• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opmerkingen/meningen over deze prefab

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arika

Nieuw lid
Lid geworden
3 mei 2016
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Hallo,

Graag had ik jullie mening willen horen over deze setup:

https://www.dragoncomputers.eu/game...rce-GTX960-4GB-grafische-kaart-8GB-DDR3-DVDRW

Ik vind persoonlijk dat dit een hele mooie prijs is, ik had zelf alle onderdelen apart samengesteld op de webshop azerty (maar ben de winkelwagen kwijt) en kwam op 680 euro zonder assamblage en niet alle merken waren hetzelfde.

Ik weet dat deze zonder besturingssysteem geprijst staat en zonder hdd.

Als jullie betere voorstellen/alternatieven hebben hoor ik ze graag! Dus in het kort: 650 euro, 750 euro met een extra HDD (850 met besturingssysteem) bedoeld voor gaming. Toetsenbord, muis, beeldscherm, hoofdtelefoon, etc. zijn reeds allemaal in mijn bezit. Assamblage kan zelf ook gebeuren.

vriendelijk bedankt! :smile:
 
Zelf ben ik geen fen van een AMD processor. Uit ervaring weet ik dat de processors van Intel stabieler zijn en daarnaast ook nog energiezuiniger zijn.

Welke games speel je zoal?
 
Hey Rubensky,

Bedankt voor de intresse. Ikzelf ben eigenlijk ook geen AMD fan, om dezelfde redenen. Maar we kunnen denk ik niet ontkennen dat AMD wat prijsgunstiger is natuurlijk. Dus is het een meer een kwestie van compenseren...

Ik ben (of was) een fervent gamertje dat nu tegen de 30j aanloopt, dus dan weet je dat de passie blijft enkel de tijd soms wat de wensen overlaat :)

Counter-Strike is en blijft de favoriet, (GO) tegenwoordig. Maar daar moet je niet op letten, is niet zo zwaar en ik speel dit zeker niet voor de high-end graphics. zelf al moestik alles op max kunnen draaien zal ik dat toch niet doen aangezien ik bij mijn settings zal blijven (feeling)

Het is eerder voor zo wat de games tussendoor zoals oa. assasins creed, GTA etc. niet de online toppers maar wel fijne verhaallijnen. Nudus deze spelen we wel graag zo hoog mogelijke instellingen natuurlijk :)

Het gaat hem dan ook vooral over levensduur van de setup (ik bedoel voor we aan upgraden en of vernieuwing moeten beginnen) want de tijd leert dat we dat toch niet echt doen. Het stoord mij dan ook niet om na verloop van tijd de settings wat te verlagen om nog steeds de nieuwe spellen te kunnen spelen.

je mag altijd meer info vragen.

nogmaals bedankt voor de intresse
 
@Arika : advies is misschien: overdenk het e.e.a. nog eens en bekijk wat vergelijkingen alvorens te besluiten.

Kijk eens naar dit lijstje : Klik en stel vast dat je de 8320E pas op het 4e rijtje aantreft. Het eerste rijtje zijn de thans (peildatum november 2015) snelste processors. Kijk je dan in het 4e rijtje aan de Intel kant, dan zie je dat de 8320E ongeveer hetzelfde presteert als een :
Core i7-860, -920, -930, -940, -950
Core i5-3220T, -750, -760, -2405S, -2400S
Core 2 Extreme QX9775, QX9770, QX9650
Core 2 Quad Q9650

en dat zijn geen van alle anno 2016 nu echt 'monsterstjes' meer.
De toevoeging E aan de 8320 levert een net wat mindere processor op. De 8320 znder E tref je op rij 2 aan.
Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar toen ik net wat aan het Googlen was, zag ik dat een I5 al diverse 'punten' hoger scoorde dan de 8320E.

Zo kwam ik de 8320E voor +/- 125 en de I5 4460 (als voorbeeldje) voor +/- 175 tegen. Kijk je naar een prestatievergelijkende site, klik dan zijn er toch wel wat verschillen te zien. Nu zit ik persoonlijk niet altijd 'vast' aan vergelijkingssites, maar in dit geval is de overall score van de Intel bijna 50% hoger dan de AMD en dat zou mij toch aan het denken zetten (voor een tientje of 5 a 6 verschil).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Neem daarnaast ook het het volgende mee, inderdaad is AMD iets voordeliger in de prijzen dat zal ik niet ontkennen. Het is ook mijn doel niet deze af te kraken. Maar quandor09 heeft helemaal gelijk en waarom zou je geld besparen op een van de belangrijkste onderdelen van de pc. Ook ik kan niet in je portemonnee kijken hoor dus kan er verder niet over oordelen.
 
waw, wat een stevige en met cijfers ondersteunde argumenten :)

Ok, jullie hebben mij mooi de zwakke kant laten zien van de build. Maar nu wat?
Kunnen we ongeveer dezelfde build als deze prefab maken, maar dan met een stevigere processor? Natuurlijk begrijp ik dat de prijs dan wel wat zal verschillen. Maar zo heb ik mischien een beter alternatief?

Ik zal het zelf ook eens proberen endan kunnen we aanpassen?

--- Update ---

sorry ik kan blijkbaar niet editten:

https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B737297%5D=1&product%5B801886%5D=1&product%5B837550%5D=1&product%5B903650%5D=1&product%5B804732%5D=1&product%5B794627%5D=1&product%5B813252%5D=1

dit heb ik zelf al bij elkaar geboxt en voorlopig kan dit wel nog door de beugel.
Er zou zeker nog een koeler voor de cpu bijmoeten zeker? want intel leverd geen standaard of wel?

wat denken jullie hiervan? Iets dat ik heb gemist?
 
Intel levert meestal wel een standaard koeler mee. Maar daar kan je geen top prestaties van verwachten. Daarnaast is de pc nu nog onvolledig. Je zal ook nog opzoek moeten naar een paar repen werkgeheugen, een videokaart als je echt games wilt spelen en daarnaast heb je ook wel een iets sterkere voeding nodig. Ik denk minimaal 550 watt.

De tot nu toe gekozen onderdelen zijn volgens mij prima.

Maar misschien hebben anderen nog aanvullingen.
 
Wat ik nog vergat toen ik die I5 als voorbeeldje aanhaalde : da's er wel n die op rij 1 staat in het linkje dat ik eerder plaatste (voor wat het waard is ;) :D )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb reeds veel van jullie kunnen bijleren, waarvoor dank...
Kunnen jullie helpen met een goedkope cpu koeler? Exht zo goedkoop mogenlijk maar beter dan de stock koeler... Je weet wel niet voor clocken of cool te doen gewoon deftig. (Kheb zelf wat problemen met de dimensies)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey manne,

kben mij nog steeds aan het verdiepen :biggrin:

kunnen jullie de verschillen aanhalen tussen dit
https://azerty.nl/0-6462-843620/asu...t-z170-gigabit-ethernet-hd-audio-usb-3-0.html

en dit
https://azerty.nl/0-6462-903650/asus-b150-pro-gaming-aura-.html

Of korter gezegt de verschillen tussen de chipsets? Dit gaat te ver boven mijn petje :)
Ook zag ik dat deze eerste de integrated graphics kan laten samenwerken met de graka, of is dit een beetje bullshit? en doet de tweede dit ook?
Ik vind het een intressante vergelijking aangezien de prijs nagenoeg identiek is.

kheb overig de ram ook aangepast en een WD blue bijgeplaatst. Ook de koeler van Rubensky ligt er in. wel nog een vraagje daarover:
ik was alles van dimensies aan het checken en de cooler is 159 mm hoog en de case specificaties geven aan dat er coolers inpassen tot 160 mm. Gaat dit niet te krap zijn?

hierbij dus nogmaals het winkelmandje:
https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B737297%5D=1&product%5B837550%5D=1&product%5B903650%5D=1&product%5B794627%5D=1&product%5B813252%5D=1&product%5B801871%5D=1&product%5B804733%5D=1&product%5B528532%5D=1&product%5B455750%5D=1


Ten slotte nog een vraag over hoe jullie juist de wattages bepalen, ik wil namenlijk zeker zijn dat ik met 600w toekom, en meten is weten voor mij...
 
De Z170 chipset kan overklokken, met geschikte (k) processors. Doe je dat niet, en is het budget een beperking, dan ga je gewoon voor een H110 bord. Minder mogelijkheden, maar wel een stuk goedkoper.
 
wel, bij de cpu is zit deze info: Geen unlocked multiplier dus overclocken niet mogelijk

maar lange pier haalt daar wel nog een ander lijstje boven, zo te zien heeft de z170 wel meer mogenlijkheden? maar ik begrijp er nagenoeg geen enkele van
Dus in het kort is het eerste moederbord (volgens het lijstje) gewoonweg beter? maar wel aan dezelfde prijs? dus staat de B150 gewoon te duur?

Kan iemand dit nog in mensentaal toelichten?
 
@weballey maar het gaat hier over de B150? Maar als ik het allemaal wat goed begrijp dient de chipset voor het aansturen van de functies op de mobo? en niet zozeer met grote prestatieverschillen

edit: ahja ik zie net in het lijste dat de B150 eigenlijk overeenstemt met de H110 maar dan het 'business' model is wat dat ook mag betekenen :wacko:

en ik heb de gaming functies wel graag op het ASUS B150 PRO GAMING - moederbord (geluidschip en lan)
trouwens er is ook een ASUS B150 PRO GAMING/AURA - moederbord enig idee waar de AURA voor staat?

--- Update ---

Voor de geintresseerden en na wat opzoekwerk:

Liefhebbers van onboard-verlichting komen aan hun trekken met het Aura-bord. Dit moederbord is uitgerust met een led-techniek van Asus die het bedrijf 'aura' genoemd heeft. Via Aura kan gekozen worden uit een groot kleurenspectrum en veel effecten, zoals een stroboscoop- of een 'adem'-effect. Ook kan de kleurtemperatuur de temperatuur van de cpu aangeven of meegaan op de beat van de muziek.

Haha hebbeding
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die verlichting lijkt me inderdaad echt een hebbeding. Je moet dan namelijk ook kiezen voor een minder gesloten kast zodat je er nog wat van kunt zien. En een pc is om te gebruiken niet om naar te gaan zitten kijken toch? :smile:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan