• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

connypaul

Vaak hier
Lid geworden
21 aug 2008
Berichten
689
Waarderingsscore
0
29/6 verloopt de gratis installatie van windows 10. Installeer ik die nu best of niet?
alvast bedankt
 
Bijna goed.
Je hebt nog bijna een maand om tot een beslissing te komen - 29 juli is de einddatum van de gratis verstrekking en ook daarna is in speciale gevallen de gratis update nog beschikbaar.
 
29/6 verloopt de gratis installatie van windows 10. Installeer ik die nu best of niet?
alvast bedankt

Als jij nu een prima werkende 7 of 8 hebt, dan luidt mijn advies:
maak met Windows of software van derden, een systeemkopie van je goed werkende 7 of 8 (op een externe hdd)

Migreer naar 10, probeer het een poosje (weken / maanden, maakt niet uit)

Bevalt het niet? Zet de systeemkopie van je huidige Windows terug en alles is weer zoals het nu is.
 
Topic verplaatst van Algemeen naar Windows 10.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, da's alom bekend, maar er zijn heel veel mensen die meer dan die 'bedenktijdtermijn' gebruik maken van 10 en pas n de termijn om wat voor reden dan ook terugwillen. Juist die mensen zijn de 'sjaak' als ze geen systeemkopie hebben, even los van het feit dat ze natuurlijk altijd een schone installatie van hun oorspronkelijke besturingssysteem kunnen doen en daarna al hun eigen progjes weer kunnen gaan installeren, maar daar zit ook niet altijd iedereen op te wachten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
How ....ik ben echt wel een leek hoor. Geen IT'er. Gewoon installeren of beter niet? Ik gebruik pc voor internet en word/excel
 
Welk onderdeel van bericht 3 was ingewikkeld? Als jij NU een goed werkende Windows hebt, maak dan OF met Windows, OF software die je van het internet download, een systeemkopie (= een complete kopie van je huidige systeem). Mijn advies luidt : doe dat met Windows zelf.

Migreer naar Windows 10 en kijk of het bevalt. Besluit je binnen 30 dagen dat het NIET bevalt, dan kun je simpel terug naar je huidige Windows, heb je langer nodig om te beslissen en het zou NEE worden, dan kun je de gemaakte systeemkopie van je huidige systeem terugzetten.

Of het aan te bevelen is om naar Win 10 te migreren? Ik heb het gedaan en ik had daarvoor Win 7. Ik kan niet zeggen dat de 'wereld' voor mij is veranderd en / of Win 10 nu veel meer te bieden heeft dan mijn Win 7.

Win 10 draait nu ook prima, net zoals 7 dat deed bij mij, dus ik blijf bij Win 10. Ik heb echter WEL een complete backup van mijn Win 7 systeem, dus ls ik ooit terug zou willen, dan is dat een kwestie van even de backup terugzetten. Het is dat Win 10 op mijn systeem ook probleemloos draait, maar om nu te zeggen dat het meerwaarde heeft........... nee, voor mij niet. Sommige dingetjes, zoals bijv. het voortgangsvenster tijdens het kopiren in de verkenner ziet er wat 'gelikter' uit, maar meerwaarde heeft Win 10 voor mij niet.

En als HEEL concreet antwoord op je vraag : als je systeem nu perfect werkt en je denkt om over een jaar of 3 a 4 de machine te gaan vervangen, dan lekker bij je huidige Windowsversie blijven, als je 'bang' bent of je wel een systeemkopie kan maken.

Ben je daar niet bang voor, dan naar Win 10 upgraden en zelf ervaren / beslissen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel:
http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2015/31/10-redenen-om-wel-over-te-stappen-op-windows-10
Niet:
http://computerworld.nl/software/88184-10-redenen-om-windows-10-te-vermijden
Wel/niet:
https://arjanlobbezoo.nl/windows-10-countdown-timer-en-voor-en-nadelen/

Wil je je oude desktop, installeer dan,net als ik, Classic Shell. Werkt bij mij probleemloos zonder veel instellingen te moeten doen: http://www.classicshell.net/downloads/


Ben je bang voor je privacy, gebruik dan: https://www.oo-software.com/en/shutup10 Die schakelt alle instellingen uit (en dat zijn er nog al wat)

Conclusie: Win 10 had ik niet nodig, maar mijn win 7 was corrupt en kreeg ik niet meer hersteld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is denk ik een keuze van wat je zelf prettig vind. Daarom is het ook zo mooi dat je het een tijd kan proberen. Dus dat zou ik als advies geven probeer het uit dan kan je zelf meemaken of het je bevalt. De meningen blijven er een beetje over verdeeld.

(ik zelf ben erg tevreden over Windows 10.)
 
Hier ook een tevreden windows 10 gebruiker, ik gebruik het nu 10 maanden zonder problemen.
 
Als ik Windows 10 niet noodgewongen had moeten installeren had ik het niet gedaan, maar nu het er op staat pieker ik er niet over om terug te gaan. De enige reden voor mij om nog terug te willen naar Windows 7 is het feit dat daar Norton Ghost nog probleemloos op draait.
 
Als ik Windows 10 niet noodgewongen had moeten installeren had ik het niet gedaan, maar nu het er op staat pieker ik er niet over om terug te gaan. De enige reden voor mij om nog terug te willen naar Windows 7 is het feit dat daar Norton Ghost nog probleemloos op draait.

Die optie is nog wel te krijgen in andere produkten van norton, dus misschien ook voor windows 10.
Ik weet alleen niet in welke produkten ze nu zitten.
http://www.pcmweb.nl/nieuws/norton-ghost-na-15-jaar-ten-grave-gedragen.html
 
Symantec verwijst voor een volledige imaging-oplossing naar het programma System Recovery 2013. Dit programma zou ook krachtiger zijn dan de laatste versie van Norton Ghost.
Deze zin had ik over het hoofd gezien. Ik ga dat eens bekijken. Op dit moment ben ik Macrium Reflect gaan gebruiken en als dat altijd blijft werken ben ik ook tevreden. Als Norton met nog zwaardere pakketten in de markt zit kan ik er toch niet veel mee. Ik doorzie nu al niet meer alle settings van dit soort software.
En al zou het technisch Engels voor mij geen probleem mogen zijn, het is dat soms wl. Zeker omdat IT niet mijn vakgebied is.
Overigens vind ik deze link. Ik heb het geprobeerd, maar het werkte toch niet zoals ik wilde: http://community.norton.com/en/forums/ghost-150-windows-10 Zie de 5e post.
Waar ik zelf bang voor zou zijn is dat er op enig moment iets gewijzigd wordt in Win10 en Norton dan geen betrouwbare images weer aflevert. Als je die dan wel een keer nodig hebt hang je. Die ervaring heb ik al gehad met Win7, welke plotseling corrupte files bleek te bevatten.
 
@Veng,

Waar ik zelf bang voor zou zijn is dat er op enig moment iets gewijzigd wordt in Win10 en Norton dan geen betrouwbare images weer aflevert. Als je die dan wel een keer nodig hebt hang je. Die ervaring heb ik al gehad met Win7, welke plotseling corrupte files bleek te bevatten.

Het kan zo zijn dat er soms wijzigingen in Windows komen waardoor bepaalde software niet meer helemaal goed werkt. Vaak is het dan wel zo dat zeker de grotere software fabrikanten hiervoor binnen een korte termijn met een oplossing komen. In een enkel geval wil een herinstallatie ook nog uitkomst bieden.

Daarnaast zou je kunnen overwegen een virtueel machine aan te maken waarop je de zaken eerst test alvorens ze in je basis Windows te installeren.
 
Ik heb het nog steeds over de "patch" voor Norton Ghost. Die zal dus nooit gerepareerd worden door Symantec.
VM zal voor mij niet werken. Mijn systeem verandert voortdurend of ik vertrouw een bepaalde actie niet. Daarom maak ik minimaal 1 keer per week een image. Die moet ik onmiddellijk probleemloos en zonder nadenken of testen terug kunnen zetten. Op dit moment bewaar ik er nogal wat. Zowel van Macrium als 2 van Norton (want met de recovery cd van Norton kun je ook images maken. Dat werkt alleen erg omslachtig (van CD booten ed.), maar ik weet dat ik die in elk geval terug kan zetten.
 
Deze zin had ik over het hoofd gezien. Ik ga dat eens bekijken. Op dit moment ben ik Macrium Reflect gaan gebruiken en als dat altijd blijft werken ben ik ook tevreden. Als Norton met nog zwaardere pakketten in de markt zit kan ik er toch niet veel mee. Ik doorzie nu al niet meer alle settings van dit soort software.
En al zou het technisch Engels voor mij geen probleem mogen zijn, het is dat soms wl. Zeker omdat IT niet mijn vakgebied is.
Overigens vind ik deze link. Ik heb het geprobeerd, maar het werkte toch niet zoals ik wilde: http://community.norton.com/en/forums/ghost-150-windows-10 Zie de 5e post.
Waar ik zelf bang voor zou zijn is dat er op enig moment iets gewijzigd wordt in Win10 en Norton dan geen betrouwbare images weer aflevert. Als je die dan wel een keer nodig hebt hang je. Die ervaring heb ik al gehad met Win7, welke plotseling corrupte files bleek te bevatten.

ik denk dat dit wel mee zal vallen, want vaak heb je een betaald product en dan mag je toch een oplossing verwachten.
Maar helemaal zeker weet je het natuurlijk nooit.
 
17 berichten waaronder n bericht origineel is van de topicstarter.
 
Daar kan die van mij nog wel bij: recent een bejaarde ( "refurbished" heet dat) HP-Compaq als reserve-pc in huis gehaald van "Computer Outlet" Met sticker en al. Daar stond W7 professional op. Bij de derde poging lukte het om er W 10 op te zetten (nog net een maand vr 29 juli). Daarna weer terug gezet naar W 7. En wat zie ik na al die inspanning: "U bent mogelijk het slachtoffer geworden van illegale software", en rechts onder de bevestigende mededeling op het scherm. Leuk dus. Wel een email verstuurd hieromtrent, maar (nog) geen antwoord. Het is dan ook bijna weekend.
Met andere woorden: dat terugzetten naar W 7 is ook niet alles.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan