• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop pakt internet niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Berichten
483
Waarderingsscore
6
Acer laptopje, kleintje ergens zo rond de 10 / 11 inch.
Probleem: Hij pakt draadloos internet wl..., als ik ongeveer een a twee meter
van de Router af sta. Zit ik in een nder vertrek ? Dan pakt ie hem niet ?
Terwijl al m'n andere laptops het internet dan wl 'pakken'.
Ik heb al wat op fora gekeken, en wat instellingen e.d. verandert, enzovoorts.
Bij o.a. ook apparaatbeheer is alles zo perfect in orde als het maar kan !

Maar hij blijft er bij (sinds een weekje), dat, als ie verder dan laten we zeggen
zo'n 4 a 5 meter van de router af staat, geen draadloos internet meer pakt.
* Vraag is natuurlijk:
- Wat is er aan de hand ?
- En hoe is dit op te lossen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoe lang heb je de acer al? je geeft aan dat het sinds een weekje is, heb toen iets van updates geinstalleerd?

kan ook een driver probleem zijn. maar je zou eens via apparaat beheer -> netwerkadapters -> wireless netwerkadapter eens kunnen verwijderen en dan op nieuw opstarten.

je zou ook even hier kunnen kijken of ze daar een nieuwere driver hebben voor jou wifi adapter.
http://www.acer.com/ac/en/US/content/drivers
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor meedenken Aarie25 !
Nee, er zijn niet speciaal updates genstalleerd, buiten die van Windows dan, die min of meer automatisch lopen.
Heb je link geprobeerd. Uiteindelijk zelfs 3 drivers geprobeerd, maar kon ze niet installeren, foutmeldingen en afgebroken.
Dat is de stand tot nu toe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op dit moment geen tijd om het nogens uit te proberen. Je vernemt het later hoe het gelopen is.
By the way: het downloaden en opslaan van de drivers was geen probleem. Dat begon dus pas bij installeren.
Type weet ik zo niet. Staat alleen maar Acer op
 
als jij de type acer niet weet, heb jij dan niet de verkeerde drivers via de site willen halen?
wat waren de foutmeldingen?

--- Update ---

heb je via apparaat beheer de driver nog verwijderd?
 
Hallo aarie25 (& de rest). Laptop weer oke. Naar iemand geweest die laptops en zo repareert.
Bodemplaatje losgeschroeft, en er bleek een klein kabeltje losgeschoten te zijn, die met het maken
van internet verbinding te maken heeft. (Dan helpen ook geen softwarematige handelingen meer).

Kabeltje weer vastgezet, kap er weer opgeschroeft- en klaar. (was gratis ook nog eens !).
Wel, ik denk dat het misschien goed is om ook de oplossingen hier neer te zetten.
Verder bedankt voor het meedenken.
 
oke bedankt voor het terugkoppelen. mooi dat het is opgelost en nog gratis ook!
 
Hallo aarie25 (& de rest). Laptop weer oke. Naar iemand geweest die laptops en zo repareert.
Bodemplaatje losgeschroeft, en er bleek een klein kabeltje losgeschoten te zijn, die met het maken
van internet verbinding te maken heeft. (Dan helpen ook geen softwarematige handelingen meer).

Kabeltje weer vastgezet, kap er weer opgeschroeft- en klaar. (was gratis ook nog eens !).
Wel, ik denk dat het misschien goed is om ook de oplossingen hier neer te zetten.
Verder bedankt voor het meedenken.

Terug koppelen ok, maar niemand weet welk kabeltje vast gezet is???.

Schilder ;)
 
Ik heb van die dingen, openschroeven en daarna de juiste dingen doen, weinig verstand, schilder. Het zal n.a.w. dus wel zo geweest zijn als Abraham54 zegt.
 
hoe dan ook, het is opgelost en dat is het belangrijkst :biggrin:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan