• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

nog steeds (soms) geen mailnotificatie

Gaat 'ie weer : in dit topic : Klik heb ik van de laatste reply geen mailnotificatie gekregen.
 
ik krijg soms een mailtje, dat er iemand heeft gereageerd en dan blijkt er al een 4 of 5 tal reacties te zijn geplaatst.
maar ik ben al een stuk blijer dan toen ik nog outlook gebruikte.
 
Mijn bericht was van 16:51 uur en om 17:08 is er een antwoord gepost waarop ik daarvan op 5 mei om 01.32 uur een bevestigingsmail heb ontvangen
 
hier willekeurig mails , dan weer wel en dan weer niet
 
Hier altijd mails, zonder uitzondering voor zover ik weet. Helemaal zeker weet ik dat niet. Ik bezoek het forum iedere dag en klik dan op de knop Nieuwe berichten, waarna ik alle topics zie waarin gereageerd is sinds mijn laatste bezoek aan het forum. Dat vind ik prettiger werken dan op de link te klikken in alle notificatie mails die ik ontvang van het NCF.
Ik probeer het nu een beetje bij te houden. Er kan wel wat tijd zitten tussen het moment dat iemand een reactie plaatst in een topic waarop ik een abonnement heb en het tijdstip waarop ik de notificatiemail ontvang. Bij de laatste twee notificatie mails was het de ene keer 10 minuten, de andere keer 4 minuten.
Je krijgt in principe slechts 1 notificatiemail per topic, ook wanneer er daarna al 3 of 4 keer door anderen is gereageerd. Dat staat ook te lezen in de notificatie e-mail:

Het kan zijn dat er meer reacties zijn, maar je onvangt daar geen melding meer van totdat je het forum weer bezoekt.
Uitzondering is wanneer iemand zijn bericht een of meerdere keren bewerkt heeft via de knop Bericht bewerken. Dat krijg je meer notificatie e-mails voor die ene post: de eerste wanneer die reactie geplaatst is en daarna een voor elke keer dat die reactie bewerkt is.

Rubensky zegt helemaal geen notificatie e-mails te ontvangen. Hij gebruikt een Hotmail adres, en met adressen van Microsoft schijnen de meeste problemen te zijn.
Abraham heeft het volgens mij al eerder genoemd: misschien helpt het om het adres van de afzender van die notificatie mails toe te voegen aan de lijst met veilige afzenders:

Log in op Outlook.com via de browser
Nadat je bent ingelogd klik je op het tandwiel (staat rechtsboven) > Opties > Veilige en geblokkeerde afzenders > Veilige afzenders.
Plak dan het afzenderadres in het daarvoor bestemde vak en klik daarna op Aan lijst toevoegen:

572c8c4939543-Aan_lijst_toevoegen.PNG


Ik kan zelf niet beoordelen of dit helpt, want ik gebruik mijn Microsoft adres alleen voor zeer onbelangrijke zaken. Niet voor dit forum. Eigenlijk heb ik het Outlook.com adres alleen maar aangemaakt om mensen die problemen hebben met Outlook.com te kunnen helpen. Zelf gebruik ik een Planet adres voor het NCF. Planet is al jaren onderdeel van KPN. Waarom ik geen problemen ervaar met het ontvangen van notificatie e-mails en anderen (die ook een KPN adres zeggen te gebruiken) wel, kan ik niet verklaren.
 
Het klopt dat ik geen mails ontvang. Bovenstaande heb ik al eens uitgevoerd zonder het gewenste resultaat. Maar inmiddels ben ik eraan gewend en kijk ik gewoon even onder de knop "Nieuwe berichten". Eigenlijk wel zo handig.
 
Ik kreeg zojuist sinds lange tijd weer eens een E-mail van een reactie!
 
(Y) Er wordt inderdaad gewerkt aan dit probleem. Als mede ook het probleem van de activatiemails. Dat er weer notificaties gestuurd worden is al een positief signaal! Hopelijk is er ook een oplossing in zicht voor de andere email-problemen.
 
Hopelijk wordt het snel opgelost, want ik krijg nog steeds weinig binnen.
 
Het probleem met de registratie zou inmiddels ook verholpen moeten zijn.
 
Echter heb ik nu de notificaties uitgezet. Vind ze heel irritant nu ik ze een tijd niet heb gehad. Maar ze blijven binnenkomen.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan