• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook, live mail?

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem269

Gevestigd lid
Lid geworden
22 dec 2014
Berichten
215
Waarderingsscore
8
Kan iemand me zeggen wat dit is en of ik er iets mee moet?: Herinnering: actie vereist voor gebruikers van de toepassing Windows Live Mail 2012
 
Eind juni stopt Windows Live Mail. Je zal moeten overschakelen naar outlook.com of de mail-app van windows 8.1/10.

Hier meer info
 
En de Win 7 gebruiker? de app is voor win 8.1 en win 10.
 
Overgaan op Thunderbird is denk n van de allerbeste opties.
Heb je twee of meer accounts - in Thunderbird kan je elk account zijn eigen tab geven - wel zo makkelijk!
Ik gebruik in mijn werklaptop Thunderbird (3 accounts) en als thema TT DeepDark


https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/
 
Ik dacht dat het er helemaal van af hangt welke email accounts je gebruikt.
Als je een van deze gebruikt moet je idd over:
E-mailaccounts die eindigen op @outlook.com, @hotmail.com, @live.com of @msn.com werken op basis van Outlook.com.
Gebruik je niet zo'n account, dan veronderstel ik dat je gewoon WML kunt blijven gebruiken.
 
Gebruik verschillende e-mails accounts, waaronder hotmail, en dan ook van mijn provider telenet, ga die thunderbird eens bekijken.
 
Vroeg of laat zal ik er zelf ook aan moeten geloven. Maar WML werkt nog tot tevredenheid. Ik ben alleen niet zo gelukkig met hun opslag (ivm back-up ed.). Toch eens uitzoeken hoe dat in thunderburd zit. En of het overzetten van de mail en contacten naar de juiste folders goed gaat

--- Update ---

Ik heb Thunderbird genstalleerd. Het lijkt allemaal wel goed te werken, maar is toch een hoop uitzoekwerk hoe dan.
Als eerste moet je in elk geval een plug-in downloaden en uitzoeken hoe je die installeert. (https://freeshell.de/~kaosmos/mboximport-en.html)
Dan je accounts aanmaken, want ik heb nog niet gevonden hoe je die importeert. Hij moet het wel kunnen, want n account stond er in.
Dan per account je mailfolders importeren.
Nu moet ik nog uitzoeken hoe ik de mailfolder van mijn os -schijf naar mijn data-schijf kan verplaatsen.
Evenzo voor mijn accounts.
Dan nog het adresboek: het importeren is gelukt, maar gaat erg clumsie. Eerst exporteren als csv bestand, vervolgens alle ";" vervangen door :,: en dan moet je alle velden van je database nog in overeenstemming brengen met de inhoud.
Even opletten dat je in je adresboek de juiste keuze maakt hoe de naam moet worden weergegeven: Achternaam, voornaam is voor mij het handigst om op te sorteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik gewoon outlook.com... Geen gedoe.
 
Ik gebruik gewoon outlook.com... Geen gedoe.

dit gebruik ik ook, alleen heb ik het idee dat hun spamfilter de laatste maanden een hoop mails niet door laten.
ik ervaar bij gmail minder problemen ( dit gaat niet over de ncf mails)
 
Accounts blijken wel gemporteerd te worden. Ze zijn blijkbaar niet goed ingesteld, waardoor ze niet zichtbaar worden in de linker marge.

--- Update ---

Accounts blijken wel gemporteerd te worden. Ze zijn blijkbaar niet goed ingesteld, waardoor ze niet zichtbaar worden in de linker marge.

--- Update ---

Koste wel wat moeite en uitzoekwerk, maar ik heb mijn mail in Thunderbird zitten. Nu alleen nog alles verplaatsen naar mijn data-schijf.

--- Update ---

Ik houd het even kort want ik weet niet of je dit nodig hebt:
Als je de map met e-mails wilt verplaatsen moet je eerst Thunderbird afsluiten, vervolgens de map uit de folder "profiles" verplaatsen en daarna ook nog het pad in de profiles.ini aanpassen.

Code:
[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=default
IsRelative=1 [B][U]in 0[/U][/B]
Path=[U][B]E:\USER\Windows mail Thunderbird Ziggo\9k2mgv26.default[/B]
[/U]

https://www.hccforums.nl/showthread...ird-overzetten-naar-andere-partitie-lukt-niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet of je een Office pakket op je pc hebt? Als je daar Outlook in hebt zitten dan kan je daar je E-mail in importeren. Het is een erg gebruiksvriendelijk product. Kijk daar ook eens naar.
 
@Rubensky: Zelf heb ik ook Office met Outlook. Staat ook al voor enkele alias accounts ingesteld. Vraag is welk pakket het gemakkelijkst in te stellen cq.te gebruiken is. Ik wilde Thunderbird proberen omdat ik verwachtte dat dit eenvoudiger was dan Outlook. Nu twijfel ik.
Ik zie wel dat de mails van mijn aliassen samen in n "postvak in" van Outlook komen. Dat wil ik niet. Zal wel ergens in te stellen zijn, maar daar heb ik nog niet naar gezocht. Accounts moeten, voor het overzicht, wel gelijktijdig zichtbaar zijn. Telkens moeten omschakelen is lastig.
Voor mij geldt wel als pr dat ik Outlook ook al gebruik voor mijn agenda.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar kan ik je verder niet mee helpen daar ik zelf het product Thunderbird niet ken. Het word zo langzamerhand wel tijd dat ik me daar eens in ge verdiepen denk ik.

Wat betreft Outlook nu, die heeft veel weg van Outlook.com (natuurlijk zou ik willen zeggen want de producten zijn van hetzelfde bedrijf). Daarnaast is het zo dat veel mensen op hun werk gewend zijn om Office Outlook te gebruiken en zodoende dit voor priv ook prettig vinden om te gebruiken.
 
We zijn nu 11 juli en mijn live mail werkt nog steeds!
 
We zijn nu 11 juli en mijn live mail werkt nog steeds!

met welk adres gebruik jij dit dan?

Microsoft is blijkbaar gestopt met de support van het programma Windows Live Mail 2012 (WLM). Op zich nog niet direct reden tot paniek, want voorlopig functioneert WLM nog wel eventjes, dacht iedereen .......

Maar ... begin mei 2016 maakt Microsoft dan plotseling bekend dat na 30 juni a.s. WLM niet meer functioneert in combinatie met 'Microsoft' e-mailadressen.
Wijzigingen in Outlook.com (..toe te passen nieuwe synchronisatietechnieken) zijn daar debet aan.....

Welke zijn die 'Microsoft' e-mailadressen waar het om gaat?
Het probleem treft mensen die e-mailen vanaf e-mailadressen:

...@outlook.com, ...@hotmail.com, ....@hotmail.nl, ....@live.com, ....@live.nl, ...@msn.com of ....@msn.nl.
 
Mijn hotmails komen vlot binnen, en versturen lukt ook nog.
 
@aarie25

Maar ... begin mei 2016 maakt Microsoft dan plotseling bekend dat na 30 juni a.s. WLM niet meer functioneert in combinatie met 'Microsoft' e-mailadressen.

Bedoel je 30 juli?
 
Klopt wel maar omdat jij zegt 30 juni A.S. dan kan dat ook volgend jaar zijn. Zo bedoelde ik het eigenlijk.

Nogmaals om verwarring te voorkomen de ondersteuning is reeds gestopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan