• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

USB stick gecrasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1968

Vaak hier
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
949
Waarderingsscore
2
Op de een of andere manier is mij USB stick gecrasht. Als ik hem in de PC steek krijg ik de melding dat hij niet toegankelijk (beschadigd/onleesbaar) is en eerst geformatteerd moet worden.

Met een aantal programma's (o.a. Recuva) heb ik geprobeerd de bestanden terug te halen, maar dat is niet gelukt. Wat kan ik nog doen?
 
ik denk weinig.
heb je het al in een andere computer geprobeerd?

--- Update ---

misschien dat dit een idee is. (vooral het onderste deel)

Achterhalen van informatie van een kapotte USB-stick
Meestal is een voorteken dat uw USB-stick niet meer werkt als het apparaat een foutmelding geeft, geen melding of aanbiedt om de stick te formatteren. Soms herkent het apparaat de USB-stick wel, maar heeft u geen toegang. Als u dan kunt zien hoeveel capaciteit de USB-stick nog heeft is de kans groot om de informatie terug te halen. Zelfs als u per ongeluk de informatie heeft gewist is het vaak mogelijk deze met recovery software terug te halen.


Repareren van een kapotte USB-stick
De kans is groot dat er sprake is van fysieke schade wanneer de stick helemaal niet wordt erkend. De kans is dan groot dat het controlemechanisme in de stick zelf is beschadigd. Vaak is de flashchip dan nog wel intact waardoor de informatie op de stick nog wel te achterhalen is. U kunt bijvoorbeeld met een zogeheten NAND flash reader de flashchip lezen. De meeste computerwinkels hebben een NAND flash reader, dus daar kunt u terecht om de informatie van uw USB-stick te laten lezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Data terughalen met een NAND flash reader lijkt erg omslachtig. Zou het een optie zijn om de USB stick toch te formatteren? Via bv. Recuva is het nl. mogelijk om ook data terug te halen van geformatteerde schijven en sticks.
 
Staat er belangrijke informatie op die stick? Anders het proberen waard.
 
ja kan een optie zijn, maar je heb natuurlijk niet de garantie dat het lukt.
 
Bedankt voor de tip, maar dat is te ingewikkeld. Het lukt me niet eens om de software te downloaden die op die pagina staat.
Is er mogelijk een simpelere oplossing?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan