• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

reclame probleem met windows Edge

Status
Niet open voor verdere reacties.

keestramper

Gevestigd lid
Lid geworden
2 jul 2004
Berichten
224
Waarderingsscore
0
Ik heb google chrome er af gegooid na een tip van een moderator dat die teveel spioneerde. Nu heb ik er Edge op staan maar sinds ik die heb zie ik constant banners komen van reclame die je soms weg kan klikken maar ook vaak gesponsorde reclame van sites zelf.

Op Google chrome had ik adblock plus genstalleerd die alles tegenhield, althans het meeste maar die krijg ik niet genstalleerd in Edge. Doe ik iets fout? Of kan ik een betere AD locker installeren in Edge?
 
Zelf gebruik ik Google chrome met uBlock Origin. Laat je niet zo beinvloeden, denk je dat Google Chrome de enige is die wat gegevens van je pc ontvangen?
Google Chrome is superieur ten opzichte van Edge. Het is een verbetering tegenover IE, maar is nog altijd trager etc.
 
dat is ook zo wat je zegd. Zelfs HP spioneert. Deze week kreeg ik een berichtje van bedankt dat je een cartridge hebt vervangen. We hebben dat geconstateerd en gezien dat het een originele is anders was je de garantie krijtgeraakt. Ik kreeg als beloning wel 20 euro korting op de volgende
 
ik gebruik al jaren chrome, denk je dat microsoft niet spioneert?
je kunt ook een hoop in de instellingen doen en zorgen dat je niet ingelogd bent.
daarbij geef ik nooit mijn echte gegevens op.
ik gebruik 2 adblockers, want de 1 doet weer net iets anders als een ander.
 
Oke ik heb de beslissing gemaakt en ga weer over naar Google chrome de vertrouwde browser. Dan zit ik nog met de vraag hoe verwijder ik Edge of hoe zet ik het uit?

Als ik namelijk Google Chrome gebruikt valt de pc me altijd lastig met: dit is niet uw standaard browser en als ik dan van Google Chrome een standaard browser maak dan kukt het niet omdat Edge dit verhinderd of zo. Ik kan Google niet instellen al standaard browser En dus moet Edge eraf. Maar hoe?
 
ga naar start -> instellingen -> systeem -> standaard app`s -> webbrowser -> kiezen voor chrome

--- Update ---

heb je chrome gewoon gedownload? of wil je dit via edge gebruiken.
ik het chrome gewoon gedownload en als snelkoppeling in gebruik
 
ik gebruik al jaren chrome, denk je dat microsoft niet spioneert?
je kunt ook een hoop in de instellingen doen en zorgen dat je niet ingelogd bent.
daarbij geef ik nooit mijn echte gegevens op.
ik gebruik 2 adblockers, want de 1 doet weer net iets anders als een ander.

Welke 2 ad blockers precies? Ik heb ad block-plus
 
ik gebruik naast adblock plus ook ghostery erbij, dit werkt goed samen.

ghostery
https://chrome.google.com/webstore/detail/ghostery/mlomiejdfkolichcflejclcbmpeaniij?hl=nl

--- Update ---

Oke ik heb de beslissing gemaakt en ga weer over naar Google chrome de vertrouwde browser. Dan zit ik nog met de vraag hoe verwijder ik Edge of hoe zet ik het uit?

Als ik namelijk Google Chrome gebruikt valt de pc me altijd lastig met: dit is niet uw standaard browser en als ik dan van Google Chrome een standaard browser maak dan kukt het niet omdat Edge dit verhinderd of zo. Ik kan Google niet instellen al standaard browser En dus moet Edge eraf. Maar hoe?

heb jij trouwens het probleem nu opgelost?
 
Oke bedankt het is inmiddels nu opgelost. Ik kon Google Chrome ook niet ingesteld krijgen maar dat heeft een it-er via teamviewer voor me opgelost. Eerst edge omzetten in explorer en daarna Google als standaard browser.

Bedankt allemaal
 
oke mooi dat het opgelost is!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan