• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Lastpass

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is wel zo. Maar je wil het ook niet op je geweten hebben dat iemand vanuit jou account minder nette berichten hier gaat plaatsen over alles en iedereen toch?
 
Heb het al een kleine 10 jaar al zo gedaan, ben er niet zo bang voor.
Ik heb nog even een dumpje gemaakt van een lastpass bericht dat ik kreeg met de premium voordelen.
5723b31c8ba1e-lastpass.jpg
 
Dank! Ik vind het een prettig product tot nu toe. Wel zal ik het nog een tijdje testen alvorens te gaan betalen.
 
Rubensky,

Ik zat nog even te denken aan jou antwoord ivm dat iemand in mijn naam, geen nette berichten op dit forum plaatst.
Het i.p adres is dan het eerste wat NCF gecontroleerd. Ook zou NCF bij inschrijving een controlevraag kunnen stellen, die de inschrijver alleen weet, dit zou alles uitsluiten. Lijkt me nog niet zo'n slecht idee.
 
Rubensky,

Ik zat nog even te denken aan jou antwoord ivm dat iemand in mijn naam, geen nette berichten op dit forum plaatst.
Het i.p adres is dan het eerste wat NCF gecontroleerd. Ook zou NCF bij inschrijving een controlevraag kunnen stellen, die de inschrijver alleen weet, dit zou alles uitsluiten. Lijkt me nog niet zo'n slecht idee.

Wat jij aanhaalt is bij mijn weten hier nog nooit gebeurd!
 
Daarom blijf ik ook automatisch ingelogd, op dit forum. Hier zijn ze consequent, foutieve berichten worden gelijk opgemerkt.
Zolang ik hier zit, heb ik dat ook nog niet opgemerkt!
 
Met toestemming van Porrelaar ga ik weer een bericht plaatsen in dit topic.

Naar grote tevredenheid gebruik ik nu een enkele maand LastPass. Erg handig om al je wachtwoorden op n plek te hebben en niet steeds te hoeven inloggen, hiermee voorkom je ook dat je overal hetzelfde wachtwoord gebruikt iets waar menigeen, ja ook ik, zich schuldig aan maakt met al de wachtwoorden die je tegenwoordig hebt.

Wat mij vooral in de positieve zin opvalt zijn:
  • gebruiksvriendelijkheid
  • Goede vertaling ondanks dat het een buitenlands product is
  • Orde met verschillende mappen en duidelijke structuren.
  • Tweestapsverificatie. (ikzelf vind dat erg prettig.)

Wat vind ik dan nog wel minder?

Dat er naar mijn weten nog geen tool is, in elk geval niet binnen dit product die de wachtwoorden binnen Windows opslaat. Bijvoorbeeld voor Origin waar je binnen Windows apart voor moet inloggen.

Mocht er iemand zijn die kennis heeft van een product waarmee je wel interne Windows wachtwoorden kan opslaan dan hoor ik dat graag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken het systeem waar wij de link van plaatst alleen vind ik dat zelf niet echt prettig werken en daarnaast gaat het hier natuurlijk om wachtwoorden van in Windows genstalleerde programma's.
 
Daar ben ik weer om nog n keer een update te geven van dit topic:

Sinds 2 dagen, dit schrijven gebeurt op 16-06-2016, ben ik premium lid van Lastpass. Dit met de reden dat ik dan ook de app op mijn tablet kan gebruiken, zodoende mijn wachtwoorden bij de hand heb en veilige notities kan maken. Ik gebruik het product naar grote tevredenheid.

Zelf heb ik verstand van computers. Maar misschien is de eenvoud van dit product wel wat het zo prettig maakt om mee te werken, eventueel ook voor mensen die niet veel kaas hebben gegeten hebben van computers.
 
Dag Rubensky,

Mooi dat het product, je bevalt en inderdaad het programma is heel simpel. Van elke verandering wordt een melding gedaan.
Voor iets wat prettig werkt wil ik wel wat betalen. Ik gebruik het ook al vele jaren naar volle tevredenheid.
 
Een ernstig beveiligingslek, "waardoor het systeem van een gebruiker op afstand volledig kan worden overgenomen.".
Ongetwijfeld in combinatie met- of juist door andere genstalleerde malware, zo vermoed ik.
 
Oef, dat is minder, er is zeker een risico. We wachten maar even af. Mooi dat er hier melding is gemaakt.
aarie25, bedankt!
 
Inderdaad een lek. Erg vervelend. Netjes dat het bij Lastpass is gemeld en dat er pas details komen na de reparatie van het lek. Dank voor het melden. Even in de gaten houden.
 
Geen dank!
Ik dacht ik meld het even, omdat er steeds meer mensen positief zijn over het gebruik van last pass.
Ik neem aan dat het snel wordt opgelost en dan is het weer veilig om te gebruiken.
 
Voorheen gebruikte ik jaren roboform, helaas is dit een geldklopperij w.w. manager, voor elke update moest je WEER BETALEN, anders kon je niet meer dan 10 wachtwoorden beheren.
 
Geen dank!
Ik dacht ik meld het even, omdat er steeds meer mensen positief zijn over het gebruik van last pass.
Ik neem aan dat het snel wordt opgelost en dan is het weer veilig om te gebruiken.

Ik zal zeker positief blijven. Ieder product heeft wel een lek zo nu en dan. Dat is ook bijna niet te voorkomen, helaas. ik ga ervan uit dat ze het snel oplossen.

Mocht iemand dat tegenkomen graag dit dan plaatsen ter info.
 
Ja dat klopt overla wardt er wat gevonden, maar ik neem aan dat het snel wordt opgelost.
Maar wat ik vooral bijzonder vindt is dat de onderzoeker Ormandy lekken heeft gevonden in producten van AVG, Sophos, ESET, Kaspersky Lab, Avast, Trend Micro, Malwarebytes, Comodo en Symantec.
Maar dat de meeste grote lekken in Google chrome door andere mensen wordt gevonden.

--- Update ---

Dit was trouwens het tweede lek van deze week, de eerste lek is deze week gedicht.
https://tweakers.net/nieuws/114017/google-onderzoeker-vindt-op-afstand-te-gebruiken-lek-in-lastpass.html
 
Dan zullen ze dit lek ook wel snel dichten. En nee, ik vind het niet gek dat ze weinig lekken vinden in hun eigen producten. Dit is namelijk vel lastiger in producten die je zelf ontwikkelt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan