• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

bootmgr

Status
Niet open voor verdere reacties.

schorpioen40

Enthousiast
Lid geworden
29 apr 2008
Berichten
2.374
Waarderingsscore
0
Ik heb hier een oude laptop Acer 1600 met win xp.(ik wilde deze later gebruiken als proef object voor Linux o.i.d)
ik probeerde daar win 7 op te zetten echter kreeg de melding 0x80070017 en de zaak stopte,dus omdat het toetsenbord ook al problemen gaf laptop uitgeschakeld,maar ja toch proberen:Kom niet in de bios en krijg de melding Bootmgr ontbreekt.!!
Geprobeerd met 2 installatieschijfjes Win 7(1xPro en 1xHome premium) maar de melding geen bootmgr ontbreekt blijft!
Is hier nog wat aan te doen of toch Afvalbreng station??

Mvg schorpioen40
 
Dus toch afvalbrengstation!!

Bedankt Mvg schorpioen40
 
Heb je de volgende methode al geprobeerd? Je start via een installatie cd de repair modus en kiest dan voor opdrachtprompt vervolgens toets je de volgende commando's in:

bootrec /RebuildBcd
bootrec /FixMbr
bootrec /FixBoot


Na iedere regel toets je enter.

Vraag: Heb je toevallig iets met de actieve partitie gedaan?
 
Rubensky,ik heb,omdat ik over wilde naar win7,gekozen voor aangepaste installatie en daar de C schijf laten formateren.
Ik heb nu de laptop uit elkaar genomen schoongemaakt en weer gemonteerd.Nu een installatie schijf met Win XP Home Premium geplaatst,nu startte hij wel op en wil ni XP installeren heb gekozen voor Aangepaste install Windows Install gestart Schijf 0 Partitie 1 groot 34.2Gb beschikbaar 33.8Gb en Schijf 0 Partitie 2 groot 40.3Gb beschikbaar 40.2Gb.
Krijg nu de melding:Kan benodigde bestanden niet installeren.Het bestand is mogelijk beschadigd of dit ontbreken.Zorg ervoor dat alle bestanden die voor de installatie nodig zijn beshikbaar zijn en start de installatie opnieuw.Foutcode 0x80070017

Wat moet ik nu??
Mvg schorpioen40

--- Update ---

Sorry,ik heb NIET Win XP Home Premium geplaatst maar Win 7 Home Premium!!Verder bericht is wel juist!
Nogmaals Sorry voor de verkeerde info!

Mvg schorpioen40
 
In post #2 gaf Abraham aan dat hij vermoedt dat de harde schijf niet goed meer is.
Dat zou je kunnen controleren met een programma als SeaTools for DOS. Dat is hier te downloaden: http://www.seagate.com/nl/nl/support/downloads/seatools/
De Engelstalige handleiding voor dat programma vind je op dezelfde pagina: http://www.seagate.com/files/staticfiles/support/downloads/seatools/seatools-dos-guide.pdf
Je maakt dus een opstartbare CD waar SeaTools for Dos op staat. Je start de laptop op vanaf CD.
Ik zou daarna kiezen voor de Long Test. Die kan veel tijd (aantal uren) in beslag nemen, maar daarna hoor je wel te weten of de harde schijf nog in orde is.

Wanneer de harde schijf defect blijkt te zijn, zou ik geen tijd en geld meer in deze Acer Aspire 1600 stoppen. Het lijkt me een oud beestje dat misschien al 12 jaar oud is. Als ik het goed heb, dan kan er ook niet meer dan 1 GB aan werkgeheugen in. Dat is te weinig om Windows 7 soepel te kunnen draaien.
 
Ongetwijfeld is HD aan het aan het afsterven, gezien de melding bij het installeren van XP: Kan benodigde bestanden niet installeren.Het bestand is mogelijk beschadigd......
 
Ongetwijfeld is de HDD erg slecht en is die op sterven na dood. Mocht je toch ook nog naar iets anders zoeken dan kan je ook altijd nog kijken of de installatieschijf nog goed is. Misschien is die beschadigd waardoor niet alle bestanden kunnen worden geladen.
 
Bedankt allemaal!
Ik heb nu Win 7 Ultimate genstalleerd!!!Ik ga zeker de HDD controleren ,ik heb seagate binnengehaald (op mijn PC) moet hem nog branden.Ik weet dat de Laptop ZEER oud is!!en zeer traag en toch ben ik eigenwijs genoeg om te proberen,ik heb ook het idee dat de CPU niet best is(regelmatig reageert een programma niet,maar dat misschien veroorzaakt wordt dat ik hem geen rust geef om updates binnen te halen wat veel tijd kost!)
Ik laat jullie weten hoe alles verloopt!

Mvg schorpioen40
 
Rubensky,harde schijf gecontroleerd zoals je aangaf:Gezondheid Goed!Temperatuur 37 graden!

Mvg schorpioen40
 
Dat vinden er naast ik nog wel een paar vreemd denk ik! Ik zou je bijna vragen een screenshot te posten :smile: nee hoor, fijn dat het nu goed gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan