• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Simkaart voor whatsapp op tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt door een moderator:
Herinstallatie dus ook niet?
Dat is wel vreemd, dat het bij de een wel goed werk en bij de ander niet.
Ik neem aan dat je redelijk nieuwe android versie hebt? (minimaal 4.2)

--- Update ---

Ik kwam dit trouwens nog tegen, misschien nog een optie om even naar te kijken.

De oplossing

Wanneer je beschikt over een smartphone met een mobiel internet-abonnement is de kans groot dat je je mobiel kunt gebruiken als zogenaamde Wifi-hotspot. Dit houdt in dat je je smartphone gebruikt als een soort router. Het mobiele netwerk wordt omgezet naar een Wifi-signaal waarmee vervolgens door een ander apparaat verbinding gemaakt kan worden. Middels deze functie is het ook mogelijk om met een Wifi-only tablet verbinding te maken met een mobiel netwerk. Bij gebruik van deze functie vervallen de twee bovenstaande nadelen en profiteer je toch van het voordeel van een mobiel netwerk. Lees meer over het gebruik van tethering en mobiele hotspot op je tablet.

Natuurlijk zitten er ook nadelen of beperkingen aan de aangedragen oplossing. Zo mag het mobiele apparaat dat fungeert als Wifi-hotspot zich niet te ver van de tablet bevinden en wordt de internetsnelheid verdeeld over twee apparaten dit evenals het alvorens afgesloten abonnement of de in gebruik genomen hoeveelheid MBs. Maar wanneer deze nadelen of beperkingen niet op jou van toepassing zijn is de Wifi-hotspot het overwegen waard.

Let wel; Zodra je met je tablet het internet opgaat zul je flink wat data gaan verbruiken dus is het verstandig te kijken of je per MB betaalt of een abonnement hebt met een beperkte bundel. Daarbij is het verstandig bij te houden hoeveel je exact verbruikt zodat je geen extra kosten maakt. Sommige providers vereisen ook een losse bundel aan te schaffen voor het gebruik van mobiele hotspot.

--- Update ---

hier nog iets om op te letten. (mocht je dit nog niet weten)

Whatsapp installeren op je Tablet

WhatsApp is gekoppeld aan een telefoonnummer, niet elke tablet beschikt over een sim-kaart. Mocht je ervoor kiezen om toch je huidige mobiele nummer te kiezen, dan betekent dit wel dat WhatsApp op je telefoon niet meer bruikbaar is. Voor de verificatie is dus een telefoonnummer voor nodig. Gebruik nooit 2 apparaten met hetzelfde nummer want dan wordt het WhatsApp account geblokkeerd. Gebruik daarom een oud-prepaid nummer. Voor verificatie van het account gebruik altijd het gesproken bericht in plaats van SMS. Het huisnummer is ook altijd mogelijk.

De installatie procedure hangt af van het type tablet. Stap voor stap zal er uitgelegd worden hoe WhatsApp op je tablet genstalleerd kan worden. Sommige tablets hebben al standaard WhatsApp erop staan. De meest voorkomende tablets zijn: Android tablet, Ipad tablet, Windows tablet.

Whatsapp op Android Tablet

Downloaden. Op Whatsapp.com kan je de laatste versie van Android applicatie downloaden. Op Whatsapp.com/android kun je de .apk file downloaden. Dit bestand is te installeren via de file manager op jouw tablet. Zorg ervoor dat de beveiliging onbekende bronnen toestaat, zodat je de bestanden kunt installeren.
Verificatie. Het telefoonnummer invoeren ter verificatie. Gebruik hiervoor een prepaid nummer of huisnummer. Voer de verificatie uit via de bel mij knop. Vervolgens kun je aangegeven dat je gebeld wilt worden. Ontvang de code en vul deze op je tablet in
 
Herinstallatie dus ook niet?
Nope.
Je gsm als accesspoint gebruiken is me bekend. Maar die gsm heeft ook alleen maar prepaid. En dan moet daar de whatsapp af.

--- Update ---

Net even bij Tele2 geweest. Die raadde een prepaid kaartje echt af als internet niet is afgesloten. Dit omdat er te veel progs zijn die constant het internet opzoeken.
 
Raar dat hij na herinstallatie nog tijd problemen geeft.

Dan zou je dus alleen een abonnement moeten/kunnen nemen.
 
Lijk oorzaak van datumfout gevonden te hebben. Mss verkeerde whatsapp versie of zo. Het is vandaag 1 juli 2016. Als ik dag en maand omwissel in 7 jan 2016, dan loopt hij wl door. Hij geeft vervolgens wel aan dat ik een verouderde versie gebruik, terwijl ik juist dacht de nieuwste versie van whatsapp "web" te hebben gedownload, maar daar zit ik fout. Whatsapp web is gn te installeren file, maar gewoon een URL locatie. Lijkt eenvoudig, maar de tab browser wil niet naar die URL gaan.
https://www.tabletsmagazine.nl/2015/01/hoe-gebruik-je-whatsapp-web-op-je-android-windows-tablet/. Hij gaat dan naar de standaard whatsapp pagina.

De gewone whatsapp versie kan ik ondertussen wel werkende krijgen:
Daarvoor is dit truukje nodig: http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/g...ll-whatsapp-on-tablet-no-3g-ipad-app-3517280/
Maar wat je dan doet is de versie van je telefoon overzetten naar je tab. Je telefoonversie is dan niet meer bruikbaar. Dat is ook niet wat ik wil.

Hier had ik trouwens die laatste versie van whatsapp vandaan: https://www.androidplanet.nl/nieuws/whatsapp-web/
Dat zou wel eens een foutje kunnen zijn en om de am. versie handelen, met andere tijdnotatie, maar die kan ik op mijn tab volgens mij niet aanpassen.

Blijft een abo als laatste optie over.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel goed dat je de tijd probleem hebt kunnen vinden en oplossen.
Nu nog een goedkoop abonnement en dan kun je whatsappen op de tablet.

Als je voor een abo kijkt, kijk dan wel even goed naar de dekkingen en of er veel klachten zijn over bereik enzovoorts,
kan je een hoop problemen schelen :biggrin:
 
Dank je voor het uitgebreide meedenken arrie25(Y)
 
Geen dank! Dat doe ik altijd met veel plezier :biggrin:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan