• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vista Updates (blijft maar naar updates zoeken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een illegale versie van Windows is altijd gevaarlijk. Daarnaast is het op dit forum niet toegestaan advies daarover te geven dus echt veel helpen kunnen we je daar niet mee.

Probeer dit nog eens om de updates te herstellen: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/971058
 
[Topic verplaatst van Algemeen naar Vista]

Ik denk dat het wel mogelijk is om jouw Vista weer up to date te krijgen.
Emi schreef in post #9 van dit topic:
Emi zei:
je zegt dat je de Windows Vista 32 bit gebruikt wetende dat Microsoft enkel nog voor de betalende Extended Support van Vista updates aanbied tot 17/04/2017 m.a.w. indien je er niet voor betaald dan verkrijg je dus geen nieuwe updates! *je kan wel al de eerdere updates ophalen zoals het service pack 1 en 2 maar deze zijn dus achterhaald .
Dat verhaal klopt echter niet helemaal. De uitgebreide ondersteuning (extended support) loopt tot 11 april 2017 en is voor iedereen gratis. Tot die datum ontvangt Windows Vista nog beveiligingsupdates.
Dat is echter minder dan 1 jaar. Daarna is het toch echt veiliger om over te stappen naar Windows 7, 8.1 of Windows 10 (als je bij Windows wilt blijven).

Jij hebt Vista opnieuw genstalleerd. Wanneer Service Pack 1 nog ontbreekt, heb je waarschijnlijk problemen met Windows Update.
Klik op Start, klik dan met de rechter muisknop op Computer en kies Eigenschappen. Controleer onder Windows versie of daar een Service Pack genoemd wordt.
Staat daar geen Service Pack 1 (of 2), dan ontbreken die nog bij jou.

De oplossing: even nog geen gebruik maken van Windows Update, maar Service Pack 1 en 2 los downloaden via de download site van Microsoft en installeren.
Service Pack 1 downloaden en installeren (klik op de rode knop Downloaden): https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=910
Daarna de computer opnieuw opstarten
Service Pack 2 downloaden en installeren (klik op de rode knop Downloaden): https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=15278
Daarna de computer opnieuw opstarten
En dan pas Windows Update starten en laten zoeken naar updates. Dat zoeken kan erg lang duren (uren!)

-------------------------------------------
Een computer die draait op Windows Vista, kan in principe ook draaien op Windows 7.
Controleer wel de hoeveelheid genstalleerd werkgeheugen. Met slechts 1 GB aan werkgeheugen zal Windows 7 niet soepel draaien. Ook voor de 32-bits versie van Windows 7 vind ik persoonlijk 2 GB aan werkgeheugen het minimum.

Blijft de vraag of het zin heeft om Vista weer up to date te krijgen, wanneer de ondersteuning door Microsoft al over 10 maanden stopt.
Het voorstel van gouwepeer valt te overwegen. Volgens de aanbieders van die goedkope Windows 7 licenties zijn hun aanbiedingen legaal. Microsoft zal het daar mogelijk niet mee eens zijn, want dit zijn zogenaamde OEM licenties en volgens Microsoft mogen die niet los verkocht worden.
Microsoft treedt hier de laatste jaren echter niet meer tegen op. Het is dus een beetje een grijs gebied.
Het activeren van zo'n goedkope los gekochte Windows 7 OEM licentie loopt vaak niet helemaal vanzelf. Automatisch activeren lukt vaak niet. In de meeste gevallen zul je telefonisch moeten activeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt Porrelaar voor het rechtzetten ...
ik heb dit eens ergens gelezen gehad en dacht dit moet ik hier toch eens vermelden !
ook ik ben van mening dat de TS beter kiest voor een besturingssysteem waarmee hij/zij nog langer plezier van heeft ..n jaar is zo voorbij !
*dat ik eerder vermelde dat men wel de eerdere updates kon ophalen wel dit was dus bedoelt op de service pack's...waarnaar jij nu linkt .
 
Bedankt voor jullie reacties wederom. @ Porrelaar ik heb service pack 2 zie ik staan. Is er nu iets wat ik daarmee kan doen zodat ie Update, want dit gebeurd helaas nog steeds niet.
 
Bedankt voor jullie reacties wederom. @ Porrelaar ik heb service pack 2 zie ik staan. Is er nu iets wat ik daarmee kan doen zodat ie Update, want dit gebeurd helaas nog steeds niet.

En dan pas Windows Update starten en laten zoeken naar updates. Dat zoeken kan erg lang duren (uren!)'
dit stond in het bericht van Porrelaar, na het installeren van servicepack.
dus misschien toch uren laten zoeken om te kijken of het dan wel lukt.

--- Update ---

anders zou je de tip van Gouwe peer nog kunnen doen, een legale versie van windows 7 kopen voor 23,95.
want dan kun je altijd hier op de site terecht bij problemen.
 
Hey, bedankt Aariee, ik zie het niet echt gebeuren als ik eerlijk ben. Altijd als ik de pc opstart dan laat ik hem zoeken voor zolang ik hem aan heb staan en vind ie niets. Windows 7 zou dan wel de enige optie zijn ben ik bang.
 
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2509997
Deze opties nalopen zou nog kunnen.


Indien je een andere windows wilt, zou eerst dan kijken of W10 erop kan, heb je ook voor weinig en de ondersteuning is erg lang.......

Overigens zijn illegale windows versies helemaal niet gevaarlijk (waar haal je het vandaan) en de windows toolbox kan er prima mee om gaan.:)
 
Sarcasm?:D

Ik wou even op Kat.Ph kijken of er versies tussenstaan en waar de recensies lovend zijn. Maar als het in de winkel 20 euro o.i.d kost is dat misschien ook nog wel een overweging.
 
In de winkel niet hoor, je koopt een key voor dat bedrag.
 
CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

Ik heb dit even over het hoofd gelezen Arie....als ik de '/' intik krijg ik een '-'. Ik krijg de melding : wordt niet herkend als een interne of externe opdracht.
En het station, pad of bestandsnaam is ongeldig.

--- Update ---

De SFC scannow werkt wel maar vindt geen schendingen van de integriteit
 
het heeft dan ook geen zin om een schijf controle te starten daar ligt het dus niet aan ...
 
Is je internetverbinding wel stabiel en vlot? Valt deze niet steeds heel even weg? Dat kan namelijk verklaren dat de pc steeds opnieuw begint te zoeken naar de updates en ze zodoende ook niet gaat vinden.
 
Hey, bedankt Aariee, ik zie het niet echt gebeuren als ik eerlijk ben. Altijd als ik de pc opstart dan laat ik hem zoeken voor zolang ik hem aan heb staan en vind ie niets. Windows 7 zou dan wel de enige optie zijn ben ik bang.

dan kun je beter de windows 7 kopen.
 
Hey Rubensky...gister viel het me op de PS4 (bekabeld) op dat ie maar 675kbps uploadt en 8,2MB download. Dit is volgens mij wel erg traag ofniet? Zou dit er mee te maken kunnen hebben ?

Wou vandaag sowieso ff naar Tele2 bellen wat er aan de hand is
 
Sorry was het vergeten te zeggen maar dan zou je even moeten kijken wat je snelheid is bijvoorbeeld op www.speedtest.net
 
Uhmm, die snelheid heb ik toch net vernoemd ? Of bedoel je wat anders?
 
Je vraagt: dat is traag of niet. Nu dat weet ik niet daar ik niet kan zien hoe snel jouw internet moet zijn. Wat voor snelheid zit er in je abonnement en wat geeft de speedtest aan daar kan je een hoop uit afleiden. Pas daarna kan je bepalen of het traag is of niet.
 
JeroenTV vond deze download- en uploadsnelheden: 675kbps upload en 8,2MB download
Die resultaten zal hij gevonden hebben via www.speedtest.net of www.speedtest.nl
In principe is die downloadsnelheid niet te laag om updates voor Windows te kunnen ontvangen. Toen ik -jaren geleden- nog geen ADSL had, maar verbinding maakte met internet via een inbelverbinding met een voor mij maximale downloadsnelheid van 48 kbps, kwamen de updates ook binnen, alleen duurde het toen veel langer.

Of de door Jeroen gemeten downloadsnelheid wel klopt in verband met het abonnement dat hij bij Tele2 heeft afgesloten is een ander verhaal.
Momenteel biedt Tele2 de volgende abonnementen: Light, Basis en Extra.
Light, het goedkoopste abonnement, biedt internet tot 20 Mbps.
Let wel, tot. Dat is het maximum voor dat abonnement. Het kan in de praktijk ook veel minder zijn. Dat hangt af van de afstand van jouw huis tot de wijkcentrale. Is de afstand groter dan 1000 meter, dan gaat de downloadsnelheid in de praktijk flink omlaag.
De afstand tot de wijkcentrale kun je meten. Gebruik daarvoor bijvoorbeeld de volgende website: http://www.speedtest.nl/adsl/
Typ daar je postcode in, bijvoorbeeld 1234AB en klink op Zoek.
Je krijgt dan een lijst met afstanden tot wijkcentrales. Bovenaan vind je de afstand van jouw huis tot de dichtstbijzijnde wijkcentrale.
In de grafiek onder dat lijstje zie je dat bij een afstand groter dan 1000 meter de downloadsnelheid sterk gaat afnemen.

Dan moet je ook nog in overweging nemen dat de gemeten afstanden hemelsbreed zijn. In werkelijkheid zal de afstand nog groter zijn, want de telefoonkabel ligt in de grond en die volgt de (soms kronkelende) loop van wegen die van de wijkcentrale naar jouw huis lopen.

Wanneer Jeroen niet middenin een dorp of stad woont, maar in een buitengebied, dan zal de grote afstand tot de wijkcentrale de oorzaak zijn van zijn relatief lage downloadsnelheid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In dit alles heb je gelijk Porrelaar, waar het mij om ging is als de internet verbinding steeds wegvalt dan kan het zo zijn dat bij een herstel van de verbinding de pc opnieuw begint met zoeken naar de updates. Daarom wilde ik het even weten. En ik kan niet bepalen of de snelheid laag is als ik de door jou genoemde gegevens niet heb zoals de snelheid van het abonnement e.d. Maar inderdaad had hij de huidige snelheden natuurlijk al ergens mee gevonden. :wall:

Je uitleg zal voor velen verhelderend zijn. Wel is het zo dat, als je glasvezel hebt, de afstanden minder relevant zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan