• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

printen van uit MS Office lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

heukeloo

Gevestigd lid
Lid geworden
21 mei 2006
Berichten
372
Waarderingsscore
0
Sinds 2 weken kan ik niet meer printen vanuit een Office Professional Plus 2010. omgeving vanuit mijn desktop Dell Windows 7.
De printer was een 10 jaar oude zwartwit laserprinter, die ook af ne toe een printspooler probleem gaf dus ik dacht dat het daar aan lag.
Dat probleem was dan via services, spooler stoppen en opnieuw starten prima op te lossen, maar plots dus niet meer.
Nieuwe HP Color Laser Jet Pro MFP M277dw gekocht, maar zonder effect.
Alle HP drivers verwijderd, ook met CC Cleaner extra secuur alles verwijderd van HP, en nieuwe printer opnieuw genstalleerd maar weer zonder succes.
Office Professional Plus 2010 verwijderd en opnieuw genstalleerd, zonder succes.
Waar ik nu aan denk is om dan maar nu over te stappen naar Windows 10, maar ik wil graag weten of jullie nog andere mogelijkheden zien?
Alvast bedankt voor het meedenken.

NB printer is aangesloten op bedraad LAN; printen vanuit andere desktop via netwerk gaat goed; printen vanuit Macbook draadloos gaat goed.
Hartelijke groet, heukeloo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kijk eens als je wilt printen of hij wel op de goede printer staat, want je heb een lijst met meerdere printers.
misschien staat hij nog op de oude.
 
daar heb ik steeds wel goed op gelet,
dank
 
kun je eens kijken of je wel op een andere manier kunt printen, zoals een email.
denk niet dat het aan office ligt, maar omdat uit te sluiten.

anders zou je nog het volgende kunnen controleren.

In mijn Word2010 staat de optie "Verzendlijsten" gewoon tussen "Verwijzingen" en "Controleren". Rechtermuisklik eens in een ongebruikt (niet toegewezen) gedeelte van het lint en kies voor "Het lint aanpassen..." Kijk nu in de rechterkolom of "Verzendlijsten" niet per ongeluk uitgevinkt staat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, het staat gewoon in het lint en heeft een vinkje ervoor in de rechterkolom.
 
heb je nog gekeken of het op een andere manier wel lukt?
dus zonder office te gebruiken.

--- Update ---

heb je de drivers van de hp gehaald?
zo niet kijken eens met optie 1 of alles aanwezig is.
http://support.hp.com/us-en/product/HP-Color-LaserJet-MFP-M277-series/7089945/model/7089949/drivers
 
vanuit paint, web pdf, kladblok en windows photoviewer kan ik wel printen;
ik heb op diverse manieren de drivers genstalleerd; via de meegeleverde dvd en via HP;
 
Dan ligt het dus echt aan office dat jij niet meer kan printen en dus niet aan jou printer.
Helpt het als jij office opent met administrator rechten?
Anders eens de instellingen nalopen, misschien is er iets wat niet goed staat.
 
Welke info geeft bijv. Word, indien je op het printer symbool klikt?
Krijg je dan een venster met voorbeeld en linker zijbalk waarin bovenin dan aangeven staat dat bijv. XPS nogwat de printer is?
Klik dan op het pijltje daarnaast en in het uitklapvenster kies jij dan de HP-printer.
 
Ik druk meestal af via het icoontje afdrukvoorbeeld en afdrukken; dan is zichtbaar welke printer de standaard is; dan op afdrukken printen levert geen reactie op van de printer, alleen rechts beneden in de balk komt dan het printersymbool te staan met de mededeling dat er 0 documenten in de wachtrij staat; dit verdwijnt na enkele momenten;
Als ik vanuit excel afdruk krijg ik wel een melding:
Er is een fout opgetreden bij het afdrukken van het bestand op de HP Color LaserJet pro MFP M277 PCL6. er zijn verschillende mogelijke redenen:
- er is niet voldoende geheugen beschikbaar; sluit documenten en programma's die je niet gebruikt.
- als u afdrukt via het netwerk is er mogelijk een probleem met de netwerkverbinding of printerstuurprogramma.
- de kabels tussen de computer en de printer zijn mogelijk losgeraakt of de verbindingen zijn slecht.
En dan moet ik op OK drukken en kan ik weer verder of het programma verlaten; maar geen printactie;
 
Dan zal ik de 3 punten eens na lopen.

1 heb je genoeg geheugen? dat neem ik aan van wel.
2 reset het modem eens, misschien hapert het internet iets. heb je de tool gebruikt of je de laatste stuurprogramma gebruikt?
3 kijken eens of er niets mis is met de kabels of probeer eens andere usb poort.

maar toch blijft het vreemd, dat je op een andere manier wel kunt printen.
Wat gebeurt er als jij een document afdrukt door met de rechter muisknop op afdrukken klikt?
 
geen van de 3 punten speelde een rol;
printen via rechter muisknop gaf het zelfde resultaat;

MAAR het probleem is opgelost door installeren van Windows 10.

Ik wil jullie hartelijk danken voor het meedenken.
Groet, heukeloo
 
Oke dat is ook een goede oplossing.
Ik hoop dat windows 10 jou gaat bevallen! Dat doet hij hier al 10 maanden :biggrin:

--- Update ---

Geen dank!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan