• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Java download niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

StefanJC

Nieuw lid
Lid geworden
29 mei 2016
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Hallo,

sinds een week krijg ik af en toe een melding voor een Java update, maar
terwijl hij de installer aan het downloaden is, krijg ik een foutmelding.

javaerror.jpg

Ik gebruik Windows 7 pro.
 
kun je het niet via hun site downloaden?
maar mocht je het niet nodig hebben, verwijder het dan helemaal.
 
Eerst een vraag: waarvoor heb jij Java nodig?

OpenOffice, MySQL Workbench en NetBeans om er een paar te noemen.
Sowieso heb ik nog oude in Java geschreven dingetjes op mijn pc staan van jaren geleden en
die werken niet zonder Java.

--- Update ---

kun je het niet via hun site downloaden?
maar mocht je het niet nodig hebben, verwijder het dan helemaal.

Hm, waarom heb ik daar niet aan gedacht :) ga t gelijk proberen.

--- Update ---

...en via hun site downloaden werkt wel...enig idee waarom hij via de uploader op mijn pc dan een foutmelding geeft?
Eh..bedankt..haha, soms is de oplossing zo makkelijk dat ik 'm schijnbaar zelf niet zie :p
 
Duidelijk.

Java
Download eerst Java SE Runtime Environment 8 Update 91 Windows Offline (32-bits) bestandsgrootte: 48,52 MB

Echter nog niet de nieuwe versie installeren!

Ga daarna eerst naar het Configuratiescherm
  • Software - Windows 2000/Windows XP
  • Programma's en onderdelen - Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10
en verwijder daar de oude Java.


Belangrijk: start nu eerst uw PC of notebook opnieuw op, zodat de oude Java instellingen verwijderd worden.
Nadat de computer opnieuw is opgestart, mag de nieuwste Java versie genstalleerd worden.
 
Ehm...het was al opgelost.
 
Mooi.
Controleer dan wel via Start Configuratiescherm Programma's en onderdelen of je nu n of twee Java versies in jouw Windows hebt.
Indien twee dan de oudst verwijderen n daarna alsnog jouw PC opnieuw opstarten.

Het is belangrijk om enkel de nieuwste Java in Windows te hebben, want eventuele malware kan zich in de oudere aanwezige Java verstoppen!
 
mooi dat het zo wel doet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan