• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Tch steeds moeten inloggen mt wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
Om niet met een wachtwoord in te hoeven loggen had ik keurig via netplwiz die verplichting uitgevinkt, en (na 2 a bevestiging met ww) op o.k.
En - hoewel het bij controle uitgevinkt staat - moet ik steeds toch weer aanmelden met nieuwe start met mijn wachtwoord.
2mdj5aw.jpg



Is er ook een andere methode?
 
Re: Tch steeds moeten inloggen mt wactwoord

hoe heb je het de vorige keer gedaan? zoals hier onder?

Als je geen wachtwoord wilt intypen na het opstarten van je computer moet je meerdere aanpassingen doen. Ook de slaapstand, energiebeheer en schermbeveiliging kan je terugsturen naar je aanmeldscherm. De standaard mogelijkheden om je aan te melden bij Windows vind je via Start / Instellingen / Accounts / Aanmeldopties. Je kunt hier een wachtwoord wijzigen, pincode instellen of afbeeldingswachtwoord kiezen. Omdat we ons automatisch gaan aanmelden negeren we deze keuzes. Klik boven in beeld wel even op het keuzemenu bij de optie Wanneer moet een wachtwoord worden vereist als u bij de computer terugkomt. Kies hier voor Nooit.

--- Update ---

hier nog 2 mogelijkheden.

Stap 2: Automatisch aanmelden
De mogelijkheid om je automatisch aan te melden bij Windows 10 is niet aanwezig bij de standaardinstellingen. Druk op Windows-toets+R en geef de opdracht netplwiz gevolgd door Enter. Selecteer in het lijstje de gebruikersnaam waarmee je je automatisch wilt aanmelden. Verwijder pas nu het vinkje bij Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven (...) en klik op Ok. Windows vraagt om het wachtwoord dat bij het gekozen account hoort. Je moet dit twee keer intypen. Herstart je computer om te kijken of de truc werkt. Je kunt de instellingen weer eenvoudig ongedaan maken door het vinkje opnieuw te plaatsen.

Stap 3: Energiebeheer
Er zijn ook nog wachtwoordinstellingen die verstopt zijn bij Windows Energiebeheer. Open je klassieke configuratiescherm via een zoekopdracht bij Start / Instellingen. Ga hier naar Hardware en geluiden / Energiebeheer en kijk bij Een wachtwoord vereisen bij uit slaapstand komen. Klik op Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn. Kies tenslotte de optie Geen wachtwoord vereisen.
 
Re: Tch steeds moeten inloggen mt wactwoord

word er gebruik gemaakt van het Microsoft account dan is het niet aanbevolen om je automatisch aan te melden ...ook niet met gebruik van een pin code
onder het Lokaal account kun je dan het wachtwoord veld leeg laten en zodoende word je account automatisch gestart zonder dat je dus een w8woord dient in te geven .
 
Re: Tch steeds moeten inloggen mt wactwoord

Ben begonnen met eerste advies van aarie25. Dat met die netplwiz meldde ik al: met plaatje zelfs.
Ik wacht de eerst volgende herstart af en dan meld ik me weer.Alvast dank voor de snelle antwoorden.
 
Re: Tch steeds moeten inloggen mt wactwoord

Zijn er meerdere accounts op de computer aanwezig? Dan zal je namelijk altijd moeten kiezen en kan je niet volledig automatisch aanmelden.
 
Re: Tch steeds moeten inloggen mt wactwoord

Er is maar n account. Wat mij nog niet gelukt is is de opstartnaam (weer) te wijzigen. Het logo is mij wel gelukt te wijzigen.Als ik zoek : vermeldt hij dat de pc-naam "Lenovo" is, wat er verschijnt is mijn (Micrsoftaccount)naam, wat ik echter wil is de naam van het clubje waarvan de laptop in feite is. Niet erg belangrijk, want ik ben de enige die het merkt...
 
Is het geen pc die aan een server is gekoppeld?

Welke handelingen moet je precies uitvoeren voordat je nu kunt inloggen? Hoef je alleen maar te klikken moet je dingen selecteren e.d.
 
Nee, gewone huis- tuin- en keuken laptop (de goedkoopste G 50-30 van Lenovo) , voornamelijk bestemd voor vakantie en "voor erbij". Niks server.
Overigens heb ik me enigszins (alwr) in de nesten gewerkt: ik blijk nu tw accounts te hebben: die komen links onder op een bepaald moment in een opstartscherm, en dat wil ik helemaal niet, en dan moet ik naar het juiste account gaan en toch weer dat verd.. wachtwoord intikken. Zoals gezegd: het is ook een oefen-laptop, maar heeft me al veel digitale problemen bezorgd.
 
Een Microsoft account heeft altijd een wachtwoord nodig, bij een lokaal account hoeft dat niet.
 
Wat je zal moeten doen is 1 van de 2 accounts verwijderen. Met 2 accounts moet je namelijk altijd kiezen. Daarnaast zal je inderdaad een lokaal account moeten gebruiken zoals l aangegeven.

Dit alles moet je doen via het accountbeheer wat je kan vinden op het configuratiescherm.
 
Ik zou windows opnieuw installeren op de laptob en dan niets invullen bij wachtwoord en gebuikersnaam. Zo werkt het bij mij al de hele tijd goed.
 
Ik zou windows opnieuw installeren op de laptob en dan niets invullen bij wachtwoord en gebuikersnaam. Zo werkt het bij mij al de hele tijd goed.

Dat is natuurlijk wel een beetje onzin. Een complete herinstallatie voor, naar het zich laat aanzien, een klein probleem bij het inloggen wat met de juiste instellingen op te lossen is.
 
Bovendien: er IS net een nieuwe W 10 op gezet omdat er recent tamelijk ernstige problemen waren.Hel ijkt inderdad wel op een labtob zoals je schrijft i.p.v. laptop.
Voor de andere adviezen moet ik even wat meer tijd en geduld opbrengen.

--- Update ---

@ Rubensky: ik zie niet hoe ik een account kan verwijderen, wel hoe ik een lokaal account kan aanmaken, maar ik ben bang dat ik dan verder op het verkeerde spoor kom.
 
Anders dit nog een optie?

Het aanmeldscherm overslaan
Wordt slechts n van de accounts veelvuldig gebruikt dan kan het wegklikken van het aanmeldscherm op den duur gaan irriteren. Gelukkig is het ook mogelijk het aanmeldscherm over te slaan en automatisch op het meest gebruikte account in te loggen (ongeacht of dit account met een wachtwoord is beveiligd!). Log hiervoor in met het betreffende gebruikersaccount, zoek (met de zoekfunctie op de taakbalk) naar netplwiz, selecteer het account waarmee automatisch moet worden ingelogd, deactiveer de optie Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken en klik op Toepassen. Vervolgens wordt het wachtwoord van het gebruikersaccount gevraagd (dit kan worden overgeslagen wanneer voor het lokale account geen wachtwoord was ingesteld). Nadat dit venster met de knop OK is bevestigd, wordt het gebruikersaccount voortaan automatisch aangemeld.
 
Die instelling regelen via netplwiz ken ik uitvoerig. Hoewel er geen vinkje meer staat komen er bij opstarten dus toch nog 2 accounts links onder (met het microsoft account emailadres en met alleen mijn naam).
Dat zou ik inderdaad graag veranderd zien in opstarten zonder wachtwoord, maar ik krijg dat recent aangemaakte account niet weg.Ik denk dat ik volgende week even naar een pc-zaak ga en hen vraag het te regelen.
 
Staan er belangrijke zaken op het account wat nu in gebruik is. Zo ja, haal deze er dan vanaf.

Maak vervolgens een lokaal account aan zonder wachtwoord en verwijder daarna via het lokale account het Microsoft account dat nu in gebruik is.

Lees hier maar eens hoe het werkt met de accounts: https://www.windows-helpdesk.nl/gebruikersaccount-aanmaken/


Uitleg: je kan natuurlijk geen account verwijderen wat in gebruik is (waar je op bent aangemeld) vandaar dat je eerst een lokaal account zult moeten maken.
 
waarom nog eens een lokaal account aanmaken !
hij dient gewoon het Microsoft account te ontkoppelen (dit word dan een Lokaal account )
1x dient hij te bevestigen dat hij dit Microsoft account daadwerkelijk wilt ontkoppelen en daarvoor dient hij dan ook maar 1x zijn microsoft w8woord in te geven .. vervolgens ziet hij dan het scherm van het Lokaal account en hier dient men dus geen w8woord in te geven ...
doordat je het venster leeg laat word er in het vervolg bij het aanmelden van het Lokaal account niet meer gevraagd om een wachtwoord en klikt men gewoon op "aanmelden"
*tevens heeft men onder het Lokaal account dezelfde rechten als onder het Microsoft account maar men kan enkel met het Microsoft account betalende apps via de store ophalen .... ook kan men onder het Lokaal account " OneDrive " niet gebruiken !
 
Ik ben het bijna geheel met je eens Emi heb de mogelijkheden van de ontkoppeling even over het hoofd gezien! Echter kan men One Drive gewoon gebruiken deze gebruik ik ook en ik heb toch echt een lokaal account op mijn pc.
 
je kunt OneDrive inderdaad gebruiken maar je dient je daarvoor wel aan te melden met het Microsoft account ...
nu is het wel zo dat je in het Lokaal account je telkens voor een bepaald programma kunt aanmelden enkel om dat programma dan ook te kunnen gebruiken zonder dat je dus effectief met het Microsoft account dient te werken .

577802b472d72-Ashampoo_Snap_2016.07.02_19h58m39s_002_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan