• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Enqute over dit forum

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum

Enqute over het NCF

  • Het forum ziet er thans al behoorlijk gedateerd uit.

    Stemmen: 9 25,7%
  • Het forum ziet er nog steeds goed en modern uit.

    Stemmen: 13 37,1%
  • Er hoeft helemaal niks te veranderen.

    Stemmen: 22 62,9%
  • HTML5 toepassingen worden gemist.

    Stemmen: 4 11,4%
  • HTML5 toepassingen worden niet gemist.

    Stemmen: 5 14,3%
  • De forumsoftware dient gemoderniseeerd te worden (graag toelichten).

    Stemmen: 3 8,6%
  • De forumsoftware hoeft niet gemoderniseeerd te worden (graag toelichten).

    Stemmen: 2 5,7%
  • De aanbinding met sociale media (zoals Facebook en Twitter) wordt niet gemist?

    Stemmen: 15 42,9%
  • De aanbinding met sociale media (zoals Facebook en Twitter) wordt node gemist?

    Stemmen: 1 2,9%
  • Indien het forum goed weergeven wordt in smartphones en tablets, is TapaTalk niet meer nodig.

    Stemmen: 5 14,3%
  • Indien het forum goed weergeven wordt in smartphones en tablets, blijft TapaTalk nodig.

    Stemmen: 1 2,9%
  • Missen jullie een forumonderdeel (graag toelichten)?

    Stemmen: 4 11,4%

  • Totaal aantal stemmers
    35
A

Abraham54

Gast
Ik wil graag weten hoe jullie over dit forum denken.
Daarom wil ik graag, dat jullie deelnemen aan deze enqute.
Wil je meer kwijt dan de enqute mogelijk maakt - dan graag dit toelichten en een bericht hierover toevoegen.
 
Ik heb gestemd. Mijn toelichting:

Veranderen om het veranderen vind ik niet nodig. Hoezo moet een forum er modern uitzien? Voor mij is van belang dat ik er mijn weg kan vinden. Ik geef de voorkeur aan een rustig uiterlijk en dat is momenteel het geval
Zelf maak ik geen gebruik van Facebook of Twitter. Daarom mis ik knoppen naar die sociale media ook niet.
Toen ik nog een Nexus (android) tablet had, heb ik kort gebruik gemaakt van Tapatalk. Ik miste allerlei mogelijkheden en vond de app te beperkt. Ik heb de app daarom al snel verwijderd. Op een tablet met een grootte van 7 inch of meer geef ik duidelijk de voorkeur aan de gewone webversie.
Nadeel van Tapatalk vind ik dat die app permanent draait. Op het forum word je dan altijd als zijnde online aangegeven, terwijl dat meestal helemaal niet het geval is.
Toen mijn Nexus tablet overleed, heb ik een iPad aangeschaft. Tapatalk heb ik daarop nooit genstalleerd. Misschien is Tapatalk wel handig op een smartphone omdat die een nog kleiner scherm heeft, maar ik heb geen smartphone, dus daar kan ik niet over oordelen.
 
@ Porrelaar

Met jouw iPad kan je dus op dit forum niet de video's zien.
Was dit forum modern en met HTML 5 dan weer wel.

Dat kan je op mijn forum controleren overigens.
 
Laatst bewerkt:
Ok, bedankt voor de toelichting over het nut van HTML 5. Ik heb inderdaad een keer gemerkt dat ik via mijn iPad een video op het NCF niet kon zien. Dan zou HTML 5 dus inderdaad zijn nut kunnen hebben. Persoonlijk til ik daar niet zwaar aan. Die iPad gebruik ik 's avonds om nog even mijn webmail te checken, iets op te zoeken op internet en te checken of er nieuwe vragen/antwoorden op het NCF zijn. Vragen zelf beantwoorden doe ik nog steeds liever via mijn desktop pc. Daarmee vind ik het veel makkelijker om tekst te kopiren en te plakken, afbeeldingen in te voegen enz.
Voor mij is de iPad een (duur) speeltje, maar ik ken ook mensen bij wie de iPad (of een andere tablet) de pc vrijwel vervangen heeft. Die zouden dan zeker voordeel hebben bij HTML 5.
 
Voor mij hoeft er niets te veranderen.
 
Ik heb ook gestemd. Op dit prachtige forum, laat ik dat in elk geval voorop stellen.

Wat betreft de onderverdeling van de topics. het is niet te gefilterd, wat ik daarmee bedoel is het volgende: Je blijft niet uitfilteren, voorbeeld: Windows 10 --> problemen met bureaublad --> snelkoppelingen --> ben er een paar kwijt --> waar kan ik die vinden. Nee weet je niet waar je hem moet plaatsen dan doet een lid van het team het even voor je, super!

Ook iets wat ik heel goed vind is dat je een bericht niet kan verwijderen dit voorkomt halve topics, gemiste antwoorden e.d.

Daarnaast zou ik bijna smeken niets aan de opmaak en de vormgeving te veranderen, ik vind deze zo geweldig FENOMENAAL!!

Wat betreft die Tapatalk app die vind ik verschrikkelijk! Wat de rest daar betreft kan ik mij vinden in de uiteenzetting van Porrelaar.

Wat mis is ik dan wel?

- Ik heb het eerder al eens aangegeven: Ik mis de knop OPGELOST. Soms zijn er topics die iemand heeft gestart maar dan heeft hij zelf de oplossing gevonden, klik je hem aan staat er "is al opgelost"als update, dat vind ik een gemis.
- Ik mis nog een forum deel dat volgens mij de naam "opslag" of "cloud" zou moeten krijgen. Die wereld begint wel erg groot te worden met mogelijkheden als de NAS, OneDrive Dropbox, noem maar op. Maar ook de beveiliging daaromtrent.

Ik kan me voorstellen dat mensen daar vragen over hebben. Misschien moeten we dit aan het begin erg aanzwengelen maar dat hoort erbij. Ik zou voor dit geweldige forum bereid zijn er tijd en energie in te steken dat van de grond te krijgen.

Mis ik de Social media? Ja zeker, maar dan in een andere vorm dan de vraag is gesteld namelijk: voor het melden van een incident op het forum. bijvoorbeeld het forum is niet bereikbaar, dan mis ik het want, je kan er dan niet op maar je weet niet of het aan jezelf of aan het forum ligt. Hierover is door mij reeds een topic gestart. http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=128083

Dit verhaal wil ik dan ook gebruiken om een ieder die zich inzet zeer hartelijk te danken voor het vele werk dat jullie doen! Achter en voor de schermen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooi zo laten
volgens mij doet het wat het moet doen.
en ik bedank ook iedereen die helpt en het forum onderhoud.
ik kom forums tegen ,als je een beetje teveel vragen stelt,krijg je op je donder en kommentaar.
dan durf ik geen vragen meer te stellen.
bij een forum denk ik daar mag je vragen stellen,maar dat is dus bij veel forums anders.
op dit forum geen wan klank gehoord,geweldig vind ik dat.
 
Eens met eerdere opmerkingen.
Dit is ook mijn favoriete forum.
 
Wat leuk, zo`n enqute, ik ben positief over NCF, en als het een keer niet bereikbaar is zoals laatst, dan zie ik het de volgende dag wel, facebook, tapatalk en twitter heb ik niet, maar is wel een reclame voor NCF, maar of zij dat nodig hebben, aangezien de bezoeken die er al buiten deze om zijn?, kan dat natuurlijk wel enorm verhogen.

Veranderen, sommige zweren bij een frisse wind door de zaak, daar ben ik geen voorstander van, waarom moet iets veranderen als het goed in elkaar steekt, en goed functioneert. Alleen geld beluste bedrijven zijn op jacht naar veranderingen.

Wel belangrijk is(ook voor NCF) de gemiste afrondingen van topics, iedereen doet hier zijn bijdrage/ervaring insteken.....en dan hoor je niets meer over de afloop, en dan denk ik ook weleens egostisch manneke, wij jouw helpen, maar niets melden dat het wel of niet opgelost is, iemand iets opdringen kan natuurlijk niet is pp verschillend!!.

Tolerantie kritiek op forumleden en moderators, das perfect hier, tolerantie is hoog genoeg om niet geband te worden op schelden en beledigen na, met eigenlijke woorden je kan goed uiten hier wat je bedoeld...

NCF, blijf jezelf!.

Schilder
 
In de handleiding Youtube filmpjes plaatsen schreef je vandaag:
Heden heb ik de YouTube player op dit forum weer aangepast.
Geloof het of geloof het niet - de YouTube player op dit forum is nu in HTML5 en laat zich dus zonder Adobe Flashplayer gebruiken.

Apple gebruikers kunnen nu voor het eerst ook genieten van de vele video's die op dit forum staan.

Ook is het nu mogelijk in de player op de beeldvullende knop te klikken.

Veel plezier ermee.
Dat kon ik gisteren ook al op mijn iPad. De filmpjes bleken gewoon afspeelbaar. Ik testte dat toen met de video die jij als laatste geplaatst had in het topic WeekendHumorvideo.
Ik kon dat filmpje toen al op verschillende manieren bekijken:
  • klein
  • beeld in beeld
  • full screen
  • via YouTube

Wat is er veranderd sinds gisteren? Gisteren had ik bij de standaard weergave op de iPad nog zwarte balken links en rechts van de video; die zwarte balken zijn nu verdwenen, waardoor de video in standaard weergave net zo groot wordt weergegeven als op mijn desktop pc. Dat is zeker een verbetering. (Y)
 
Rubensky zei:
Ik mis de knop OPGELOST. Soms zijn er topics die iemand heeft gestart maar dan heeft hij zelf de oplossing gevonden, klik je hem aan staat er "is al opgelost"als update, dat vind ik een gemis.
schilder zei:
Wel belangrijk is(ook voor NCF) de gemiste afrondingen van topics

Ik kan me jullie ergernis voorstellen. Helaas is het zo dat een vraagsteller soms niet meer reageert nadat hij toch een of meer tips heeft gekregen om het probleem op te lossen. Vinden jullie het dan de verantwoordelijkheid van het NCF team om erachter aan te gaan en een reactie in zo'n topic te plaatsen met deze strekking: "Je hebt een paar tips gekregen. Hoever sta je met de oplossing? Loop je misschien ergens mee vast?" Of is dit eerder de verantwoordelijkheid van de vraagsteller?

En soms is het probleem opgelost, maar dat weet je pas wanneer je het laatste bericht in dat topic leest. Je kunt het niet zien op de inhoudsopgave (de index) van het forum. In principe blijven topics hier gewoon open staan, ook als ze zijn opgelost. Wanneer worden topics gesloten? Wanneer een discussie de verkeerde kant op gaat, of wanneer de topic starter daar expliciet om vraagt. De enige uitzondering vormen topics die door Abraham54 zijn behandeld in het onderdeel Hijack This, Virussen en Spyware. Daar worden topics die opgelost zijn of waarop niet meer gereageerd wordt, verplaatst naar het subforum Opgeloste / Inactieve HJT-logs. En op die topics kan dan ook niet meer gereageerd worden.

Ik vermoed dat het technisch wel mogelijk is om voor de gewone leden een zogenaamde moderatieknop aan te brengen, waarmee ze hun eigen topic kunnen sluiten.
Het Belgische PC Helpforum heeft zo'n knop bovenaan ieder topic. Die knop is alleen zichtbaar voor de topic starter en voor het team.
Het blijkt echter dat in 3 van de 4 gevallen (nee, ik heb dat niet nagerekend; het is een schatting) de topic starter die knop niet weet te vinden of het bestaan ervan niet kent. En dan volgt er dus een reactie van een teamlid: "Als je hierover geen vragen meer hebt, mag je dit topic afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het forum voor iedereen overzichtelijk."
Soms sluit de topic starter dan zelf dat topic, in andere gevallen moet toch een moderator op die knop klikken.
Ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat zoiets in het verleden ook op het NCF mogelijk was. Misschien vergis ik me daarin. Abe zit hier al veel langer dan ik en kan er vast meer over vertellen.
 
Porrelaar,

Dank voor de reactie. Ik bedacht mij gisteren dat ik hier is was vergeten te vermelden aangaande de reactie over de knop opgelost.

Wat ik namelijk niet zou willen is dat de topics worden gesloten! Zo kan je nooit meer een reactie ter aanvulling of iets dergelijks plaatsen. Zelf ben ik vaak geneigd om nog even te reageren met zoiets als "Fijn dat het nu werk, graag gedaan". Dus wat mij betreft zou er in de titel opgelost moeten komen te staan maar de topics niet worden gesloten.

Het sluiten van een topic geeft een beetje een gesloten gevoel en doet ook de open sfeer van iedereen mag overal op reageren, uitzonderingen daar gelaten, geen goed.

Als er nog vragen zijn over mijn aanvulling stel ze gerust.

--- Update ---

bovenstaande is precies zoals Porrelaar het heeft gedaan in dit topic: http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=128157

Dat is precies zoals ik het zou willen. Maar dan voorbehouden aan de TS. en dat je het gelijk ziet als je door de topics heen bladert.
 
Dat vermoedde ik al. Daarom deed ik het ook en jij had het al snel in de gaten. :wink:

Voorbehouden aan de topic starter? Maar wat als de topic starter zijn opgeloste vraag niet als [Opgelost] markeert? Natuurlijk kunnen we hem dat dan vragen. En een paar dagen later nog eens vragen. Voel je mijn punt? Zo'n knop "Markeer als opgelost" kan er wel komen, maar hoe vaak zal hij gebruikt worden door de topic starter? Maar misschien ben ik nu te negatief en zou het geprobeerd moeten worden.
 
Met voorbehouden aan TS bedoel ik dat niet iedereen "zomaar" een willekeurig topic op opgelost kan zetten, dan word het denk ik een warboel. de leiding moet natuurlijk de aanpassingen kunnen blijven doen. En je het zal een verandering zijn maar daar kunnen we denk ik wel aan wennen.

Werken met een tijdslot van bijvoorbeeld een maand kan ook handig zijn. maar dan zou je weer neer moeten zetten: "geen reactie meer ontvangen" Al voel ik dan wel het punt; als het topic nu niet is opgelost wat dan?? Maar ja, de regel is toch al dat je niet meer mag reageren op een topic waar 2 weken geen activiteit meer is geweest.

11. Het is niet de bedoeling dat u reageert in oude topics (waar meer dan 2 weken niet meer op is gereageerd), tenzij u hetzelfde probleem hebt en de voorgestelde oplossingen niet werken. Ook wordt het niet gewaardeerd wanneer u met uw vraag of probleem andermans topic overneemt. Maak bij twijfel gewoon een nieuw topic aan of neem contact op met een van de administrators of moderators.

Juist het niet sluiten van een topic houd de open sfeer intact. Topics sluiten is overbodig en wekt (althans bij mijzelf) frustratie op. Het HJT forum daar gelaten ik begrijp dat het daar wel gebeurt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor mij mag alles blijven zoals het is , alles is klaar en duidelijk ,en als NCF eens niet te bereiken is zoals deze week dan probeer je de dag erna opnieuw, :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan me jullie ergernis voorstellen. Helaas is het zo dat een vraagsteller soms niet meer reageert nadat hij toch een of meer tips heeft gekregen om het probleem op te lossen. Vinden jullie het dan de verantwoordelijkheid van het NCF team om erachter aan te gaan en een reactie in zo'n topic te plaatsen met deze strekking: "Je hebt een paar tips gekregen. Hoever sta je met de oplossing? Loop je misschien ergens mee vast?" Of is dit eerder de verantwoordelijkheid van de vraagsteller?

En soms is het probleem opgelost, maar dat weet je pas wanneer je het laatste bericht in dat topic leest. Je kunt het niet zien op de inhoudsopgave (de index) van het forum. In principe blijven topics hier gewoon open staan, ook als ze zijn opgelost. Wanneer worden topics gesloten? Wanneer een discussie de verkeerde kant op gaat, of wanneer de topic starter daar expliciet om vraagt. De enige uitzondering vormen topics die door Abraham54 zijn behandeld in het onderdeel Hijack This, Virussen en Spyware. Daar worden topics die opgelost zijn of waarop niet meer gereageerd wordt, verplaatst naar het subforum Opgeloste / Inactieve HJT

Hey,

Het is geen ergernis, ook niet de verantwoording van NCF om antwoorden te achterhalen, ik had al omschreven dat het Per Persoon verschillend is, de meeste gevallen zijn nieuwkomers met 1 a 2 berichten...of iets meer, die niets meer nalaten over een oplossing, ik ga er dan vanuit dat er laksheid ontstaat, en "als ik maar geholpen ben, dan is dat goed". bietje egostische figuranten ;). Deze nieuwe generatie missen discipline.

Schilder
 
Met voorbehouden aan TS bedoel ik dat niet iedereen "zomaar" een willekeurig topic op opgelost kan zetten, dan word het denk ik een warboel. de leiding moet natuurlijk de aanpassingen kunnen blijven doen. En je het zal een verandering zijn maar daar kunnen we denk ik wel aan wennen.

Werken met een tijdslot van bijvoorbeeld een maand kan ook handig zijn. maar dan zou je weer neer moeten zetten: "geen reactie meer ontvangen" Al voel ik dan wel het punt; als het topic nu niet is opgelost wat dan?? Maar ja, de regel is toch al dat je niet meer mag reageren op een topic waar 2 weken geen activiteit meer is geweest.



Juist het niet sluiten van een topic houd de open sfeer intact. Topics sluiten is overbodig en wekt (althans bij mijzelf) frustratie op. Het HJT forum daar gelaten ik begrijp dat het daar wel gebeurt.

ik kan mij goed vinden in jou antwoord, ik zou het ook niet willen dat iedereen een topic zelf kan sluiten.
ook kan ik mij vinden in het verlengen van de 2 weken geen reactie naar 4 weken.
 
Aarie25,

Ik zou de regel niet willen wijzigen van 2 naar 4. Wat ik zou willen is, dat er na 4 weken inactiviteit de vermelding komt te staan met iets als: "geen reactie meer ontvangen". Dit is met PHP gemakkelijk te regelen volgens mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mij bericht staat er dubbel in, dus heb ik deze verwijderd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan