• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Fifa 16/17 System Requirements?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellevanderlinden

Bekend gezicht
Lid geworden
29 mei 2016
Berichten
132
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik vraag me af of ik FIFA 16/17 kan spelen?
Ik heb de afgelopen jaren veel FIFA gespeeld, mijn laatste FIFA is 14.
De FIFA 15 demo deed het niet heel goed toen bij mij, maar van 2016 demo heb ik geen problemen bij gehad (heel vaak gespeeld).

Ik heb vorig jaar al de Videokaart vervangen omdat ze zeiden dat die aan vervanging toe was.

Kan ik met onderstaande systeem gegevens FIFA 16 of straks 17 spelen?
Ik heb het al getest bij http://www.systemrequirementslab.com.../fifa-16/12770
Er staat dat de processor en de Ram voor de recommend te slecht zijn, maar maakt dat veel uit of kan ik het toch spelen?
Zo niet wat is dan belangrijk om verbeterd te worden en zo ja welke mogelijkheden zijn er om te kopen

Als jullie nog meer gegevens nodig hebben vraag maar. Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
Jelle van der Linden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De link werkt niet. Doe het volgende zodat we weten welke hardware jij hebt.

51ec442687372-sp_64_Canned.png
Download Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en kies dan voor "Als Administrator uitvoeren".
Speccy van Piriform gebruiken:
  • Nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot).
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
    [*]Kopieer nu de link in het nieuw geopende venster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Zou speelbaar moeten zijn.

Ik zou afwachten tot je het spel hebt voordat je iets gaat upgraden, misschien is het niet nodig.
 
MikeInToschx,

Weet je of er veel verschil zit tussen een demo en het echte spel?

Maar op de systeem requirementslab site staat dat mijn processor slecht en verouderd is, klopt dat?
is dat een belangrijk onderdeel? of zou die het moeten aan kunnen?

Processor systeem requirementslab:
Minimum FIFA 16: Intel Core2 Quad Q6600 @ 2.4 Ghz (or AMD Phenom 7950 Quad-Core, AMD Athlon II X4 620 equivalent) voldoet
Recommend FIFA 16: Intel i5-2550K @ 3.40GHz (or AMD FX-6350 Six-Core equivalent) voldoet niet
Mijn proccesor (want je denk al hebt gezien): Intel(R) Core(TM) i3 CPU 530 @ 2.93GHz

Zit hier misschien een probleem in?

--- Update ---

En het andere probleem volgens System Requirements is:
Het RAM geheugen.
Wat houdt dat in, is dat belangrijk. Ik denk zelf dat daar niet het probleem in zit.

Minimum FIFA 16: 4GB Voldoet
Recommend FIFA 16: 8GB Voldoet niet
Mijn RAM geheugen: 4GB

Alleen mijn moederkaart wordt niet op die site getest, speelt die wel een rol bij het spelen van FIFA?

Sorry, voor het lange bericht, hopelijk kun je mijn antwoorden (of iemand anders) beantwoorden

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat het verschil is weet ik niet, geen ervaring mee, en vind er niks over.

Je pc voldoet aan het minimum om fifa te spelen. Je zal het wellicht kunnen spelen op lage settings.

Ik zou toch afwachten en pas beslissen als je het spel effectief speelt en als het niet goed lukt kan je nog altijd upgraden.
 
Oke, bedankt. Maar ik vraag dit omdat ik het zeker wil weten, en niet dat als ik het spel voor die behoorlijke prijs heb gekocht en merk dat mijn computer het niet aankan. Want ik wil het eigenlijk alleen kopen als ik het ook kan spelen, want zo'n processor upgraden vind ik te duur (rond 300 euro). Ik weet niet als ik het hebt gekocht of ik het dan nog kan terugsturen naar de winkel (garantie), denk het niet omdat ik dan die code als heb gebruikt van FIFA.

Dus als ik het spel koop, kan ik het waarschijnlijk niet meer ruilen. Dus dan moet ie het doen of moet ik zo'n dure upgrade doen (want ik eigenlijk niet zo snel kan betalen/ voor over heb.

--- Update ---

Ook op heel veel site's staat bij minimum FIFA 16 een andere processor: Intel Core i3-2100 @ 3.1GHz
Haal ik bij die ook het minimum (denk het niet mijne is 2.9GHz)
 
Ik kan je niet garanderen dat het goed zal draaien op lage settings, de specs die opgegeven zijn kunnen wat afwijken van wat je echt nodig hebt om het spel te kunnen spelen. En omdat je hardware al net wat ouder is..

Die upgrade zou jij met jouw moederbord niet kunnen, jij hebt een oudere cpu socket.

Ik raad het niet aan maar je processor is overklokbaar.. Daar kan je aanzienlijk meer prestaties uitpersen. Zou een oplossing kunnen zijn, mocht het nodig zijn.
Verder is RAM goedkoop, en geen overbodige luxe om een extra 2GB geheugenbank in te steken, mocht het nodig zijn.
 
Ik speel al lange tijd Fifa en ook Fifa 16. De specs van jou pc zijn naar ik in het spel merk voldoende om het te spelen. Je PC wordt dan zeker nog niet maximaal belast want, zo zwaar is Fifa nu ook weer niet.
 
Oke, bedankt voor de reacties.
Ik wacht tot de demo uitkomt van FIFA 17 (en als de specificaties bekend zijn van FIFA 17).
En dan ligt het eraan of er problemen zijn met de demo of dat de specificaties van het spel nog hoger zijn geworden. of ik ga nadenken tot het kopen van FIFA 17 pc.
 
Ik verwacht dat er nieuwe functies zijn maar zeker niet dat de specs van Fifa 17 heel veel hoger zullen zijn dan nu het geval is.
 
Fifa draait nu wel op een andere engine, maar met een Gtx750 moet het zeker lukken. Fifa draait op een aardappel nog..
 
Fifa draait nu wel op een andere engine, maar met een Gtx750 moet het zeker lukken. Fifa draait op een aardappel nog..

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Fifa is een niet al te zware game maar wel een serieuze die niet op iedere pc werkt.
 
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Fifa is een niet al te zware game maar wel een serieuze die niet op iedere pc werkt.

Het gaat idd niet draaien op een Pentium IV nee, maar alle desktop i3+ moet zeker kunnen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
O jawel dat is te doen hoor.
 
Hallo,
Hier ben ik weer, de demo is een paar dagen geleden uitgekomen van FIFA 17.
Ik heb het spel gedownload, moest wel nog eerst de drivers updaten bij GeForce Experience. Maar dat lukte en ik ging het spel spelen.
Het spel loopt op de begininstellingen niet zo goed, hij is langzaam en loopt soms vast en dan crasht het spel, maar er zitten ook wedstrijden tussen waar er nauwelijks last bij wordt ondervonden.

Dus denk dat mijn PC de echte versie net niet aankan. Behalve als er geen verschil zit tussen de demo en de echte versie (alleen in GB's dan?)

Ik hoop dat iemand het weet of ik iets moet veranderen of dat het niet mogelijk is

Jelle van der Linden

--- Update ---

Als ik mijn pc test op Runfifa17, staat er dan mijn ram geheugen 4 GB te weinig is (weet niet of dat het probleem kan zijn).
En mijn processor niet eens het minimum haalt en denk dus dat daar het probleem in zit. Jullie hebben denk al gezien dat ik een oude 1.3 processor erin heb zitten.
Ligt het daaraan dat mijn spel moeizaam loopt? Zo ja, is dat makkelijk te vervangen (door bv. zoiets te kopen http://www.processorstore.nl/product/460027/intel-core-i5-4460.html) of kom je dan weer in de problemen met of dat de moederbord en het ram geheugen het wel met die processsor aan kunnen.

Ik heb hier weinig verstand van dus hopelijk kan iemand mij helpen

Alvast Bedankt!
Jelle van der Linden
 
Het beste kan je denk ik een topic aanmaken in het subforum aanschaf en advies. Dan kan je daar uit leggen dat je je pc wil upgraden. Geef daar dan ook aan wat je budget is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan