• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Eerste dode door zelfrijdende auto

ikki007

NCF Goeroe
Lid geworden
28 sep 2004
Berichten
21.723
Waarderingsscore
401
De auto remde niet, mogelijk doordat de witte trailer in combinatie met de laagstaande zon niet gezien werd door de automatische sensoren. Ook de chauffeur heeft niet op de rem getrapt.

Zie: http://nos.nl/artikel/2114618-eerste-dode-door-zelfrijdende-auto.html

This is the first known fatality in just over 130 million miles where Autopilot was activated. Among all vehicles in the US, there is a fatality every 94 million miles. Worldwide, there is a fatality approximately every 60 million miles.

Zie: https://www.teslamotors.com/blog/tragic-loss

Eigen schuld? Foutje moet kunnen?

Ben benieuwd wat jullie denken over deze nieuwe ontwikkeling (autonome auto's). Ik denk dat gevallen als dit niet te voorkomen zijn, hoe triest ook.

 
Ik hoef zo`n auto niet, zeker voor lange afstanden is het juist fijn om zelf te rijden, anders duurt het wel lang als je zelf niets kunt doen.
Daarbij met al die software, die het dan moet gaan aansturen, 1 foutje en je krijgt problemen.
 
Volgens mij is dit ook een onderdeel van het probleem: als je zelf rijd dan moet je het stuur vasthouden om de auto te besturen. Doet deze dit zelf de zegt de producent dat het ook moet maar je doet het denk automatisch niet. Je kan dan wel even iets met je telefoon of iets in die richting. De auto rijd toch zelf.
 
De chauffeur in dit verhaal:

josh%20brown.jpg



En een eerder door die chauffeur geposte video:

 
Het blijft natuurlijk wel opletten tijdens de rit zodat je nog kunt ingrijpen, maar deze bestuurder zat gewoon een film te kijken.

De auto remde niet, mogelijk doordat de witte trailer in combinatie met de laagstaande zon niet gezien werd door de automatische sensoren. Ook de chauffeur heeft niet op de rem getrapt. De Tesla kwam onder de oplegger terecht.

Volgens de chauffeur van de vrachtwagen was de bestuurder van de Tesla tijdens de rit naar een film aan het kijken.
 
Let wel, de video is die ik gepost heb is eerder door de bestuurder een aantal maanden voor zijn door geuploaded.

Als mensen teveel vertrouwen krijgen in welke techniek dan ook. kan dit tot treurige toestanden leiden.

Daarbij wil ik dan ook nog dit schrijven: Tesla heeft dus dat zelfstandig rijden al in 2015 gentroduceerd in zijn modellen, terwijl Google nog steeds met een testwaggelauto onderweg is, om de techniek onder de knie te krijgen.
 
Indien iedereen zo zou rijden zou het nog zelden gebeuren.
Zal overigens nooit meer zo gemeld worden.

Overal wifi op de wegen en gamen in de auto, Neverwinter is momenteel mijn favo.:yahoo:
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan