• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

nog steeds (soms) geen mailnotificatie

quandor09

Vaak hier
Lid geworden
21 mrt 2016
Berichten
946
Waarderingsscore
0
ik ben nog niet zo heel lang lid van de 'club', maar ik moet tot mijn spijt vaststellen dat mailnotificatie niet altijd soepel verloopt? In eerste instantie had ik een live.nl accountje waar helemaal niets op binnenkwam. Na wat rondgekeken te hebben op het forum, bleek dat er idd. mogelijk problemen zouden kunnen zijn met mailnotificaties v.w.b. hotmailachtige accounts.

Vervolgens mailadres veranderd naar mijn 'officile' provider account (kpn.nl) en tot mijn stomme verbazing is het nu net een loterij : de ene keer wel een mailnotificatie als er gepost wordt in een thread waarin ik ook heb gereageerd, maar zomaar een andere keer weer niet.

Ehh,.............?

Ik vind dit best wel lastig, want nu zou het kunnen zijn dat mensen die posten denken dat ik te beroerd ben om te reageren, maar da's dus niet aan de orde. Als ik geen mailnotificatie krijg, dan wordt het lastig om te reageren en om nu alle threads in een bestand op te slaan en dagelijks te kijken of er al mutaties zijn geweest, is mij toch 1 bruggetje te ver ;)
 
Ik heb jou een testmail verzonden!

Help
Results
No errors were returned while attempting to send the email. Check xxxxx-xxxx @ kpnmail.nl shortly to confirm you've received the email.
 
Laatst bewerkt:
je moet dan wel op uitgebreide editor klikken en naar abonnement scrollen en dan het abonnement veranderen naar directe email notificatie.
of doe jij dit al op die manier?
 
Geen flauw idee wat je bedoelt, maar als ik van het ene topic waarin gepost wordt wl een bericht krijg en het andere niet, dan neem ik aan dat dr niets fout zit?

@Abraham54 : mail ontvangen.

Probleem zit 'm volgens mij ook niet in het feit dat ik geen mail ontvang, maar dat het een beetje random lijkt te zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen flauw idee wat je bedoelt, maar als ik van het ene topic waarin gepost wordt wl een bericht krijg en het andere niet, dan neem ik aan dat dr niets fout zit?

@Abraham54 : mail ontvangen.

Probleem zit 'm volgens mij ook niet in het feit dat ik geen mail ontvang, maar dat het een beetje random lijkt te zijn.

als jij een bericht wil plaatsen, dan moet je niet op snel reageren klikken, maar er naast op uitgebreide editor.
dan scroll je naar onderen en vindt je onder Abonnement
Abonnement op discussie: en daar moet je hem op directe email notificatie zetten, om toch de berichten binnen te krijgen
 
Ok, helder, gevonden. Ik heb daar vanaf de dag dat ik een accountje aanmaakte niet met mijn vingers aangezeten en zojuist even gecontroleerd waar 'ie op staat en je raadt het al ? Directe email notificatie. (Ik neem zelfs aan dat dit de standaard instelling is want ik heb er nog nooit aangezeten).
Desondanks dank voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bij mij stond hij in het begin op geen email notificatie, toen ik hem een paar keer had aan gezet, ging de rest automatisch.
maar ik krijg trouwens ook niet altijd alles binnen (20 tot 30%) via gmail.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt mij dat er dan werk aan de winkel is voor het technisch beheer? Overigens kreeg ik binnen deze thread keurig netjes de mailnotificatie(s).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop dat wanneer het NCF weer bij een Nederlandse Host zit, het e-mailprobleem verleden tijd is; indien ik iets abonneer - ik krijg de mails dan op mijn Ziggo account gewoon binnen, terwijl de spamregeling door mij daar streng is ingesteld.
 
Wanneer kunnen we deze ontwikkeling verwachten?
 
Ik hoop dat wanneer het NCF weer bij een Nederlandse Host zit, het e-mailprobleem verleden tijd is; indien ik iets abonneer - ik krijg de mails dan op mijn Ziggo account gewoon binnen, terwijl de spamregeling door mij daar streng is ingesteld.

ik krijg met gmail niet alles binnen en als ik het binnen krijg, zit er soms 1 of 2 uur tussen het geplaatste bericht en de email zelf.
 
ik krijg met gmail niet alles binnen en als ik het binnen krijg, zit er soms 1 of 2 uur tussen het geplaatste bericht en de email zelf.

Dat zal ook te maken kunnen hebben met de spamregeling van Google.
Ik zelf krijg via mijn Ziggo account van Abraham54 mails vrijwel gelijk binnen.
 
Zit 't probleem voornamelijk in het feit van een buitenlandse host? Ik heb ook al sinds 2002 een accountje bij een ander computerforum en ik heb daar een dergelijk euvel nog niet meegemaakt. (wel een heleboel andere dingen ;) )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zit 't probleem voornamelijk in het feit van een buitenlandse host? Ik heb ook al sinds 2002 een accountje bij een ander computerforum en ik heb daar een dergelijk euvel nog niet meegemaakt. (wel een heleboel andere dingen ;) )

Ikzelf vermoed inderdaad dat het daarmee samenhangt.
En ondanks dat ik op deze discussie ben geabonneerd, heb ik nog geen melding ontvangen dat jij inmiddels een bericht hebt gepost.
 
zal dus bij de meeste een combinatie zijn van spamfilter en de host.
maar als dit wordt veranderd naar een nederlandse host, dan zal het hopelijk beter gaan.
maar ik vindt het al stukken beter, dan met outlook.com.
 
Ikzelf vermoed inderdaad dat het daarmee samenhangt.
En ondanks dat ik op deze discussie ben geabonneerd, heb ik nog geen melding ontvangen dat jij inmiddels een bericht hebt gepost.
Het zal ongetwijfeld niets met mijn mailadres te maken hebben, want ik heb bij wijze van (cht) hoge uitzondering, voor dit forum thans mijn provider adres (KPN) gebruikt, daar waar ik dat adres eigenlijk helemaal niet wil gebruiken, liever n van mijn (vele) .msn, .live, .com adresjes.......... maar dan is het geen random ontvangst meer, dan is het 0,0 ontvangst,
 
Specifiek voor alle fora enz. heb ik bij Ziggo een Abraham54 e-mailadres aangemaakt.
Ik neem aan dat dit bij KPN ook moet kunnen?
 
Ik wacht wel op betere tijden en als ik in een topic post, dan check ik dat de 1e 24 uur wel op mutaties als ik geen notificatie krijg. Komt er na 24 uur een reply van een TS en ik heb geen mailtje gehad, dan tja, jammer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik krijg ook geen E-mails. Maar gelukkig hebben we de knop "sinds laatste bezoek" en wordt er een groen pijltje geplaatst bij de topics waar je in actief bent of jezelf op hebt geabonneerd.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan