• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Licentie Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.270
Waarderingsscore
418
Natuurlijk gebruik ik geen Windows XP meer. Al jaren niet meer. Maar op school (enkele jaren geleden) werd mij nog wel geleerd hoe een dual boot te maken met o.a. Windows XP.

Nu speel ik met de gedachten om nog eens met Windows XP te gaan spelen, virtueel zonder internet en puur om te spelen gewoon om nog eens in wat oude Windows versies te spelen.

Maar ja je hebt er een licentie voor nodig. Is er iemand die weet of je op een legale manier nog steeds aan een Windows XP licentie kan komen?

(ik ben verzamelaar van Windows versies en heb ze dus ook bijna allemaal nog in de kast gewoon voor de leuk.)
 
Zou inderdaad kunnen hoor. Maar is wat minder leuk voor de verzameling.
 
De makkelijkste/goedkoopste manier lijkt me een oude pc kopen met een geldige xp licentie. Kan zelfs een defecte zijn, zolang er maar een leesbare licentiesticker op zit. Mogelijk wel gratis aan te komen, met een beetje zoeken.
 
Heb hier nog een originele windows XP home edition liggen van 2002 met servicepak 2.
Originele verpakking, met boekje en Microsoft sticker met licentie erop.
Wordt niet meer gebruikt daar computer afgevoerd is.
 
Heb hier nog een originele windows XP home edition liggen van 2002 met servicepak 2.
Originele verpakking, met boekje en Microsoft sticker met licentie erop.
Wordt niet meer gebruikt daar computer afgevoerd is.

OEM-Licentie - in principe wel te installeren met niet te activeren, want gebonden aan de oorspronkelijke hardware.
 
oude pc kopen ,is ff zoeken ,maar ze zijn er nog.
tijdje terug nog 2 gekocht voor 5 euro het stuk,met alles erbij :p
 
Mensen, dit is een vrij oud topic, reageren heeft niet zoveel zin meer, denk ik.
 
plaats een oproep op Facebook,wie weet
 
Mensen, dit is een vrij oud topic, reageren heeft niet zoveel zin meer, denk ik.
Toch even een aanvulling. Abe heeft gelijk, bij virtualisatie heb je een retail Windows licentie nodig.
Het gevirtualiseerde besturingssysteem wordt gezien als een nieuwe PC met gevirtualiseerde hardware.
Tevens mag het maar op n PC aanwezig zijn. Wil je het overzetten dan die je het eerst van de oude PC te verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan