• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

pdf maken van word 2003 bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

marz

Nieuw lid
Lid geworden
29 apr 2016
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Hoi,
Welk programma raden jullie aan, het mag ook een onlineprogramma zijn die je niet hoeft te installeren. Ik wil het vanaf mijn desktop gaan doen? Ik heb windows7

Ik wil mijn word2003 bestanden omzetten in pdf. Ze hoeven achteraf niet bewerkt te worden, zijn vooral "alleen lezen"bestanden. Zodat ik ze overal kan openen. Ik wil de bestanden wel kunnen samenvoegen na afloop. En het liefst hou ik ze zo klein mogelijk. Het zijn bestanden die ik als naslag hou, en zelden bekijk.

Ik heb op mijn tablet wps office staan waarmee je pdfbestanden kan maken.
Ik heb dat gedaan, echter een doc-bestand van 240kb werd 750kb. Dat vond ik erg groot. Online werd hetzelfde bestand met bv 2pdf.nl werd het 520kb. Het gaat om een bestand met voetteksten erin.

Ik heb ook gelezen dat je pdf-software op je pc kan zetten en het op die manier kan doen.

PS: Alvast excuses voor een late reactie. Door omstandigheden zit ik weinig op mijn pc.

groetjes,
Marielle
 
Microsoft Word 2003
Met het programma DoPDF kan een Word-bestand in een handomdraai omgezet worden in een PDF bestand. DoPDF is eigenlijk een printer. Zo zal deze zich ook installeren. Echter wordt er geen papieren versie afgedrukt. De printer zet het bestand enkel om in PDF.

Stap 1: Surf naar http://www.dopdf.com, download en installeer de applicatie. Deze is geheel gratis.
Stap 2: Open of maak een Microsoft Word bestand. Sla deze gewoon op de bekende manier op, dus gewoon als een Word bestand. Vervolgens kiest u de optie Afdrukken .
Stap 3: Selecteer de juiste printer, u kiest hier voor doPDF. Klik vervolgens op OK.
Stap 4: Er verschijnt een scherm waarin gevraagd word waar het nieuwe PDF bestand opgeslagen mag worden en welke naam deze mag dragen. U kunt nog aanvinken of u wenst dat elk PDF bestand in deze map wordt opgeslagen.
Stap 5: Klaar! Het PDF bestand zal openen in Acrobat Reader of een andere PDF reader. Nu kunt u het PDF indien gewenst op de website plaatsen.
 
is het gelukt met wat jij zocht?
 
is het gelukt met wat jij zocht?

Ik heb helaas nog geen tijd gehad. Dat kan nog even duren door priveomstandigheden. Superbedankt voor je duidelijke uitleg. Daarmee moet het lukken, ik had al vaker gekeken naar dat programna nog niet geinstalleerd.
 
neem rustig de tijd, was gewoon benieuwd.
sterkte met je prive omstandigheden!
 
al jaren gebruik ik "cute pdf`ook een virtuele printer, na de installatie een afdruk-opdracht kiezen uit (echt printen of) een pdf maken. Wel even in de gaten houden dat die op je bureaublad terecht komt, anders is het zoeken geblazen. En het duurt soms eventjes voor die conversie.Zo kan je bv. ook van een handleiding met een aantal talen alleen de Nederlandse bladzijden als "cute pdf" laten afdrukken, dan hoef je niet de hele handleiding te bewaren.
http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/cutepdf-writer-pdf-maken-creeren
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan