• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Miditower of Microtower?

Status
Niet open voor verdere reacties.

delete45

Junior lid
Lid geworden
2 jul 2015
Berichten
31
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal!

Het is een tijdje geleden dat ik op dit forum ben geweest, maar ik had graag wat advies over het volgende.
Mijn huidige PC is alweer 6 jaar oud en deze ga ik verkopen. Natuurlijk koop ik daar een nieuwe PC voor terug.

De vorige keer heb ik mijn PC nog in elkaar laten zetten door het bedrijf (4launch), maar dit wil ik nu zelf gaan doen.
Een hele PC in elkaar zetten heb ik nog niet eerder gedaan. Mede daardoor twijfel ik over de kast die ik wil nemen.
De andere reden waarom ik over een microtower twijfel is omdat ik bang ben dat de temperatuur in de kast snel omhoog gaat. Alle onderdelen zitten namelijk dichter op elkaar.

Aan de andere kant vind ik het wel fijner om een kleinere kast te hebben. De videokaart die ik ga installeren is 290mm en neemt 2 slots in beslag.
Wat adviseren jullie? Moet een microtower geen probleem zijn, of kan ik beter gewoon een miditower pakken?

Bedankt alvast!

Kast die ik op het oog heb: klik!
 
De videokaart die ik ga installeren is 290mm en neemt 2 slots in beslag.
Merk en type?
Waar gaat de PC het meest voor worden gebruikt?
 
Ben er al uit! Ga toch gewoon voor een miditower! Bedankt voor de hulp
 
Helemaal top. Nog wel even voor info voor jou of iemand die dit topic later ziet met de zelfde vraag :

De voornaamste reden dat mensen nieuwe bouwers een normale tower aanraden is omdat het makkelijker werkt gezien je meer ruimte hebt en overal makkelijk bij kan.

Dat een itx kast pers erg warm wordt is gewoon een fabeltje die waarschijnlijk is ontstaan door mensen die niet over hun onderdelen nagedacht hebben voordat ze de pc kochten. Zolang je dus gewoon de juiste spullen koopt en op airflow let is het prima.

Zorg ervoor dat de itx behuizing voldoende ventilatie heeft. Het liefst met directe airflow naar de fan van de videokaart.
Als de kast echt klein is, koop dan een reference videokaart of een met een zelfde soort koeler. Die gooit namelijk 95% van de warmte er direct uit aan de achterkant van de kast in tegenstelling tot de meeste andere koelers die alles de kast in gooien.

Moderne hardware wordt niet echt meer zo stom warm als vroeger dus wat dat betreft zit je meestal wel goed.

Zelf heb ik een EVGA Hadron Air gehad wat qua formaat wel aan de kleinere kant. Ik had er een gtx 970 in en een i5 4690k met de grootste koeler die ik in de kast kreeg. Kaart paste in de lengte net en kon mijn handen op veel plekken er niet of nauwelijks meer tussen krijgen, maar die case heeft een best goede airflow nog en dee kaart was een reference soort koeling. Werd nooit te warm, alles draaide zoals het hoort, netjes binnen de toelaatbare temperaturen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan