• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Na boot zwart scherm,opnieuw boot, stsrt met hybernate

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Sinds een week krijg ik (het "Onderwerp") dit probleem:
Na gebruik klep dicht, computer hybernate de inhoud en schakelt uit.
Na een druk op de start knop, zwart scherm. Geen bios, geen geluid, geen letter, niets..
Alleen de verlichting start wel op want het scherm wordt donker grijs, zoals normaal.
Startknop ingedrukt houden tot laptop uitschakelt, dan opnieuw startknop en de laptop komt uit de hybernate en start normaal op.
Iemand enig idee?

Oude laptop (schatting ongeveer 10 jaar, (Acer Aspire 1360) maar werkt verder nog perfect) met Win XP
perloc
 
schakel via de energie instellingen > instellingen weergeven die normaal verborgen zijn het snel opstarten uit door het vinkje weg te halen bij "snel opstarten "

--- Update ---

betreft het een SSD schijf dan dien je te zorgen dat hibernation uitgeschakeld is .
 
Emi: Dank voor antwoord en tip.
Ik heb het nog niet gedaan want de laaste keren start hij weer gelijk op.
Maar ik zal het in gedachten houden!
perloc
 
Ik wil dit toch weer een opnieuw aankaarten, want het probleem kontinueert.
Als ik op de netknop druk zie ik het volgende:
Ik zie dat het licht aangaat maar het scherm is donker(grijs)
Even het lampje van de HD, dan de twee lichtjes van caps lock en num lock en dan gebeurt er niets, of het scherm flkkert wat regelmatig. Lijkt of ie in een (boot)loop zit.
De helft van de tijd wil hij de eerste keer niet opstarten, maar soms (andere helft) start hij wel gelijk op.
Dan de aan/uit knop een paar seconden ingedrukt houden, comp schakelt uit en weer op de aan/uit knop drukken en computer start (uit hybernate) normaal op. Ik kan me niet herinneren dat hij het de 2de keer ook niet deed.
Ik heb gezocht in de BIOS naar een (aanvinken van een) snelle start maar dat item komt daar niet voor. Dus helaas Emi....

Ik heb even gedacht dat het de HD zou kunnen zijn, maar na een chkdsk c: /p /f geen foumelding van de HD.
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan