• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Toetsenbord laptop hardware probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Essie7

Junior lid
Lid geworden
28 jun 2016
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Ik heb een Medion laptop gekocht waar het toetsenbord raar van doet.
Sommige speciale tekens doen het niet, of er komt een extra teken bij te staan zoals bij het vraagteken.
Het meest rare is dat wanneer je een letter en daarna een p intoetst, dan verdwijnt die letter en wordt die letter een p.
De backspace doet het ook niet, althans, n keer een tik op de backspace toets, dan wordt de laatste letter verandert in een p (ongeacht welke letter) en daarna doet de backspace niets meer.

Ik ben het hele internet al afgegaan en ik heb mijn probleem niet gevonden.
Wat heb ik allemaal al gedaan:
- harde format harde schijf
- taalinstellingen
- toetsencombinaties (zoals CTRL shift en Fn Numlock, etc)
- toetsenbord schoongeblazen
- toetsenbord drivers geladen
- bios in default ingesteld
- toetsenbord vervangen door een goed werkend toetsenbord
- Windows vista en 7 geprobeerd
- Toetsenbord en moederbord tonen geen sporen van "ongelukjes" en zijn z.g.a.n.

Dit is duidelijk een hardware probleem, wie kan mij helpen of heeft ook zoiets raars gehad? Alvast bedankt!

Medion MIM2300 (MD96691)
Intel Pentium dual CPU T2330 @ 1.6 GHz 64 bit
3 GB Geheugen DDR2 SO-Dimm PC2-5300 667 Mhz
Windows 7
 
De eerste vraag die ik zou willen stellen is: heb je nog garantie op dit apparaat? Zo ja, Haal dan de data eraf en hobbel ermee naar de zaak waar je hem hebt gekocht.
 
als je in apparaat beheer kijkt zie je dan ergens een geel driehoekje staan?
 
@ rubensky: de laptop is bijna 8 jaar oud, helaaskan ik geen nieuwe veroorloven.....
@ aarie25: nee, geen driehoekjes in apparaatbeheer, ik heb alle drivers geladen en zelfs op zoek gegaan naar nieuwe/betere drivers voor het toetsenbord, helaas ook geen resultaat....
Het is echt een hardware probleem, een ander goed werkend toetsenbord biedt geen uitkomst.
Het gekke is dat het OSK toetsenbord wel goed werkt....
Ook heeft het moederbord of het toetsenbord geen enkele sporen van "ongelukjes" en zijn beiden zo goed als nieuw.

--- Update ---

@ lange pier: de harde schijf heeft een harde format gehad en windows opnieuw genstalleerd (zonder internet)
dus ook geen taalinstellingen, het is een hardwareprobleem
 
@Lange Pier: ik heb een nieuw toetsenbord geprobeerd, maar hetzelfde probleem, het ligt niet aan het toetsenbord.
Het is een hardware probleem, geen idee waar dat in zit, dat is mijn vraag hier dan ook.
 
Controleer nog eens eenmaal of je toetsenbord wel echt staat op Verenigde Staten VS. Ik ben het met Lange Pier eens als hij vraagt waar moet het dan inzitten als het een hardware probleem is dan zou een extern toetsenbord aangesloten met USB namelijk uitkomst moeten bieden.

Daarnaast zou je nog eens even de pc kunnen starten in de veilige modus om te kijken of je dan hetzelfde probleem hebt.
 
@rubensky: taalinstelling staat goed, VS Internationaal, het OSK doet het ook goed, en een USB toetsenbord werkt ook goed.
Waarom doet mijn nieuwe laptop toetsenbord het dan niet?...
Als het geen softwareprobleem is, de drivers zijn goed, dan moet het toch iets zijn met de hardware?
Waarom werkt het on screen keybord en een USB toetsenbord wl goed, maar mijn nieuwe laptop toetsenbord niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je al eens een test gedaan in de veilige modus zoals voorgesteld?
 
@Rubensky: veilige modus geeft ook hetzelfde probleem omdat in DOS het toetsenprobleem ook aanwezig is (dus zonder Windows, opstarten in DOS van CD-Rom).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reset de bios met de clr_cmos contactsoldeer stukjes op het bord.
Want dan zou de keybord code chip in de war zijn, nooit meegemaakt maar goed.
Verbindingen tussen keyboard en die chip lijkt mij meer aannemelijk, het is een matrix systeem, maar dan zouden sommige toeten berhaupt niet werken.
 
@Lange Pier: bedoel je de jumper van de bios?
Als dat zo is, ik kan geen jumper bij de bios vinden in mijn laptop, er is helemaal geen jumper te vinden.
Kan de cmos ook gereset worden door de knoopcel batterij los te koppelen? en voor hoe lang spanningsloos zetten?
 
Een cmos_reset in een notebook zijn gewoon 2 soldeervlakken die je kort moet sluiten als alle spannig eraf is, accu eruit en lader eraf.

Batterij een 10 tal minuten eruit laten zal ook werken, powerswitch een tig aantal keren indrukken om de elco's te legen versnelt de boel.
 
@Lange Pier: ik heb de laptop helemaal uit elkaar moeten halen om bij de cmos batterij te komen.
De batterij is er lang genoeg uit geweest om de bios te resetten, datum, tijd etc. moest ik opnieuw instellen in de bios.
Alles opgeslagen in de bios, en........het toetsenbord werkt nog steeds niet goed.......een zeer raar probleem......
Waarom werken on screen keybord en usb keybord dan wel gewoon, en een nieuw toetsenbord niet....
 
begrijp ik je goed dat je een los toetsenbord op de laptop aansluit en vervolgens geen problemen hebt? Zo ja, dan lijkt er mij iets mis met de aansluiting van het toetsenbord in de laptop. Heb je zelf dit toetsenbord vervangen?
 
@Rubensky: Ja, je begrijpt het goed dat wanneer ik een USB toetsenbord aansluit dat ik geen problemen heb met het toetsenbord.
Ook het on screen keybord werkt gewoon normaal.
Ik heb zelf het toetsenbord vervangen door een ander toetsenbord en de verbinding op het moederbord voor de zekerheid met de stofzuiger uitgezogen.
Een toetsenbord van een laptop vervangen was niet nieuw voor mij.
 
Je kan het volgende nog eens proberen. haal het toetsenbord even los. En sluit hem vervolgens opnieuw aan.
 
@Rubensky: Dat heb ik al meerdere malen geprobeerd, ook door toetsenborden te vervangen en te proberen.
 
Loop de printbanen eens na v.a. de lintkabel aansluiting, tis een matrix systeem en 1 foute verbinding en je krijgt vreemde tekens, de keyboard chip is goed want externe keyboards doen het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan