• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

installatie van een nieuw programma geblokkeerd door een vorige versie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Ik heb gekocht - en gedownload een programma.
Een demo versie daarvan heb ik op mijn laptop.
Installatie lukt niet om de volgende redenen:
In ADD/REMOVE is dit programma verdwenen. (Is het er ooit geweest?)
Een UNWISW.EXE vraagt om een INSTALL.LOG.
Ook dat is niet te vinden in de folder waar dit programma staat.

Op mijn andere laptop heb ik het programma met succes genstalleerd.
In ADD/REMOVE was de oude versie wl aanwezig en is netjes verwijderd.
Maar ik gebruik dat programma daar niet.

Hoe kan ik dit programma geheel verwijderen?
perloc
 
hoe heet dan programma? is daar geen verwijdertool voor, zodat je de demo eerst kunt verwijderen?
 
aarie25: Zoals ik boven al schreef is er een unwise.exe Die vraagt om de install.log en die is er niet.
Als het zo eenvoudig was....
perloc
 
Geef de naam op van het programma, dan kunnen we iets doen - zonder die naam blijven we in een kringetje draaien.
 
je hebt het over ADD/REMOVE, ik neem aan dat het dan over een app in windows 10 gaat?
(anders zou je het over programma en onderdelen hebben)
als je dan kijk via -> start -> instellingen -> systeem -> app`s en onderdelen dan staat hij daar dus ook niet tussen?
 
Het programma heet xBuildW.exe Het staat in een folder xHB (op C:) met een 15tal subfolders.
Het is een compiler. www.xHarbour.com/org

aarie25: Add/Remove zit in WinXP-Console panel
In Win7 heet dat "Programs and Features" Kweet niet hoe dat in Nederlands heet. Het is dus geen app!
perloc
 
bedankt voor het antwoord.
in het nederlands heet het programma`s en onderdelen.
oke ik dacht dat het windows 10 was, maar het is dus xp :biggrin:
is de andere laptop ook een xp versie?
 
Download SystemLook.exe voor 32-bit- dan wel 64-bit Windows
  • Download het bestand naar het Bureaublad.

SystemLook.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start SystemLook.exe middels dubbelklik op de snelkoppeling.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: start SystemLook.exe middels rechtsklik op de snelkoppeling en dan kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".
In het venster dat opent kopieer je onderstaande code:
Code:
[color=#0000FF][SIZE="4"]:filefind
xBuildW.exe
:folderfind
xBuildW.exe[/SIZE][/color]
  • Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
  • Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
  • Post de inhoud van dit logbestand.
 
Ik gebruik 2 laptops: WinXP en Win7
Op de XP heb ik dat prgramma zitten wat eraf moet om de nieuwe versie te kunnen installeren.
Met de XP, waar ik normaal op programmeer, heb ik verschillende voordelen. De, wat mij betreft, onovertroffen zoekfunctie van de XP en bovendien gebruik ik daar dBaseIV, welk niet werkt op een latere versie van Windows.

Met de Win7, waar ik nu op werk, Internetten, mailen, muziek luisteren en dat soort dingen meer.
perloc
 
Kun je de demo versie niet opnieuw installeren en daarna het volledige programma eroverheen installeren.
 
Ik gebruik 2 laptops: WinXP en Win7
Op de XP heb ik dat prgramma zitten wat eraf moet om de nieuwe versie te kunnen installeren.
Met de XP, waar ik normaal op programmeer, heb ik verschillende voordelen. De, wat mij betreft, onovertroffen zoekfunctie van de XP en bovendien gebruik ik daar dBaseIV, welk niet werkt op een latere versie van Windows.

Met de Win7, waar ik nu op werk, Internetten, mailen, muziek luisteren en dat soort dingen meer.
perloc

wordt hij wel voor xp ondersteunt?
kun je de demo niet in een echte versie over zetten door een licentie code in te voeren?
 
Abraham54: Hier komt ir. Volgens mij niet gevonden maar is er wel degelijk. Staat wel in een subfolder van de hoofdfolder.

SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff
Log created at 20:06 on 25/05/2016 by Administrator
Administrator - Elevation successful

========== filefind ==========

Searching for "xBuildW.exe"
C:\xHB\bin\xBuildW.exe --a---- 2973184 bytes [13:26 01/06/2014] [10:16 05/11/2009] 788BA6C2528661A4D34926E6772BE25A

========== folderfind ==========

Searching for "xBuildW.exe"
No folders found.

-= EOF =-
 
Geen spoor van de oude software.

Onderzoek maar welke VisualC versie voor die software benodigd is in XP.
 
tonyw: Dat zou een oplossing kunnen zijn. Maar dan moet ik zoeken waar ik dat install programma heb gelaten. Deze versie staat er al jaaaaren op!!

aarie25: Install code installeren op de demo gaat niet! Je download de DEMO versie en dat is dat. Werkt volledig maar meldt bij iedere opstart dat het een demo versie is. Dat is het enige verschil met de kochte versie behalve dat je dan ook ondersteuning krijgt.
perloc.
 
tonyw: Dat zou een oplossing kunnen zijn. Maar dan moet ik zoeken waar ik dat install programma heb gelaten. Deze versie staat er al jaaaaren op!!

aarie25: Install code installeren op de demo gaat niet! Je download de DEMO versie en dat is dat. Werkt volledig maar meldt bij iedere opstart dat het een demo versie is. Dat is het enige verschil met de kochte versie behalve dat je dan ook ondersteuning krijgt.
perloc.

oke ik dacht dat het misschien zo kon, maar helaas.
maar is hij wel bestemt voor xp?
 
Abraham54: Volgens mij wel gevonden. Dat programma staat inderdaad in de subfolder bin van xHB.
C:\xHB\bin\xBuildW.exe --a---- 2973184 bytes [13:26 01/06/2014] [10:16 05/11/2009]

Dit snap ik niet...:
Onderzoek maar welke VisualC versie voor die software benodigd is in XP.
Begrijp ik dat er geen oplossing is?
perloc

--- Update ---

aarie25: Ikwerk al 15 jaar met dit programma. En is geschikt voor elke windows smaak evenals het product van de compiler.
Ik mag aannemen dat je weet wat een compiler is.
IK heb ook een betaalde versie gehad vroeger maar deze verloren en ook de install key kwijt.
perloc
 
ik vroeg dit omdat steeds meer programma`s xp niet meer ondersteunen.

als je ccleaner installeert en dan op het steeksleuteltje klikt en dan op deinstalleer programma`s , daar kun je programma verwijderen die op de computer staan, staat het hier dan wel in de lijst?
 
Dt is een goeie aarie25! Die zal ik trachten te onthouden.
Inmiddels is het probleem opgelost. Ik heb me rechtstreeks gewend tot de man achter de site van dit programma en hij heeft me een zip toegestuurd waarin het hele programma was verpakt. Het werkt nu.
Ik heb het oude programma over het oude programma heen geinstalleerd (dat werkte wl) en toen kon ik dit programma met UNWISE grotendeels verwijderen. Dus niet helemaal. In REGEDIT heb ik alles verwijderd wat maar enigzins naar de xHB refereerde maar desondanks bleef bij opstarten het programma persisteren dat er eerst een oude versie moest worden verwijderd!
Dus toen heb ik op de site dit probleem aan de orde gesteld en hebben ze me die ZIP file gestuurd.
Dus het werkt nu!
perloc
 
oke het heeft even geduurd, maar het werkt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan