• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

gezocht driver windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

computermeid

Gevestigd lid
Lid geworden
26 mei 2016
Berichten
200
Waarderingsscore
1
gezocht driver windows vista
ik wil de computer waar windows vista op staat
legaal gekocht zat op die computer
maar nu wil ik hem dus opnieuw installeren
maar ik heb geen driver
jullie een idee hoe ik er aan kan kopen
 
:welkom: op het forum, computermeid!

Je vraag is verplaatst van Algemeen naar het forumonderdeel Windows Vista.

Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt.
Een driver is een apparaatstuurprogramma. Een driver zorgt er voor dat een apparaat (bijvoorbeeld een grafische kaart of een geluidskaart) kan werken. Meer info over wat een driver is vind je hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Stuurprogramma

Jij wilt Windows Vista opnieuw installeren. Dan heb je geen driver nodig, maar een installatie-dvd van Windows Vista. Zo'n dvd wordt meestal niet meegeleverd wanneer je een computer kant-en-klaar in de winkel koopt. Maar wanneer je een computer voor de eerste keer in gebruik neemt, dan krijg je al heel snel een melding in beeld dat je zelf recovery dvd's moet branden, waarmee je de computer terug kunt zetten naar de fabrieksinstellingen. Heb jij die recovery dvd's gebrand en kun je die nog terug vinden?

Als je dat niet gedaan hebt, dan zou je nog kunnen nakijken of er een recovery partitie aanwezig is op de harde schijf van de computer.
Klik daarvoor met de rechter muisknop op Computer en kies Beheren. In het linker deelvenster van Computerbeheer klik je dan op Schijfbeheer. Daar zie je of er een recovery partitie aanwezig is.
Misschien is het voor jou niet direct duidelijk wat de recovery partitie is. Je mag dan een afbeelding van schijfbeheer plaatsen in een volgende reactie.
De afbeelding kun je maken met het knipprogramma: http://www.vista-helpdesk.nl/tips-a...nip-programma-screenshots-maken-in-vista.html
Of je doet het met de Print Screen toets.

Het plaatsen van je afbeelding kun je doen via de website imgdumper. Hieronder uitleg daarover:

Om een afbeelding die op jouw pc staat, op het forum te plaatsen kun je gebruik maken van deze website: www.imgdumper.nl.
Op die website klik je in de groene balk op de knop Bladeren
Een klein venster van de Verkenner komt dan in beeld. In dat venster navigeer je naar de plek waar je afbeelding staat. Als je de afbeelding gevonden hebt, dan dubbelklik je op die afbeelding. Klik daarna op de knop Upload (die knop staat ook in de groene balk).
Even later zie je aan de linkerkant jouw afbeelding staan. Daaronder staan 7 links. Klik met de rechter muisknop op de bovenste link en kies dan Kopiren. Die link komt daardoor op je klembord te staan.
Dan ga je naar de website van het NCF. Misschien heb je die al open staan. Prima. Je klikt daar met de rechter muisknop in het vak waar jij je reactie schrijft en je kiest dan Plakken. De link naar je afbeelding is daarmee geplakt in dat vak.
Wil je controleren hoe dat er op het forum uit komt te zien, dan klik je onderaan dat tekstvak op de knop Uitgebreide editor.

Vermeld in je volgende reactie ook het merk plus de typeaanduiding van je pc. Bijvoorbeeld Acer Aspire M3201.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan