• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ernstige schijffout

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
1.739
Waarderingsscore
14
Ik heb al enkele keren de volgende melding gekregen:

5746d56ccb1e3-Word_schijffout.jpg


Wie iemand wat daarvan de oorzaak kan zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Start de Windows repair tool, die je kan downloaden in de link die ik hieronder kan plaatsen. Installeer deze tool kies vervolgens repair en daarna Start repairs. Wacht daarna geduldig tot de tool gereed is en start de pc daarna opnieuw zoals de tool aan zal geven.

http://www.techspot.com/downloads/5314-tweaking-windows-repair.html
 
Dank je voor je reactie. Ga ik doen.
. Nooit eerder gehad
Ter aanvulling nog het volgende. Ik weet niet of er dat ook mee te maken heeft. Als ik mijn pc opstart dan begint dit met volgende scherm:
MG]https://www.mupload.nl/img/8mpgowf6vpjpt.jpg[/IMG]

--- Update ---

Ik ben al gestopt met dat Windows repair. Allemaal in Engels en bovendien allemaal tabbladen met Optional mogelijkheden. Ik heb alleen het eerste gedaan: een Proper Power Reset. Geen effect uiteindelijk. Ook dat Nieuw Tabblad verschijnt weer gewoon na herstart.
 
Je link in post #3 werkt niet.
Gebruik liever de website www.imgdumper.nl om je afbeeldingen hier te plaatsen. Dan zijn die afbeeldingen ook direct zichtbaar en hoef je niet eerst op een link te klikken. Hieronder de gebruiksaanwijzing voor imgdumper:

Om een afbeelding die op jouw pc staat, op het forum te plaatsen kun je gebruik maken van deze website: www.imgdumper.nl.
Op die website klik je in de groene balk op de knop Bladeren
Een klein venster van de Verkenner komt dan in beeld. In dat venster navigeer je naar de plek waar je afbeelding staat. Als je de afbeelding gevonden hebt, dan dubbelklik je op die afbeelding. Klik daarna op de knop Upload (die knop staat ook in de groene balk).
Even later zie je aan de linkerkant jouw afbeelding staan. Daaronder staan 7 links. Klik met de rechter muisknop op de bovenste link en kies dan Kopiren. Die link komt daardoor op je klembord te staan.
Dan ga je naar de website van het NCF. Misschien heb je die al open staan. Prima. Je klikt daar met de rechter muisknop in het vak waar jij je reactie schrijft en je kiest dan Plakken. De link naar je afbeelding is daarmee geplakt in dat vak.
Wil je controleren hoe dat er op het forum uit komt te zien, dan klik je onderaan dat tekstvak op de knop Uitgebreide editor.

En dit is dus de afbeelding die jij wilde plaatsen in post #3:

5746e716e4a58-8mpgowf6vpjpt.jpg


Het lijkt er dus op neer te komen dat de browser Chrome uit zichzelf opstart, wanneer jij je pc opstart...
 
Download HD Tune naar het bureaublad.
  • Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.
    HDTuneerrorscan_zps994d860f.png
  • Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.
  • De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.
  • Wat is het resultaat van deze test?

Wanneer na afloop van de test alle blokjes groen zijn, is de harde schijf fysiek in orde.
Een of meer rode blokjes zou voor mij het teken zijn dat de harde schijf aan vervanging toe is.
Het mooiste zou zijn wanneer je na afloop van de test een printscreen van de afbeelding maakt. Dat doe je door in dat venster op het diskette symbool te klikken. Plaats daarna die afbeelding in een volgende reactie.
 
Excuus Porrelaar, en met dank voor je uitleg om dat beter te doen. :smile:

En je suggestie over Chrome is juist. Ik gebruik echter geen Chrome! Ik ga nu aan de gang met HD-Tune.

--- Update ---

Hij is nu =bezig. Vreemd is dat ik alleen 2 opties heb: 2 externe schijven. Geen optie om bijv. mijn C: of D:- schijf te checken.
 
Ik moet nu weg. Misschien kom ik er vanavond op terug. En anders zijn er gelukkig nog andere forumleden die jou verder kunnen helpen.
 
OK! De scan neemt nog lange tijd in beslag, gelet op de voortgang.
 
Sorry dat het niet is gelukt ik had het even beter moeten omschrijven.

1 Start de tool op

vervolgens krijg je het volgende venster te zien:

574734aeaa325-2016-05-26_19_30_30-Foto_s.png


2 Klik eerst op repairs (Groene vakje)

3 klik daarna op Open repairs (rode vakje)

5 klik vervolgens op Start repairs (rode vakje onderstaande foto.)

5747354ce2680-2016-05-26_19_30_46-Foto_s.png


Wacht daarna tot deze klaar is (kan lang duren) en herstart de pc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier eerst nog de printscreen van de HD Tune scan:

HDTune_Error_Scan_ST2000DM001-1ER164.png

Ik ga nu aan de gang met Windows repair tool
 
Oppervlak en smart zijn goed.

Doe eens in zoeken, CMD invullen, openen als admin en voer een chkdsk /f uit, die controleert het bestandssysteem, kan even duren als hij na een reboot gaat controleren.
 
Hij is klaar! Na het opstarten verschijnt weer doodleuk dat Tabbblad van Chromium....!

--- Update ---

Rubensky: Hij is klaar! Na het opstarten verschijnt weer doodleuk dat Tabbblad van Chromium....!

--- Update ---

Rubensky: hij is klaar! Na het opstarten verschijnt echter weer doodleuk dat tabblad van Chromium!

--- Update ---

Lange Pier: als administrator uitgevoerd maar hij komt niet ver!
Zie melding: http://www.imgdumper.nl/uploads9/574769b0b790b/574769b0a96dd-venster.jpg

--- Update ---

574769b0a96dd-venster.jpg
 
J intoetsen, enteren en opnieuw opstarten en wachten tot hij zelf opnieuw opstart.
 
doe eens het volgende: Ga naar start en zoek naar configuratiescherm. Heb je deze gevonden ga dan naar Programma's en onderdelen. Zoek in de lijst die je dan te zien krijgt naar Microsoft Office klik daar 1 keer op, dan wordt hij blauw en kies vervolgens bovenaan Herstellen. Volg de instructies op het scherm en wacht tot deze klaar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan