• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook in WLmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tineke41

Gewaardeerd
Lid geworden
26 dec 2007
Berichten
1.496
Waarderingsscore
0
Hallo, Ik wilde mijn outlook account toevoegen aan mijn WLmail. Heb in wlmail een nieuw account aangemaakt. Helemaal op het laatst moet je dan de imap-mappen downloaden. Dat lukt niet. Ik krijg dan een melding: De server heeft je aanmelding geweigerd. Controleer of je gebruikersnaam en wachtwoord correct zijn. Authentification failed code 800cccd1. Wachtwoord en gebruikersnaam zijn goed ingevuld. Wat kan ik dan nog doen?
 
kun je het niet anders om doen, dat je wlmail in outlook samenvoegt of is dat niet wat jij wil?

--- Update ---

kijk eens of je hier iets mee kunt.
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/949926
 
Nou Aarie het heeft even geduurd. Wat ik begreep uit artikel moest ik kB 3056710 downloaden en installeren. Toen ik dat deed kreeg ik melding zoals op bijlage te zien is. Nou weet ik het niet meer. Grrrr.
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    22 KB · Weergaven: 107
oke dat werkt dus niet.

Probeer onderstaande:

Berichten en Contactpersonen: eerst exporteren vanuit Outlook naar een bestand, daarna importeren in Windows Live Mail

Berichten:
01] Outlook / Postvak In / klik op een Bericht / CTRL + A [alles selcteren] / Bestand / Opslaan als / [ geef een naam] xxxxx / Opslaan.

02] Windows Live Mail / Bestand / Importeren / Berichten / dan verschijnt het scherm Importeren in Windows Live Mail
/ Programma selecteren / Microsoft Outlook Express 6 / Volgende / Bladeren naar xxxxx / Volgende / en verder.

Contactpersonen:
Outlook / Contactpersonen / [klik op] Importeren en Exporteren / dan verschijnt het scherm Wizard Importeren en exporteren / [kies] naar een bestand exporteren / Volgende / en verder / [geef een naam] yyyyy / Opslaan.

Windows Live Mail / [ga naar] Contactpersonen / Importeren / Microsoft Office Outlok-adresboek / Bestand met door komma's gescheiden waarde (.CSV) / dan verschijnt het scherm CVS-import / Bladeren naar yyyyy / Volgende / en verder

--- Update ---

anders zou je dit eens kunnen door lezen. maar ik denk dat jij minimaal live mail 2012 hebt.
maar misschien dat je het zo wel kan.

https://www.schoonepc.nl/tools/windowslivemail2011.html
 
Die update is dan ook niet voor Windows maar voor Windows Server.

Ik denk overigens dat jij een aantal dingen door elkaar haalt.

Let wel: Windows Live mail is mij onbekend, daar ik deze niet gebruik.

Maar bij de configuratie van jouw account in WLM dien je waarschijnlijk te kiezen tussen IMAP of SMTP.

Bij IMAP blijven alle mails op de mailserver staan; bij SMTP download je altijd de mail vanaf de mailserver.

IMAP is een uitkomst vooral wanneer je een SSD gebruikt, dan wordt er bij post binnen halen niks naar de SSD geschreven; IMAP is ook belangrijk indien je op meerdere apparaten je mail wil kunnen controleren.
Dus niet alleen in je computer, maar ook in de smartphone en/of in tablet.
 
Je gaat naar wlmail en gaat een nieuw account toevoegen.

--- Update ---

als je dat gedaan hebt kun je bij dat email de eigenschappen zien

--- Update ---

dan krijg je een melding mappen downloaden en komt de melding de server heeft je aanmelding geweigerd. Controleer of gebruikersnaam en wachtwoord correct zijn.

--- Update ---

dit zijn de details bij Controleer gebruikersnaam etc.

AUTHENTICATIONFAILED] Invalid username or password.

Configuratie:
Account: Outlook (Tineketinustien)
Server: imap-mail.outlook.com
Gebruikersnaam: Tineketinustien@outlook.com
Protocol: IMAP
Poort: 993
Beveiligd(SSL): 1
CODE: 800cccd1
 

Bijlagen

  • email toevoegen.png
    email toevoegen.png
    13,1 KB · Weergaven: 72
  • emailtoevoegen2.png
    emailtoevoegen2.png
    17,9 KB · Weergaven: 72
  • eigenschappenoutlook1.png
    eigenschappenoutlook1.png
    15 KB · Weergaven: 76
  • eigenschappenoutlook2.png
    eigenschappenoutlook2.png
    17,7 KB · Weergaven: 71
Gebruik je wel het juiste wachtwoord.

Indin ja - doe het volgende: start kladblok en zet daar het wachtwoord in - dan zie je wat jij typt.
Staat het goed vermeld, dan via kopiren en plakken in de e-mailconfiguratie plakken.
 
de afbeeldingen hebben de juiste instellingen ...hier is de WLM nu bezig met het downloaden van de mappen die op de server beschikbaar zijn !
waarom jij dus een foutmelding krijgt is wellicht dat je een verkeerde inlognaam gebruikt of het verkeerde wachtwoord ..!
*als inlognaam dien je deze in te geven verkregen door je provider ....vb : mijne provider is Telenet en mijn inlognaam begint met een letter uit het alfabet gevolgd door 4 cijfers ...
*als wachtwoord dien je deze van je Microsoft account in te geven .

57558f7f81453-Ashampoo_Snap_2016.06.06_16h51m02s_001_.png


--- Update ---

**noteer dat het ophalen van deze mappen toch wel een gehele tijd in beslag neemt ...
deze zijn hier nog steeds daar mee bezig !

--- Update ---

**update **
na een haf uur zijn er nog steeds geen mappen opgehaald maar verscheen er een melding dat de server niet te bereiken was ...!
 
Haaaaaaaaaaaaaaa, heb de vraag ook voorgelegd bij microsoft forum. Daar kreeg ik als antwoord: misschien moet je een app wachtwoord aanvragen. Dat heb ik gedaan. Weer een outlook account aangemaakt en toen die foutmelding weer kwam heb ik ipv mijn normale wachtwoord het app wachtwoord ingevuld en binnen een paar tellen stonden al mijn mappen er. Misschien een idee om mee te geven als er nog ooit iemand met dit probleem bij jullie komt.
 
Mogelijk is de oorzaak vrij simpel (n vervelend) : Klik

E.e.a. is begin juni van kracht geworden.

Ik denk dat je er handig(er) aan doet om Outlook.com als tooltje te gaan gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oeps, in nieuwsbrief van seniorweb (ben al zoo oud) stond dat als je je outlook op deze wijze in wlmail zou zetten het bleef werken. Kan ik wlmail dan ook niet meer gebruiken met gmail?

Nu heb ik nog een andere vraag. Mijn acces en excel in 2007 werkt niet meer naar behoren. Net wilde ik een adressenbestand openen door erop te dubbelklikken. Kreeg bericht installatie voorbereiden en dan komt Fout 2503; onherstelbare fout bij installatie. Ik krijg dat nog wel eens, maar als ik dan als administrator installeer lukt me dat wel. Als ik met rechts klik wil openen staat de mogelijkheid om met administrator openen er niet bij. Hoe kan ik mijn adressenbestand dan openen?
 
Livemail stopt / houdt op te bestaan, dus tja............

Wat je Office applicaties betreft : onder de Windowsknop, zoek je Microsoft Office op en daar vind je een diagnostische tool. Laat die eens naar je installatie 'kijken'.
 
Haaaaaaaaaaaaaaa, heb de vraag ook voorgelegd bij microsoft forum. Daar kreeg ik als antwoord: misschien moet je een app wachtwoord aanvragen. Dat heb ik gedaan. Weer een outlook account aangemaakt en toen die foutmelding weer kwam heb ik ipv mijn normale wachtwoord het app wachtwoord ingevuld en binnen een paar tellen stonden al mijn mappen er. Misschien een idee om mee te geven als er nog ooit iemand met dit probleem bij jullie komt.

oke het kan soms raar werken.
 
Haaaa Quandor. Ik heb programmaatje gedraaid van microsoft en dan kan ik nog verder doorklikken. Als ik dat doe krijg ik melding dat pagina niet bestaat en staan er allemaal chinese tekens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het ging op office 2007 toch, als je het volgende eens probeert om het zo te herstellen.
kijk wel even welke je moet hebben.

Als u het onderdeel Analyse en herstel in uw 2007 Office-programma's wilt uitvoeren, gebruikt u een van de volgende methoden, afhankelijk van uw situatie.
Voor 2007 Office-programma's die menu's gebruiken

1 Start het 2007 Office-programma.
2 Open het menu Help en klik op Office Diagnostische gegevens.
3 Klik op Doorgaan.
4 Klik op Diagnostische gegevens uitvoeren.
5 Als een probleem is gedentificeerd, wordt mogelijk aangeboden het reparatieproces uit te voeren.

Voor 2007 Office-programma's die linten gebruiken

1 Start het 2007 Office-programma.
2 Klik op de Microsoft Office-knop en klik op Programma-opties.
3 Klik in het dialoogvenster Programma-opties op Bronnen en klik op Diagnose, naast Office Diagnostische gegevens.
4 Klik op Doorgaan.
5 Klik op Diagnostische gegevens uitvoeren.
6 Als een probleem is gedentificeerd, wordt mogelijk aangeboden het reparatieproces uit te voeren.
Eigenschappen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zei ik net dat ik dat gedaan had. Dan kreeg ik de diagnostische gegevens.
aantal uitgevoerde diagnoses 5
problemen gedetecteerd 0
herstel werkzaamheden uitgevoerd 0
dan kun je op doorgaan klikken en als je dat doet krijg je te lezen sorry the page you're looking for cant't be found met chinese tekens
 
Laatst bewerkt door een moderator:
volgende de tool zijn er geen problemen gevonden in jou office, dus ligt het probleem ergens anders.

--- Update ---

Controleer of de datum en tijd van de computer juist staan ingesteld. Deze staat rechts onderin in de taakbalk vermeld.
Dit probleem kan ook voorkomen als belangrijke systeemmappen niet voldoende rechten hebben. Doe het volgende om dit te controleren:
- tik in het zoekvak van het startmenu in: CMD en klik met de rechtermuisknop op het zoekresultaat bovenin, kies "Als Administrator uitvoeren".
- tik in het zwarte scherm het volgende in:
icacls C:\Windows\Installer /grant system:F /t /c
- druk dan op ENTER. De rechten van de Windows Installer map worden nu weer naar de standaardwaarden gezet. Herstart de computer en probeer nogmaals programma's te installeren.
 
Hallo, Heb vanmiddag gebeld naar Microsoft. Ik ben boos en vooral verdrietig. Ik kreeg iemand aan de tel. die nederlands sprak. Hij moest mijn gegevens hebben en toen hij die aan het opnemen was deed zijn pc. opeens niks meer en moest hij me doorverbinden. Toen kreeg ik een dame aan de tel. die vertelde dat ik de verkeerde afd. had; zij zou me doorverbinden met de goede afd. Toen kreeg ik een man aan de tel. met een hele zachte stem, die alleen maar engels sprak. Wat ik verstond was dat ik bij microsoft moest intypen eupp.....microsoft.com\....... dat verstond ik niet en toen was de verbinding verbroken. Nu ben ik dus nog niks verder.

Heb nu een vraagje Aarie. Als ik dat uitvoer wat jij schrijft, ben ik dan geen gegevens kwijt?
 
jammer dat je daar niet verder kwam!

nee dat denk ik niet er worden alleen waardes terug gezet, maar je kan altijd even een backup maken.
 
Heb het uitgevoerd, maar excel kan nog steeds niet uitgevoerd worden. Steeds dezelfde opmerking nog.
Als ik alles weggooi en opnieuw installeer, zou dan alles verholpen zijn? Maar als mij cd-rom nou een fout bevat, kan ik dan de programma's als outlook, word etc. niet meer gebruiken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan