• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows10 Mail App. Mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lieve

Senior
Lid geworden
17 jun 2004
Berichten
3.869
Waarderingsscore
44
Ik zie dat alle mappen dubbel staan bvb: verzonden en sent items, deleted items en verwijderde items.

image.php


Kan ik ook zelf namen geven aan mappen? Of mappen verwijderen of bijmaken?

Eigenlijk wil ik een map maken waarin ik sommige belangrijke mails kan apart bewaren.
Dat had ik in mijn vroegere mailbox, maar die map met belangrijke mails ben ik nu sedert de windows10 upgrade wel kwijt. Wat in postvakIN stond heb ik gelukkig nog wel allemaal.
 
kijk eens in de instellingen, volgens mij kun je daar instellen om de mappen weer te geven zoals jij dit wilt.

--- Update ---

ik heb even gezocht, kwam dit tegen.

Vanaf Windows 10 wordt wederom een e-mailprogramma standaard genstalleerd dat wel POP en IMAP ondersteund. Tijdens het instellen van dit programma kwam ik er achter dat je met de Windows 10 Mail app geen mappen aan kan maken of bestaande hernoemen. Dit vind ik toch wel een functionaliteit die standaard zou moeten zijn.

Zie ook deze pagina voor een overzicht van functionaliteiten die wel in Outlook zitten en niet in de Windows 10 Mail app. De schermindeling van de Windows 10 Mail app zijn wel heel leeg, overzichtelijk en gemakkelijk te begrijpen. https://support.office.com/nl-nl/ar...35b-ba2b-2ac9be56a0da?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

De beperking van het aanmaken/hernoemen van mappen geldt blijkbaar niet als je gebruik maakt van een Outlook of Hotmail adres. Dan kan je via een omweg wel mappen toevoegen en hernoemen zoals je hier kan lezen. https://www.seniorweb.nl/clubs/wind...ppen-en-submappen-maken-in-de-applicatie-mail
 
Laatst bewerkt door een moderator:
om een nieuwe map aan te maken dient men zich eerst in te loggen op Outlook.com
je zie dan de volgende afbeelding " nieuwe map"

5766392b668c4-Ashampoo_Snap_2016.06.19_08h13m16s_003_.png


is de nieuwe map aangemaakt of zijn de mappen verwijder die jij verwijderd wilde hebben dan meld je je weer af in outlook.com en start je de mail app in Windows 10.... vervolgens zul je zien dat de nieuwe mappen ook hier aanwezig zijn ... en dat de mappen die verwijderd werden verdwenen zijn .

576639f7880d2-Ashampoo_Snap_2016.06.19_08h03m37s_001_.png
 
Niet gelukt.
Een map toevoegen in Outlook is wel gelukt, maar de mappen die ik wil verwijderen staan er niet eens tussen.
Het enige dat ik nu wel heb is een extra mailadres bij outlook.com met daar mijn bewaarmap :huh:

image.php


maar in de app is niets veranderd. Ook geen nieuw map te zien:
image.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
misschien dat het niet helemaal goed is gegaan?
het zou wel moeten kunnen.

Om mappen te kunnen verwijderen kun je de volgende stappen ondernemen:
-- Ga naar http://Outlook.com
-- Navigeer naar je Inbox
-- Aan de linkerkant zie je alle beschikbare folders
- Om vervolgens een folder te verwijderen navigeer je met de muis naar een folder en klik dan op rechtermuisknop en selecteren verwijderen. Wees er wel van bewust dat je de standaard ingestelde folders niet kunt verwijderen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk dat er iets niet is zoals bij jullie.
Bij instellingen--> accounts beheren , heb ik een outlook account toegevoegd en daar zie ik dus wel mijn wijzigingen, maar niet in mijn gewoon mail account.
image.php
image.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik weet niet of dit werkt, maar heb je syncroniseren aan staan?

De privacy-instellingen wijzigen om synchronisatie in te schakelen

Kies de Windows-logotoets om het menu Start te openen en kies vervolgens Instellingen Stappen voor het wijzigen van tags.

Instellingenmenu in Windows 10

Kies de tegel Privacy.

Kies Agenda in het linkernavigatiedeelvenster.

Schakel Apps mogen mijn agenda gebruiken in.

Controleer of onder Apps kiezen die toegang hebben tot de agenda de toegang voor App-connector en E-mail en Agenda is ingeschakeld.

--- Update ---

ik denk dat er iets niet is zoals bij jullie.
Bij instellingen--> accounts beheren , heb ik een outlook account toegevoegd en daar zie ik dus wel mijn wijzigingen, maar niet in mijn gewoon mail account.
image.php

het lijkt er bij jou een extra account is toegevoegd, in plaats van 1 samen te voegen.
ik neem aan dat je 1 adres gebruikt?
 
open Outlook.com eens en klik op het tandwieltje > kies dan "categorien beheren " ontvinkt hier de mappen die je dus niet wenst te zien in de Windows 10 mail app.
 
Ik kan trouwens ook niets verzenden uit dat outlook account. :huh: Ik geef het op.
Ik laat alles maar gewoon staan en kies een bestaande map als bewaarmap: 'Sent-items' (moet ik nu wel onthouden dat dat de bewaarmap is :wink: )
 
Ik kan trouwens ook niets verzenden uit dat outlook account. :huh: Ik geef het op.
Ik laat alles maar gewoon staan en kies een bestaande map als bewaarmap: 'Sent-items' (moet ik nu wel onthouden dat dat de bewaarmap is :wink: )

hoezo kun je niets verzenden, bedoel jij een email naar iemand anders bijvoorbeeld?
 
ik weet niet of dit werkt, maar heb je syncroniseren aan staan?

De privacy-instellingen wijzigen om synchronisatie in te schakelen

Kies de Windows-logotoets om het menu Start te openen en kies vervolgens Instellingen Stappen voor het wijzigen van tags.

Instellingenmenu in Windows 10

Kies de tegel Privacy.

Kies Agenda in het linkernavigatiedeelvenster.

Schakel Apps mogen mijn agenda gebruiken in.

Controleer of onder Apps kiezen die toegang hebben tot de agenda de toegang voor App-connector en E-mail en Agenda is ingeschakeld.

het lijkt er bij jou een extra account is toegevoegd, in plaats van 1 samen te voegen.
ik neem aan dat je 1 adres gebruikt?

Alles was ingeschakeld.

Ik heb 1 adres in de Windows Mail app. ja dat klopt. (heb daarbuiten ook nog een hotmailadres maar dat staat daar volledig los van)

--- Update ---
hoezo kun je niets verzenden, bedoel jij een email naar iemand anders bijvoorbeeld?

Nee dat outlook account werkt niet vanuit de app. Het andere gelukkig wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de windows mail app gebruik jij vaker?
misschien kun je het account verwijderen uit de windows mail app, als het toch niet werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan