• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Lastpass

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.272
Waarderingsscore
418
Lees ik hieruit dat jij nog niet over bent naar Windows 10? Ik ga me denk ik ook maar eens verdiepen in LastPass.
 
Re: Vinger afdrukscanner

Ok ik ben begonnen met het gebruiken van Lastpass. Misschien kunnen jullie mij even helpen? Ik heb een account een aantal wachtwoorden zijn gemporteerd. Kan ik het volgende instellen? eenmalig bij het starten van mijn pc inloggen en dan direct ingelogd zijn op alle websites? Ik heb de extensie voor mijn hoofdbrowser Chrome genstalleerd. Eenmalig per keer bedoel ik dus bij het starten van mijn pc.

En wat is er waar van het feit dat je extra beveiliging kan toepassen door het gebruik van een SMS code?
 
Re: Vinger afdrukscanner

het lijkt wel te kloppen.
dit lijkt mijn wel een stuk veiliger i.v.m. hackers.
je moet het wel zelf downloaden. Hier kan je Duo Security downloaden: https://www.duosecurity.com/editions
https://helpdesk.lastpass.com/nl/multifactor-authentication-options/duo-security/

--- Update ---

Ok ik ben begonnen met het gebruiken van Lastpass. Misschien kunnen jullie mij even helpen? Ik heb een account een aantal wachtwoorden zijn gemporteerd. Kan ik het volgende instellen? eenmalig bij het starten van mijn pc inloggen en dan direct ingelogd zijn op alle websites? Ik heb de extensie voor mijn hoofdbrowser Chrome genstalleerd. Eenmalig per keer bedoel ik dus bij het starten van mijn pc.

heb je al hier gekeken? dit gaat over verschillende inlog manieren.
https://helpdesk.lastpass.com/nl/your-lastpass-icon/loggin-in/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Vinger afdrukscanner

Ja daar heb ik gekeken ik zit er meer even mee hoe doen anderen dat? Als je natuurlijk door je hoofdwachtwoord vol automatische wordt ingelogd dan is uitloggen weer lastig, heb ik mij laten vertellen door Abraham54. Dus vandaar dat ik er een beetje mee zit.
 
Re: Vinger afdrukscanner

Al mijn wachtwoordn zitten dus in de kluis van LastPass.
En die kluis heb ik beveiligd met een uniek wachtwoord met een lengte van 50 tekens.

Ergo, zodra ik het internet opga, dan klik in de browser op het LastPas teken, dan komt het inlogscherm (e-mailadres staat als onthouden aangemeld) en dan plak het wachtwoord in de tweede regel en daarna is de kluis ontgrendeld.

Geen enkel website heb ik op automatisch aanmelden gezet, want dit geeft problemen met uitloggen (moet je dan twee maal doen).
Maar overal waar ik kan inloggen hoef ik doorgaans dan maar op de knop inloggen te klikken.
 
Laatst bewerkt:
Re: Vinger afdrukscanner

Abe, Zou je voor mij het volgende willen doen? Alles wat binnen dit topic over Lastpass gaat willen zetten in een nieuw topic? Dan blijft het volgens mij namelijk overzichtelijker, daar dit natuurlijk niet meer gaat over een vingerafdrukscanner.

Als ik het zelf doe dan zit alles namelijk in de openingspost en dat bevordert het lezen niet voor de mensen die eventueel meelezen.
 
Mensen,

Ik ben begonnen met het gebruiken van Lastpass. Op aanraden van verschillende mensen hier. Lastpass is een wachtwoord manager met een heleboel opties en ik ga kijken wat er allemaal mee kan en hier dan ook maar mijn vragen stellen daaromtrent.

--- Update ---

Ok mijn openingspost is verder naar onderen gezakt omdat we even een samenvoeging van berichten hebben laten doen.

Ik heb nu de volgende uitdaging namelijk: mijn hoofdwachtwoord wordt opgeslagen. Dus na de herstart van mijn pc hoef ik in Chrome mijn hoofdwachtwoord niet meer opnieuw in te voeren. Dit is echt niet wat ik wil. Als ik mijn pc uitzet of Chrome helemaal afsluit dan moet ook mijn kluis worden gesloten.

Kan iemand mij een helpen dit voor elkaar te krijgen?
 
Mensen,

Ik ben begonnen met het gebruiken van Lastpass. Op aanraden van verschillende mensen hier. Lastpass is een wachtwoord manager met een heleboel opties en ik ga kijken wat er allemaal mee kan en hier dan ook maar mijn vragen stellen daaromtrent.

--- Update ---

Ok mijn openingspost is verder naar onderen gezakt omdat we even een samenvoeging van berichten hebben laten doen.

Ik heb nu de volgende uitdaging namelijk: mijn hoofdwachtwoord wordt opgeslagen. Dus na de herstart van mijn pc hoef ik in Chrome mijn hoofdwachtwoord niet meer opnieuw in te voeren. Dit is echt niet wat ik wil. Als ik mijn pc uitzet of Chrome helemaal afsluit dan moet ook mijn kluis worden gesloten.

Kan iemand mij een helpen dit voor elkaar te krijgen?


dit lijkt op wat jij bedoelt, het lijkt dus wel mogelijk, als je chrome afsluit je automatisch uitlogt, of ik lees het verkeerd :biggrin:

Website auto-logoff: Dit bepaalt hoe lang uw sessie bestaat op de server, zodat u automatisch aanmelden bij het gebruik van de plugin. Dit veronderstelt dat de sessie niet wordt vernietigd door methoden zoals expliciet uit te loggen of de browser te sluiten bij 'afmelden wanneer de browser wordt gesloten' is ingeschakeld in uw Extensie Voorkeuren.

https://helpdesk.lastpass.com/nl/account-settings/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alles kan je regelen door op het LastPass icoon te klikken en in het uitklapmenu op Voorkeuren te klikken.

Bij mij sluit LastPass af bij afsluiten van de browser.
 
Aarie25,

Ik lees de handleiding ook en daar zoek ik ook. De uitdaging is alleen dat ik bij autologoff kan kiezen voor een paar minuten en voor een paar uur maar niet voor iets als sluit de kluis bij het verlaten van de browser oid.

Moet ik hem dan op 5 minuten zetten zodat de kluis word gesloten na het 5 minuten niet gebruiken van de browser?
 
maar je kunt het dan toch zo instellen als abraham, bij het afsluiten van de browser.

zoals abraham al zegt.

Alles kan je regelen door op het LastPass icoon te klikken en in het uitklapmenu op Voorkeuren te klikken.

Bij mij sluit LastPass af bij afsluiten van de browser.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt en ik kan je met vreugde meedelen dat ik de optie heb gevonden en deze ook heb ingesteld. Je kan er zelfs nog een tijd aan vastmaken. En er ook nog voor kiezen dat de kluis word gesloten na een bepaalde periode van inactiviteit.

--- Update ---

Daarnaast kan je 2 traps verificatie instellen door bij instellingen te klikken op multifactor-opties en dan te kiezen voor de optie die je wilt gebruiken. Onder de gratis kan je dan bijvoorbeeld kiezen voor de Google authenticator.

Voor mij voelt dit nog veiliger omdat je dan ook nog met je mobiele apparaat waar je de app op hebt genstalleerd een steeds wisselende code moet invullen.
 
Klopt en ik kan je met vreugde meedelen dat ik de optie heb gevonden en deze ook heb ingesteld. Je kan er zelfs nog een tijd aan vastmaken. En er ook nog voor kiezen dat de kluis word gesloten na een bepaalde periode van inactiviteit.

--- Update ---

Daarnaast kan je 2 traps verificatie instellen door bij instellingen te klikken op multifactor-opties en dan te kiezen voor de optie die je wilt gebruiken. Onder de gratis kan je dan bijvoorbeeld kiezen voor de Google authenticator.

Voor mij voelt dit nog veiliger omdat je dan ook nog met je mobiele apparaat waar je de app op hebt genstalleerd een steeds wisselende code moet invullen.

oke dat is fijn, dan weet je zeker dat hij de kluis dicht maakt zodra chrome afsluit.
ja je moet doen, wat voor jou het beste werkt. zeker met wachtwoorden is het altijd veiliger in combinatie met jou telefoon.
 
Misschien is het wel schijnveiligheid hoor dat zou kunnen ik weet namelijk niet in hoeverre dit systeem te omzeilen is? Iemand daar wel eens iets van vernomen?
 
Ja die heb ik ook gezien. Ik zat meer met de Google authenticator.
 
Toch blijf ik het probleem houden met het feit dat mijn kluis niet gesloten wordt na het sluiten van Chrome. Misschien weet Abraham54 (hij gebruikt het tenslotte al jaren) hier een oplossing voor.

Zie onderstaande foto of ik nu "0" invul of "2" er veranderd niets.

571f978473662-2016-04-26_18_22_07-Nieuwe_melding.png


--- Update ---

Gelijk nog maar even een vraag erbij. Is het mogelijk dat je bij het sluiten van de kluis. Op iedere website waar je word ingelogd automatisch word uitgelogd?
 
Toch blijf ik het probleem houden met het feit dat mijn kluis niet gesloten wordt na het sluiten van Chrome. Misschien weet Abraham54 (hij gebruikt het tenslotte al jaren) hier een oplossing voor.

Zie onderstaande foto of ik nu "0" invul of "2" er veranderd niets.

571f978473662-2016-04-26_18_22_07-Nieuwe_melding.png


--- Update ---

Gelijk nog maar even een vraag erbij. Is het mogelijk dat je bij het sluiten van de kluis. Op iedere website waar je word ingelogd automatisch word uitgelogd?

Dag Rubensky,

Ik gebruik het programma ook al jaren, maar wat bedoel je precies met deze zin!
"Toch blijf ik het probleem houden met het feit dat mijn kluis niet gesloten wordt na het sluiten van Chrome"
 
Allereerst wil ik iedereen vragen om niet zoveel te quoten een deel van een bericht kan soms best handig zijn maar hele berichten is vervelend dan is het net of er een dubbelpost is. Als je terug wilt lezen wat er is gezegd dan kan je naar boven terug scrollen of terug gaan naar de vorige pagina.

@prutser,

Wat ik bedoel is het volgende: Als ik mijn hoofdbrowser (Chrome) afsluit dan wil ik mijn kluis na bijvoorbeeld 2 minuten ook helemaal wordt gesloten. Dus dat je opnieuw moet inloggen in de kluis om de wachtwoorden te kunnen gebruiken.

Ik laat nog al eens mijn pc op lock staan omdat hij dan ergens mee bezig is, og natuurlijk gewoon voor het gemak. Als iemand dan het wachtwoord van mijn pc weet kan hij nog overal op inloggen en dat wil ik niet. Begrijp je het op deze manier wel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan