• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Simkaart voor whatsapp op tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Wij hebben een tablet met G4 module. Internet gaan we waarschijnlijke toch niet gebruiken, maar wel whatsappen. Om whatsapp te verifiren zal er, dacht ik, (bij elke update?) toch een contact moeten komen. Hiervoor is er volgens mij een simkaart nodig.
Vraag is welke provider de handigste/goedkoopste pr-paid simkaart biedt.
Ik heb hier al vier simkaarten liggen die verlopen zijn omdat ze meer dan een half jaar niet gebruikt zijn. Zo'n pr-paid sim zoek ik dus niet.
 
Je zal dan inderdaad een simkaart in die tablet moeten stoppen omdat er een telefoonnummer aan whatsapp moet worden gekoppeld. Vervolgens kan je als het goed is Whatsapp downloaden en deze installeren op de tablet.

Een prepaid simkaart heeft wel als nadeel dat deze verloopt als je er een jaar (of iets in die koers) geen opwaardering van beltegoed meedoet. Verder kan je voor een simkaart gewoon naar een willekeurige telefoonwinkel mijns inziens veel verschil zal er niet tussen zitten als je het beltegoed niet gaat gebruiken.

https://www.google.nl/webhp?sourcei...UTF-8#q=losse+simkaart+prepaid+kopen&tbm=shop
 
Whatsapp staat er al op, dat is geen probleem, maar je moet nog valideren en dan komt jouw argument.
Ik hoopte eigenlijk dat er simkaarten zijn die na een half jaar niet geblokkeerd worden. Volgens mij zijn/waren die er jaren geleden ook. Een beetje provider afhankelijk. Het tegoed zou eventueel mogen verlopen, maar ik heb geen zin om telkens de simkaart te moeten vernieuwen.
Maar hier vind ik zojuist het antwoord: het kan niet meer. Ze hebben niet genoeg nummers, dus gooien ze je er af.
https://www.prepaidsimkaart.net/simkaart-verlopen

Mss moet ik dan toch uitwijken naar een goedkoop abbo.

(Ook van dit draadje weer geen email notificatie, erg hinderlijk)

--- Update ---

Of een paar simkaarten op voorraad nemen. Lijkt me goedkoper dan een abo:biggrin:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je inderdaad een telefoon hebt waar al Whatsapp op aanwezig is is de tip van Anson een goede. Anders moet je misschien toch naar een goedkoop abonnement bij een van de providers. Want helaas kan je niet meer om het af en toe opwaarderen heen.
 
@Anson: Goede tip. Niet aan gedacht. Ik heb hem nota bene zelf vorige week op mijn pc genstalleerd. Ga ik uitproberen.
@Rubensky: Af en toe opwaarderen zou geen punt zijn. Het moet echter niet zo zijn dat dit te vaak moet gebeuren. Ik heb al eerder gehad dat binnen een middag 35 beltegoed op was omdat internet aan stond. Die heb ik overigens wel vergoed gekregen. Mijn ega wil ook best buitenshuis haar geliefde wordfreud kunnen spelen. Dat doet ze ongeveer de hele dag:wacko:
 
@Anson: Goede tip. Niet aan gedacht. Ik heb hem nota bene zelf vorige week op mijn pc genstalleerd. Ga ik uitproberen.
@Rubensky: Af en toe opwaarderen zou geen punt zijn. Het moet echter niet zo zijn dat dit te vaak moet gebeuren. Ik heb al eerder gehad dat binnen een middag 35 beltegoed op was omdat internet aan stond. Die heb ik overigens wel vergoed gekregen. Mijn ega wil ook best buitenshuis haar geliefde wordfreud kunnen spelen. Dat doet ze ongeveer de hele dag:wacko:

Anders heb je al een sim only van 2,95 per maand.
Lijkt mij ook een goede optie, mocht de rest toch niet werken, zoals jij het wil.
 
Als je mobiel internet wilt dan is het aan te raden dit niet prepaid te doen maar met een goedkoop abonnement waar internet inzit. Dit is vaak een stuk goedkoper. Als je alleen internet gebruikt op het moment dat je Wifi hebt dan is een abonnement overbodig mijns inziens.
 
Anders heb je al een sim only van 2,95 per maand.
Zoveel mag mijn ega wel extra kosten:biggrin:
Als je mobiel internet wilt dan is het aan te raden dit niet prepaid te doen maar met een goedkoop abonnement waar internet inzit. Dit is vaak een stuk goedkoper.
Ze wil alleen maar Ruzzelen, dat vraagt niet veel data (totdat ze merkt dat Facebook ook werkt natuurlijk). Dus een abo met kleine databundel lijkt steeds meer de juiste oplossing. Zo een die de snelheid afknijpt als de bundel op is zou mooi zijn. Dan komen er geen extra kosten voor buiten de bundel en voor Ruzzel zou dat wel eens genoeg kunnen zijn. Ik wil er ook niet voortdurend mee bezig moeten zijn.
@aarie25: welke provider heeft zo'n goedkoop abo (al gaat het echt niet om de laatste euro's, maar ik wil geen abo van 25. Het is maar voor een thuis tab. met wifi)
 
Zoveel mag mijn ega wel extra kosten:biggrin:
Ze wil alleen maar Ruzzelen, dat vraagt niet veel data (totdat ze merkt dat Facebook ook werkt natuurlijk). Dus een abo met kleine databundel lijkt steeds meer de juiste oplossing. Zo een die de snelheid afknijpt als de bundel op is zou mooi zijn. Dan komen er geen extra kosten voor buiten de bundel en voor Ruzzel zou dat wel eens genoeg kunnen zijn. Ik wil er ook niet voortdurend mee bezig moeten zijn.
@aarie25: welke provider heeft zo'n goedkoop abo (al gaat het echt niet om de laatste euro's, maar ik wil geen abo van 25. Het is maar voor een thuis tab. met wifi)

Daarvoor kun je even kijken bij bijvoorbeeld
https://www.simpel.nl/simonly.aspx

of bij ben, daar kun je het zelf zo duur maken als jij wil.
https://www.ben.nl/sim-only
 
Als je bijvoorbeeld thuis ben kan je de tablet aan de Wifi koppelen dus dan kost het geen data. Zolang je geen video's kijkt via de mobiele bundel kan je heel vaak Facebook bekijken om tot de 500 MB te komen. En bij de meeste providers kan je tegenwoordig een aanpassing doen mocht je dat willen. Let op: hiervoor moet je dan wel naar de kosten kijken.
 
Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik ga eens kijken waar ik op uit kom.
Ik denk dat ik begin met een prepaid sim only. Als dat niet bevalt kan ik immers altijd nog naar een abo.
Wij zitten al met twee prepaids bij Vodafoon, dus ik denk dat ik voor 5 maar bij hen een (of later meer) kaartje(s) koop.
Wel hinderlijk dat ik nergens kan vinden dat ik een nano nodig heb. Of het zou moeten zijn dat je tegenwoordig standaard een micro krijgt die je naar nano kunt uitbreken.

--- Update ---

Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik ga eens kijken waar ik op uit kom.
Ik denk dat ik begin met een prepaid sim only. Als dat niet bevalt kan ik immers altijd nog naar een abo.
Wij zitten al met twee prepaids bij Vodafoon, dus ik denk dat ik voor 5 maar bij hen een (of later meer) kaartje(s) koop (tenzij dit toch een abo is).
Wel hinderlijk dat ik nergens kan vinden dat ik een nano nodig heb. Of het zou moeten zijn dat je tegenwoordig standaard een micro krijgt die je naar nano kunt uitbreken.

--- Update ---

Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik ga eens kijken waar ik op uit kom.
Ik denk dat ik begin met een prepaid sim only. Als dat niet bevalt kan ik immers altijd nog naar een abo.
Wij zitten al met twee prepaids bij Vodafoon, dus ik denk dat ik voor 5 maar bij hen een (of later meer) kaartje(s) koop (tenzij dit toch een abo is).
Wel hinderlijk dat ik nergens kan vinden dat ik een nano nodig heb. Of het zou moeten zijn dat je tegenwoordig standaard een micro krijgt die je naar nano kunt uitbreken.
Ik ga ze maar eens bellen.
 
Waarom plaats je 3 maal nagenoeg dezelfde reactie?

De meeste sinkaarten kan je tegenwoordig uitbreken naar het voor je apparaat benodigde formaat.
 
Anders kun je het (meestal gratis) kleiner laten knippen bij een telefoon winkel.
 
Waarom plaats je 3 maal nagenoeg dezelfde reactie?
Niet met die bedoelde opzet. Als ik als laatste gepost heb en dan een kleine aanpassing doe plaats hij de hele tekst blijkbaar opnieuw. Niet alle fora werken hetzelfde. Dat is wel eens verwarrend, maar ik ga er op letten.
De meeste simkaarten kan je tegenwoordig uitbreken naar het voor je apparaat benodigde formaat.
Had ik ondertussen ook gevonden. Ook erg logisch eigenlijk.
Dat knippen heb ik zelf ook al gedaan, maar vind ik toch niet fijn. Daarvoor zijn sjablonen te vinden. Vooral die nano komt zo secuur.
 
bij een belwinkel hebben ze een speciaal tangetje daarvoor.
 
bij een belwinkel hebben ze een speciaal tangetje daarvoor.
. Dat is wel handig als je je bestaande grote sim over wilt zetten op een apparaat waar een kleiner kaart in moet.
Het lijkt er op dat wat ik wil niet zo gemakkelijk is met onze tab:
1) Whatsapp web zegt na installeren dat de tijd niet klopt en wil niet verder. Los daarvan was het wel gemakkelijk om af en toe buiten wifi om te kunnen "ruzzelen".
2) Een prepaidkaartje kan wel, maar omdat er alleen een g4 module in zit, kun je niet bellen of sms'en en dus je bundel niet in en uitschakelen. Daarmee altijd het risico dat je per ongeluk je pakket ingeschakeld laat en je tegoed direct weg is. Voor 'n keer is dat natuurlijk wel te overleven, maar het moet niet te vaak voorkomen.
3) Er zijn aantrekkelijke abo's, maar alleen als je daarbij je bundel in of uit kunt schakelen. Dat kan dus niet op deze tab. Anders zit je toch al snel aan 12 per maand voor die enkele keer dat ze het net op wil.
Ik had me de kosten van die extra module mss. beter kunnen besparen:busted:.
 
1) als je de melding krijgt in whatsapp, als het goed is kun je dan de datum aanpassen, zet hem dan op automatisch.
staat hij al automatisch haal het vinkje dan even weg en vink het daarna weer aan. werkt hij dan wel?
2) kun je dan niet beter alleen via wifi de tablet gebruiken? of wil je ook buitenshuis whatsappen enzo?
3) misschien dat dit iets is voor jou? https://www.tele2.nl/mobiel/internet/
kost wel 10 euro maar dan heb je 1 gb aan internet en stop als het op is.
 
1) Helaas. Hij leest de datum en tijd goed uit, maar vindt die toch fout. Ook als ik wat wijzig. Hij zegt gewoon: "De datum op uw telefoon is onjuist. Pas deze aan en probeer het opnieuw". No way dus.
2) Ja, dat doet ze nu. En idd zou ik het fijn vinden als ze ook buitenshuis kan ruzzelen. Bv. bij mij aan de visvijver:biggrin: als het weer wat verbetert.
3) Zou kunnen, maar zoals gezegd gebruikt ze dit niet vaak. Ik zou voor 11 per mnd kunnen gaan. Dan kan ik er ook weer snel van af. Althans, als de provider niets in de war schopt.
 
Ik neem aan dat de datum van de tablet goed staat?
Of zou het komen omdat er geen simkaart in zit en hij daar door geen tijd kan lezen.
Je zou er over na kunnen denken of zo`n abonnement dan handig is, maar er zijn dus wel mogelijkheden :biggrin:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan