• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

tijdelijke tekst weergeven na opstarten Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericbikker

Junior lid
Lid geworden
14 jun 2016
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Op onze sportclub staat een computer die alleen maar gebruikt wordt om muziek (spotify) te draaien onder Windows 7. Spotify staat in de programmamap "Start" - "Opstarten" en wordt dus gestart na het opstarten van Windows. Echter de computer is behoorlijk oud en traag zodat mensen de neiging hebben meteen te dubbelklikken op het spotify-logo als ze het Windows venster zien.

Is het mogelijk om na de opstart van Windows en het laden van onderdelen hiervan en voordat Spotify opgestart wordt, wat ongeveer 20 seconden duurt, een tekst van bijv. "Even geduld aub" te laten verschijnen die na het opstarten van Spotify weer verdwijnt?
 
Via gpedit.msc zou dat in te stellen moeten zijn, Spotify als eerste laden b.v.
 
Eerst zal je een script moeten maken. Vervolgens zal je dit in de opstart map van Windows moeten zetten en het aan de policy koppelen.

Het script kan je maken in kladblok. Daar zet je het volgende in:
Code:
WScript.echo "welkom op deze computer"

WScript.sleep 20
Het getal 20 staat voor de seconden dat kan je wijzigen.

Vervolgens sla je dit op als een .vbs bestand zet je het in de opstart folder en ga je het aan de policy koppelen.

Dit doe je op de volgende manier ja start uitvoeren door op de Windows toets +R te drukken. Vervolgens typ je daar in gpedit.msc
Dan ga je naar de computerconfiguratie dan naar Windows-instellingen
Vervolgens voeg je het script toe bij sctipts voor opstarten en afsluiten dan kies jij natuurlijk opstarten blader naar het script en voeg deze toe.
 
Beste Rubensky,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb echter nog wat vragen.

1. wat bedoel je precies met in de opstartmap van Windows zetten en met
in de opstart folder van Windows zetten. Ik weet niet waar die zit.

Ik heb nu wel een .vbs bestand staan in de folder Documenten.

2. De Windows toets +R ken ik niet. Als ik klik op [Start] en dan op
[Uitvoeren] en daar gpedit.msc invoer en op [OK] klik, dan krijg ik
de melding Kan het bestand gpedit.msc niet vinden.

Hoe moet ik nu verder ?




Eerst zal je een script moeten maken. Vervolgens zal je dit in de opstart map van Windows moeten zetten en het aan de policy koppelen.

Het script kan je maken in kladblok. Daar zet je het volgende in:
Code:
WScript.echo "welkom op deze computer"

WScript.sleep 20
Het getal 20 staat voor de seconden dat kan je wijzigen.

Vervolgens sla je dit op als een .vbs bestand zet je het in de opstart folder en ga je het aan de policy koppelen.

Dit doe je op de volgende manier ja start uitvoeren door op de Windows toets +R te drukken. Vervolgens typ je daar in gpedit.msc
Dan ga je naar de computerconfiguratie dan naar Windows-instellingen
Vervolgens voeg je het script toe bij sctipts voor opstarten en afsluiten dan kies jij natuurlijk opstarten blader naar het script en voeg deze toe.
 
Ik neem aan dat je een melding krijgt omdat hij die niet kent? En dat je de aanhalingstekens weglaat? als je gpedit.msc intypt?

probeer het anders eens als volgt:

Klik op start dan op uitvoeren en typ daar MMC en druk op Enter.
Kies vervolgens bestand en dan module toevoegen voeg de module groepsbeleidsbeheer toe.
Vervolgens kan je het gemaakte script daar toevoegen.

Lees ook dit artikel eens (Engels) daarin staat met afbeeldingen hoe het script toe te voegen.

http://www.addictivetips.com/window...ms-automatically-on-windows-7-system-startup/
 
Hij kent gpedit.msc inderdaad niet.
Als ik de engelse link doorlees heb ik ook gpedit.msc nodig maar die kent hij niet.

Als ik MMC uitvoer en kies voor [bestand] - [module toevoegen] dan wordt er geen module
[groepsbeleidsbeheer] weergegeven in de lijst.





Ik neem aan dat je een melding krijgt omdat hij die niet kent? En dat je de aanhalingstekens weglaat? als je gpedit.msc intypt?

probeer het anders eens als volgt:

Klik op start dan op uitvoeren en typ daar MMC en druk op Enter.
Kies vervolgens bestand en dan module toevoegen voeg de module groepsbeleidsbeheer toe.
Vervolgens kan je het gemaakte script daar toevoegen.

Lees ook dit artikel eens (Engels) daarin staat met afbeeldingen hoe het script toe te voegen.

http://www.addictivetips.com/window...ms-automatically-on-windows-7-system-startup/

--- Update ---

Beste Rubensky,

Ik heb inmiddels gpedit van internet kunnen downloaden en genstalleerd.
Ik heb ook het .vbs script gemaakt en aan de policy toe kunnen voegen door
het uitvoeren van gpedit.msc en dit script toegevoegd bij de opstart-scripts.

Ik krijg geen foutmeldingen, maar de banner "Even geduld, Spotify wordt automatisch gestart"
wordt niet weergegeven na het starten van Windows.

Enig idee waarom niet?

Script ziet er als volgt uit (in kladbok dan) :

WScript.echo "Even geduld, Spotify wordt automatisch gestart"
WScript.sleep 20

--- Update ---

Beste Lange Pier,

Ik heb het volgende script gemaakt in kladblok en opgeslagen als .vbs bestand in Mijn Documenten:

WScript.echo "Even geduld, Spotify wordt gestart"
WScript.sleep 20

Met gpedit.msc heb ik dit script toe kunnen voegen onder [computerconfiguratie] -
[Windows-instellingen] - [opstarten].

Ik krijg geen foutmeldingen, maar de banner "Even geduld, Spotify wordt gestart"
wordt niet weergegeven na het starten van Windows.

Enig idee waarom niet?
 
vbs script start niet op na starten van Windows 7

ik heb een vbs script gemaakt die na het starten van windows voordat Spotify geladen wordt een melding "Even geduld aub" op het scherm weer moet geven. Het script ziet er als volgt uit in kladblok: "WScript.echo "Even geduld aub" WScript.sleep 20 zodat deze 20 seconden zichtbaar blijft.

Met gpedit.msc heb ik het script aan de policy toegevoegd bij de opstart-scripts. Maar nadat windows opstart wordt de tekst niet weergegeven.

Iemand enig idee wat er mis gaat?
 
Sorry maar ik kan je niet helpen, wordt wachten op degene die met dat script kwam.
Dacht dat je in gpedit, die overigens standaard alleen in pro en ultimate/enterpice zit, programma's gelijktijdig met windows op kunt starten maar daar heb ik mij in vergist.
 
Het script klopt alleen moet je het bestand nog wel even in de juiste map plaatsen en zal je deze aan de policy die in Windows actief is moeten plaatsen.

Maar wat Lange Pier zegt is waar. Zou je dus eerst even willen kijken welke versie van Windows er op die pc staat? Als het namelijk een home versie is dan moeten we opzoek naar een andere oplossing.

Je kan het als volgt controleren:

Klik op start en dan met rechtermuisknop op deze computer vervolgens kies je eigenschappen. Daar ergens zou moeten staan welke versie van Windows 7 jij hebt.
 
@ericbikker: je had een nieuw topic geopend over de tijdelijke tekst. Die had ik samengevoegd met dit topic, maar op wonderbare wijze blijkt die post nu verdwenen. Foutje van mij of een hikje in de forumsoftware?
Je zult die laatste post dus even opnieuw moeten typen. Blijf voor de overzichtelijkheid wel in dit topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan