• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Installatie ISO werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.272
Waarderingsscore
418
Een ieder,

Ik heb zelf weer eens een probleem waar ik niet uitkom hieronder zal ik het beschrijven:

Ik probeer Op mijn laptop een Windows 7 X64 te installeren. Nu heb ik dat heel vaak gedaan en ben ook veel problemen tegen gekomen maar deze daar kom ik echt niet uit.

Ik heb een Windows 7 ISO als ik die op een bootable usb heb gezet dan krijg ik bij het installeren een foutmelding: er komt dan een tekst met:Fout: Een vereiste CD/DVD-apparaatstuurprogramma ontbreekt.

Ook als ik een andere ISO probeer of het met een CD probeert geeft hij die fout. Ik wil hem officieel installeren met de code onderop mijn laptop dus het is geen illegale versie.

Wie kent de fout en kan mij uit de brand helpen door te melden hoe dit op te lossen.

Het gaat om een Windows 7 Professional.
 
welk tool gebruik je om de opstartbare usb stick aan te maken ....
gebruik Rufus of het Microsoft Win7 usb/dvd tool
 
Ik heb hem gemaakt met Rufus de nieuwste versie.
 
De instelling dient te zijn voor Uefi en MBR en de formattering in NTSF.
 
Je bedoelt waarschijnlijk NTFS. :smile:

Maar hetgeen je schrijft klopt.

--- Update ---

Ik heb een nieuwe usb gemaakt maar die krijg ik niet eens meer gestart er wordt dan aangegeven Boot MGR ontbreekt en verder niets. Ik heb de volgorde in de BIOS aangepast.

--- Update ---

Is er niemand die weet waar een werkende ISO legaal te downloaden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Probleem mer installatie W7

Hoi Rubens, ben je in het bezit van een Win 7 Professional DVD?

Indien ja - met Anyburn kan je er makkelijk een ISO van maken.
http://www.anyburn.com/
 
Laat mijn vorige bericht maar schieten.

Je krijgt de foutmelding over de ontbrekende driver doordat je de USB-Stick in een USB-3 aansluiting steekt en die wordt dan nog niet ondersteunt.
Stop je de stick echter in een USB2 aansluiting zal de installatie als een zonnetje gaan.
 
Nu ik heb verschillende poorten geprobeerd. Ik denk zelf dat de ISO corrupt is. Dus denk dat er niets anders opzit dan een nieuwe aanschaffen.. Ik heb namelijk alleen een ISO 64 bit en 32 bit CD. Helaas ik wilde graag gratis naar 10 dat lukt nu niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt een een Windows 7 licentie onderop je notebook, is het niet.
Die kan je gebruiken om Windows 10 Professional legitiem te installeren.
 
SERIEUS:worship:!!
 
Nee. Ga het nu proberen!
 
Inderdaad installatie is gestart. Helaas krijg ik de melding dat de code niet werkt. Maar proberen als de pc is genstalleerd. Achteraf besef ik me pas o ja, dat was ook zo.
 
Werkt alleen bij retail key's en niet bij oems.....:)
 
indien er een OEM key gebruikt word dan zal je de Windows 10 telefonisch dienen te activeren via de optie ...
Windows activeren via een telefoon ...

1. Klik op start
2. Typ in het onderstaande zoekvenster "slui.exe 4" en druk op "Enter"
3. Wanneer UAC naar voren komt druk hier op Ja om verder te gaan.
4. In het volgende scherm kies je je land ..
5. Druk op "Volgende" en een telefoonnummer + een lang serienummer verschijnt.(dit is je ID)
Bel vervolgens het telefoonnummer en volg de opties die de telefoon-computer u geeft.
6. Nadat de gegenereerd key is ingevuld druk je op "Volgende" en Windows zal nu activeren.
 
Emi,

Dar heb ik gedaan helaas kan mij key niet worden geverifieerd. Bij gewoon activeren krijg ik de volgende foutcode: 0xc004f050

Ik heb er verder nog niet naar gekeken. ga dat morgen doen. Ik meld de uitkomst.

(jullie mogen het ook vertellen dan hoef ik niet te zoeken. :smile: )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bel het nummer dat bij je land hoort via deze link en je krijgt een persoon* aan de lijn in plaats van een robot ... de foutcode die jij te zien kreeg heeft betrekking op het feit dat deze niet gecontrolleerd kon worden om dat de servers het te druk hadden ...



**je dient het betalend nummer te bellen om een persoon aan de lijn te krijgen !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ga ik dan maar eens proberen. Dat over die services weten we dan ook weer. Dank voor de info ik laat mijn voortgang in de loop van de dag weten.

--- Update ---

Het activeren is gelukt! Emi het was inderdaad de oplossing. Je krijgt een medewerker van Microsoft aan de lijn. Die maakt dan op basis van je, bij mij, Windows 7 productcode en de installatie ID een nieuwe productcode aan. Daarmee kan je direct activeren.

Deze code dien je goed te bewaren daar deze maar 1 keer wordt verstrekt!

Updaten en drivers installeren en ik ben weer ready.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan