• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Krijg geen nieuwe updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

wyborgh

Nieuw lid
Lid geworden
25 mei 2016
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Ik werk met Windows 7 Home Premium 32-bits. Al enige tijd krijg ik geen nieuwe updates binnen. Als ik de updates opvraag, krijg ik de melding dat ie aan het zoeken is, maar dat blijft uren en uren doen zonder iets te vinden. Ik heb Fixit al geprobeerd maar zonder resultaat. Bij een andere scan krijg ik de volgende foutmelding: "Windows Update-fout 0x80070057". Kan iemand mij misschien verder helpen?
 

Bijlagen

  • gadwin.3003.jpg
    gadwin.3003.jpg
    21,1 KB · Weergaven: 67
  • gadwin.3003.jpg
    gadwin.3003.jpg
    21,4 KB · Weergaven: 61
dit een bekend probleem, het kan de laatste tijd uren duren voor hij ze vindt.
kun je hem niet in de ochtend eens laten zoeken, want het kan tot 5 of 6 uur duren.

of even de fix proberen, dit wil ook nog wel eens helpen.

--- Update ---

ik heb het even na gezocht, maar om dit probleem op te lossen moet je waarschijnlijk dingen in het register aanpassen.
dit moet wel goed gebeuren anders, heb je kans dat dingen niet goed of niet meer werken.
hier heb je een voorbeeld -> http://appuals.com/best-fix-steps-fix-error-0x80070057/

ik zou anders even wachten op abraham, die weet iets beter over dat soort aanpassingen.
 
Ik heb je advies opgevolgd en KB3102810 geinstalleerd. Na ruim 6 uur kreeg ik de volgende melding: "update voor Windows is al op deze computer geinstalleerd". Het gekke is dat mijn laatste updates van begin dit jaar zijn, zoals de Windows Beveiligingsupdate KB3109103. Het propleem is dus helaas nog ongewijzigd. Zijn er nog andere oplossingen denkbaar?
 
je zou eens kunnen kijken of er fouten in jou windows zit, door het volgende te doen.

CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
- Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Asjemenou! Terwijl ik de pc afsluit, krijg ik ineens de melding dat ie update 1 van 64 (!) aan het installeren is. Opgelost dus. En waarom ie dat nu ineens wel doet, is mij een raadsel. Dank voor jullie reacties.
 
dan is het toch mooi opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan