• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan Windows 10 niet installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aquaman

Junior lid
Lid geworden
29 dec 2009
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Na diverse pogingen, waarbij ik verschillende 'oplossingen' die ik online vond, heb uitgeprobeerd' lukt het nog steeds niet.
De laptop blijft steeds weigeren om de update uit te voeren.
Fout code : C1900101-2000C

Wie heeft er ene degelijke werkende oplossing hiervoor?

Dank bij voorbaat!

mvg
Aquaman

20160618_223809[1] (Mobile).jpg
 
er is niets te vinden over de Foutcode : C1900101-2000C !
mijn advies is om eerst het huidige besturingssysteem terug te zetten naar de fabrieksinstelling ( ok je bent dan wel alle programma's kwijt en persoonlijke bestanden ) je kan dus best eerst al je persoonlijke bestanden veilig stellen ...
wat verstaat men onder persoonlijke bestanden ?
hier onder bedoeld men dus foto's , documenten , films, muziek ...
mails die men wilt bewaren dient men ook veilig te stellen .

nadat je systeem dus terug gezet is naar de fabrieksinstelling ga je de update forceren via het Microsoft creation tool ...
je maakt dus eerst een dvd of een usb stick aan en de inhoud van deze dvd of usb stick kopieer jij dan naar een zelf aangemaakte map op je bureaublad ..
geef deze de naam Upgrade bestanden Windows 10
open deze map en klik dan de instal (setup.exe) aan om zodoende de upgrade te starten.
 
dat had ik dus ook wel gevonden maar als je dan verder leest dan zul je bemerken dat er geen duidelijke oplossing gegeven word en zijn de eerder aangebrachte oplossingen eerder probeersels ... zelfs Microsoft heeft geen idee wat deze foutcode inhoud .
 
ik kwam deze nog tegen, misschien dat je er iets mee kunt.

one thing to do is disable all your network adapters and whatnot. another is to unplug all USB stuff except keyboard and mouse. finally, unplug (from sata) all drives that arent the OS drive. includes dvd drives and whatever else.
this thing getting stuck at copying files has something to do with an internal limit to how many .inf files can be transferred by the installer. it hits that internal limit and has no idea wtf to do, so it just hangs. looks like its doing stuff but its not (hdd led stays solid lit but isnt actually doing anything).
for network adapters, i disabled my wifi and only had ethernet (the used connection) turned on. some people need to additionally disable that one as well after the download is complete and after it is finished checking for updates.
If you are on windows 8+, there is one other option as well: if you google pnpclean maxclean, you'll see a fix for surface pro 3 users in which you open an elevated command prompt as a system user and type in a command. the command is case sensitive. you can give that a shot as well.

--- Update ---

dit heeft een ander geprobeerd, met dit als antwoord.

Doing it on my desktop, windows 7, no wifi. Tried again, shut off my wireless mouse and unplugged my DVD drive, that seemed to work. Didn't even have to unplug the keyboard.
 
Beste aarie25,

deze update wil ik op een ASUS Eeepc uitvoeren, dit is geen desktop.
Zowel de update via het icoon op de werkbalk als via een usb-stick geven hetzelfde 'negatieve' resultaat.

Mvg
Aquaman

PS: tegelijk doe ik eenzelfde update naar W10 op een desktop en daar verloopt alles prima.
 
Beste aarie25,

deze update wil ik op een ASUS Eeepc uitvoeren, dit is geen desktop.
Zowel de update via het icoon op de werkbalk als via een usb-stick geven hetzelfde 'negatieve' resultaat.

Mvg
Aquaman

PS: tegelijk doe ik eenzelfde update naar W10 op een desktop en daar verloopt alles prima.

de link wil niet zeggen dat dit alleen bij een desktop werkt.

--- Update ---

welke versie van de asus eeepc heb jij?
 
welke versie van de asus eeepc heb jij?

Informatie over de pc:
Fabrikant: ASUS
Model: ASUS EeePC 1215B
Processor: AMD E-350 Processor 1.60 GHz
Genstalleeerd geheugen (RAM): 3.00 GB (2.61 GB beschikbaar)
Type systeem: 64 bitsbesturingssysteem
Windows versie: Windows 7 Home Premium Service Pack 1

Mvg
Aquaman
 
ik verneem juist dat je de Windows 7 gebruikt ...
wel indien jij dus besluit om deze Windows 7 te vernieuwen naar de fabrieksinstelling dan is het niet nodig om ook de 200 updates op te halen .
*het is wel een vereiste dat het service pack aanwezig is ...
de instellingen van de Windows 7 updates zet je zo dat er nooit gezocht moet worden naar updates ....
je gebruikt dan het Microsoft creation tool (zie mijn eerder bericht )
 
Informatie over de pc:
Fabrikant: ASUS
Model: ASUS EeePC 1215B
Processor: AMD E-350 Processor 1.60 GHz
Genstalleeerd geheugen (RAM): 3.00 GB (2.61 GB beschikbaar)
Type systeem: 64 bitsbesturingssysteem
Windows versie: Windows 7 Home Premium Service Pack 1

Mvg
Aquaman

oke dan is voldoende voor de systeemvereisten.
ik denk dat je toch beter de manier van Emi kunt proberen.
 
update : het is zelfs mogelijk om met de laatste build 10586.420 (Windows 10) een verse installatie te doen door vanaf de dvd of usb stick op te starten en tijdens de installatie geen code in te geven maar om de Windows te activeren nadat de installatie gedaan is en dit zelfs met een licentie code van af de Windows 7
**zelf heb ik dit hier uitgetest in VMWare en het was me mogelijk deze nadien te activeren met een Windows 8.1 licentie (eerder was dit de licentie voor de Widows 8 upgrade) ** noteer wel dat dit niet van de eerste keer lukte omdat de licentie wel aanvaard werd maar dat de server niet online was ...daar door werd de Windows 10 pas de dag er na geactiveerd .
 
Standaard is dit eebook al uitgevoerd met windows 7 SP1.
Ook de resolutie is voldoende voor Windows 10.

Ik vermoed eerder dat er malware in de weg zit.

Doe daarom nu het volgende: download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

Let op bij de installatie van MBAM: in het laatste installatievenster staan twee vinkjes bij de meldingen,
haal nu het bovenste vinkje weg (MBAM als volledige demo-versie gebruiken) en maak de installatie af.
Daarna kan je Malwarebytes MBAM als gratis versie telken opnieuw gebruiken!

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op nstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
Malwarebytes Anti-Malware
www.malwarebytes.org

Scandatum: 21/06/2016
Scantijd: 21:34
Logboekbestand: MBAM Scanlog.txt
Beheerder: Ja

Versie: 2.2.1.1043
Malware-database: v2016.06.21.06
Rootkit-database: v2016.05.27.01
Licentie: Gratis
Malware-bescherming: Uitgeschakeld
Bescherming tegen kwaadaardige websites: Uitgeschakeld
Zelfbescherming: Uitgeschakeld

Besturingssysteem: Windows 7 Service Pack 1
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: ******

Scantype: Bedreigingsscan
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 302687
Verstreken tijd: 44 min, 27 sec

Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Ingeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Ingeschakeld
POA: Ingeschakeld

Processen: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Modules: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutels: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerwaarden: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Mappen: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Bestanden: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Fysieke Sectoren: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)


(end)

mvg
Aquaman
 
Beste forummers,
via andere fora werd ik gewezen op het feit dat de betreffende foutcode op 'warmteproblemen' zou kunnen wijzen.

De temperatuur zou best wel ht probleem kunnen geweest zijn.
Ik heb met de compressor eens goed uitgeblazen en daarna de luchtcirculatie verbeterd door iets onder de laptop te leggen waardoor deze niet volledig plat stond.
De daaropvolgende poging om W10 te installeren was direct de goede.
Alles staat netjes genstalleerd.

Bedankt om toch mee te zoeken naar een oplossing.

Mvg,
Aquaman
 
Bedankt voor het terugkoppelen, daar kunnen andere mensen weer iets aan hebben.
Mooi dat de installatie van windows 10 gelukt is!
 
was dat andere fora toevallig niet pctuts .
 
was dat andere fora toevallig niet pctuts .

Neen, maar ik heb mij daar nu ook geregistreerd.
Je bent nooit te oud om te leren h. :biggrin:
 
nee zeker niet ..ik vroeg je dit omdat ik daar ook aan iemand de raad gegeven had om iets onder de laptop te leggen zodat er een betere airflow is .. ook deze persoon had dus hetzelfde probleem als dat van u .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan