• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

benniebobo

Bekend gezicht
Lid geworden
2 sep 2008
Berichten
180
Waarderingsscore
0
Hoi, sinds ik een nieuwe pc heb veranderd mijne achtergrond van de desktop niet meer. Ik heb een microsoft account op al mijn pc en laptops, en als ik ergens mijn desktopscherm in veranderde paste die zich automatisch aan al de mijn pc en andere laptops.
Weet iemand waar dit aan ligt, mijn account is overal hetzelfde ingesteld, blijkbaar zou dat iets te maken hebben met mijn beeldkaart, is een MSI.
Benniebobo
 
bedoel jij dat je bijvoorbeeld een foto/afbeelding als achtergrond wilt hebben, maar die steeds veranderd?

ga dan naar configuratiescherm, via de loep (naast de start knop) -> dan links onderin op persoonlijke instellingen.
verander daar dan eens de achtergrond en dan thema opslaan.
 
Misschien is dit wat je zoekt?

Dan moet je sync uitzetten, of alleen de "appearance" daar in de instellingen uitzetten, dan kan je verschillende achtergronden gebruiken op al je computers.
 
Hoi
Sorry, ben niet zo goed in het engels, waar moet ik sync uitzetten ?
 
Sorry, hier in het nederlands

Scroll een beetje naar onder en klik op de link "Ga als volgt te werk om te kiezen welke instellingen je wilt syncroniseren"
 
Hoi
Sorry voor het lange wachten maar heb het druk gehad
Ik heb alles geprobeerd en uiteindelijk krijg ik dit probleem voor geschoteld(zie bijlage), wat moet ik hiermee , verstaan dit niet.
Graag een hulpje
bedanktAshampoo_Snap_2016.05.22_09h32m41s_001_.png
 
de 2de fout betekent dat er een registerfout is. je zou eens kunnen kijken of je het kan oplossen door het volgende te doen.

CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
- Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Hoi aarie25
Heb exact gedaan wat je beschreef, bij de scan van "chkdsk/r bleef hij lang op 11% staan en opeens starte hij terug op.
Met de scan van "sfc/scannoaw" gaf hij de volgende uitleg, maar daar versta ik niets van, zie bijlage.
Ashampoo_Snap_2016.05.23_09h36m04s_002_.jpg
Bedankt alvast voor de hulp en misschien geraken we er nog uit
Benniebobo
 
er werden bij u beschadigde bestanden gevonden en deze konden niet worden hersteld ....dit is wat het resultaat is van de sfc /scannow !

5742b78a59e4e-Ashampoo_Snap_2016.05.23_09h53m36s_001_.png


start nu wederom de opdrachtprompt (administrator ) op ..
Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5645929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !


Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5645921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

564591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..
 
Hoi
Heb nu dit gekregen, ik denk dat het probleem opgelost zou moeten zijn
zie bijlage, moet ik nu dit tweede opdracht ook nog doen? DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
BennieboboAshampoo_Snap_2016.05.23_12h11m16s_003_.png
 
er werd bij u niets hersteld ... lezen is een kunst !
bovenstaande geeft nog thans duidelijk weer wat er diende te gebeuren indien blijkt dat er dus fouten aanwezig zijn !
ja je dient de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth uit te voeren .. pas als je de melding krijgt te zien die in het groen staat mag je er van uitgaan dat alles hersteld werd !
 
Hoi Emi
Bedankt al voor de hulp maar spijtig genoeg ben ik niet Engelstalig gemachtigd,
heb nu de scan gedaan en krijg de volgende melding, zie bijlage
Kan ik nu nog iets doen om mijn probleem op te lossen?
Bedankt alvast
Benniebobo24-05.jpg
 
waar zie jij in bericht #9 Engels in de tekst ...enkel de plaatjes zijn Engelstalig !

***betreffende je afbeelding ""upload naar imgdumper.nl

dit is je afbeelding ...
574440f5166ae-Ashampoo_Snap_2016.05.24_13h51m44s_001_.png
 
Hoi
Dat bedoelde ik, dat de plaatjes in het Engels waren, en die verstond ik niet.
Maar mijn vraag is gewoon of ik dit probleem kan oplossen zonder terug een volledig install te moeten doen van windows?
Benniebobo
 
ik zag juist een eerdere afbeelding van u en blijkt dat je pc besmet is met een rootkit !

5744498d188b5-Ashampoo_Snap_2016.05.24_14h27m08s_002_.png
 
Hoi Emi
Kan ik daar iets aan doen, is daar een programmatje voor om die rootkit te verwijderen?
Benniebobo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
denk niet dat de gratis versie van malwarebytes ook scant op rootkit's...
daar ik enkel de volledige versie gebruikt word er inderdaad ook naar rootkit's gescant indien deze optie aangevinkt staat !
 
denk niet dat de gratis versie van malwarebytes ook scant op rootkit's...
daar ik enkel de volledige versie gebruikt word er inderdaad ook naar rootkit's gescant indien deze optie aangevinkt staat !

ja dat zou kunnen, ik heb zelf ook de betaalde versie.
dan maar even de McAfee RootkitRemover gebruiken, maar zou goed kunnen dat de malwarebytes de problemen nu heeft opgelost met computer problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan