik zit ca 700 mtr vd centrale. Ik heb bbned gebruikt om te meten. Volgens hun zou ik max 30 kunnen halen . Wat ook opvalt, in de fritzbox dsl info zie ik de max throughput 41000. En de curent lager 28000. Vorige week was de max 32000 en de current er net onder. Ik heb de fritzbox ingesteld via de wizzerd. Ik ga het morgen eens handmatig doen. Dan vul ik zelf de gegevens in. Kijken of er wat in zit.
 
ja dat kun je doen en een beetje met de kanalen spelen, wil ook nog wel helpen.
 
Even een update.
Vorige week gebeld door xs4all, vragen of alles naar wens verloopt. Ik heb ze boven staand verhaal vertelt. De servicedesk medewerker heeft me doorverbonden met een techneut en deze heeft KPN ingeschakeld. De KPN man heeft de zaak doorgemeten en besloten om eens over te zetten naar een tweede lijn in de centrale. En nu traint de router in op 43 mbits down en 8,5 up. En een max throughput van 50. Wat ook de max abowaarde is. Ziet er goed uit!
 
Dat werd tijd mijn inziens dat dit gebeurde!

En ik ga nu de fusie van Ziggo met Vodafone afwachten!
 
Dat is een betere snelheid, netjes geregeld van hun!
 
Let op! Nadat kpn geweest was stond op kpn netco ineens een max te halen snelheid vdsl2, 40mbits. Nu , na 6 weken, zakte mijn snelheid weer naar 33. Xs4all gebeld en zij stuurde een monteur. Ander stekkertje op de kabel gezet en de snelheid staat nu op de fritzbox op 36. Kijk ik vandaag weer eens op de kpn netco, kan ik max weer 36 mbits halen. Ipv het op lokatie de snelheid mogelijk te maken , passen ze netco aan op de lokatie.:drinks:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan