• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

vpn werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

remkot

Junior lid
Lid geworden
1 okt 2010
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik probeer een VPN verbinding op te zetten met mijn server maar ik ben nu al dagen aan het stoeien maar ik kom er niet uit.

Ik heb een windows server 2012r2.
Deze gebruik ik eigenlijk alleen voor data op te slaan, games te draaien en ts3 en ftp.
Deze server hangt NIET in een domein.

Ik probeer de VPN te maken met: nieuwe inkomende verbindingen en niet via routing end remote acces omdat je dan in een domein moet zitten.

Nadat ik deze heb op gezet, kan ik maar geen verbinding maken.

Poorten heb ik ervaring mee, en deze staan open. Ik heb ook de firewall al uitgeschakeld, virusscanner staat uit maar nada noppes. Ik probeer het op mijn werk, en via mijn mobiel op internet (dus niet op thuisnetwerk/lan)

Ik vermoed dat er ergens anders nog een aanpassing moet gebeuren, omdat dit een windows server betreft, en geen normale windows.
Vorig jaar met vakantie, heb ik het ook via deze weg gedaan. Dit werkte toen wel. Maar ik heb begin dit jaar de server geherinstaleerd dus zijn deze settings weg.

Heeft iemand een idee wat ik nou over het hoofd zie?


alvast bedankt!
 
Heb je het netwerk een vast ip adres gegeven? En een compleet nieuwe VPN opgezet?
 
Poorten niet alleen open gezet maar ook geforward in de router?
 
@ruben, Ja, bij mij heeft de pc waar de VPN op moet komen een Eigen IP, en het id idd een nieuwe vpn verbinding.
Mocht het zo zijn dat een oude verbinding in de weg zou kunnen zitten, ik heb natuurlijk wel al een paar keer opnieuw geprobeerd. Maar wel na dat ik de oude heb "gedelete"

@hans, ja. Ik heb deze poort geforward. Dit moet goed staan omdat ik met spellen en ts3 ook poorten heb moeten geforwarden, en deze werken gewoon.
De poorten die ik gebruik zijn:
TCP 1723
en voor de zekerheid:
UDP 500
UDP 1701
 
Krijg je tijdens het verbinden van de VPN geen foutmelding te zien?
 
verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord
 
Heb je op beide plaatsen een goed werkende DNS? Zou je dat eens kunnen controleren?
 
hallo, sorry dat ik zo laat weer reageer. Ben erg druk.


Ik zal deze nog eens even extra controleren..

--- Update ---

Heb het even na gekeken en staat gewoon netjes dns ingevuld.
Overgens werken alle andere applicatie's die ik heb draaien wel allemaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er gaat dus daadwerkelijk iets mis in de tunnel. is het niet zo dat de 2 apparaten die je probeert te verbinden in dezelfde DHCP range vallen?

Voorbeeld:

Apparaat A 192.168.1.15
Apparaat B 192.168.1.20
 
Ik prober juist een verbinding van extern naar vpn(thuisserver). Ik dacht dat vpn niet werkt in een thuisnetwerk.
Dus ik prober via mijn mobilenetwerk verbinding te maken. computer op het werk, en geprobeerd bij mijn ouders.


Allemaal hebben ze andere ip range, (mobiel weet ik niet) maar ik neem aan dat dit alleen voor mijn interne netwerk geld?
 
Dan zou daar het probleem bijna niet kunnen zitten. Kan je eens in de logboeken kijken of deze iets zeggen over het tot stand komen van de verbinding? En wat krijg je voor melding terug dat het niet gelukt is? (van de computer waarmee je de verbinding probeert te maken.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
op mijn werk kan ik het alleen via mijn telefoon.
Als ik bij mijn ouders ben geweest zal ik even weer een melding geven.

Vandaar dat het nu even wat langer duurt.
 
Geen probleem hoor laat het maar weer weten. Dank voor de melding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan