• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Twee problemen na upgraden naar Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil niet updaten,, alleen wil ik weten of mijn (oude) computer geschikt is voor Windows 10... Wanneer ik de GOEDE link gebruik dan krijg ik slechts een logo te zien met de melding: check-in. Ik zou dan een backup van mijn huidige systeem moeten maken waarna windows10 geinstalleerd wordt (bij wijze van proef). Maar dat wil ik niet. Ik wil slechts weten of al mijn componenten geschikt zijn voor windows 10 en die informatie is niet te vinden of wordt niet gegeven. Immers, zodra ik het logo check-in te zien krijg is er geen mogelijkheid een check-proces te starten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil niet updaten,, alleen wil ik weten of mijn (oude) computer geschikt is voor Windows 10... Wanneer ik de GOEDE link gebruik dan krijg ik slechts een logo te zien met de melding: check-in. Ik zou dan een backup van mijn huidige systeem moeten maken waarna windows10 geinstalleerd wordt (bij wijze van proef). Maar dat wil ik niet. Ik wil slechts weten of al mijn componenten geschikt zijn voor windows 10 en die informatie is niet te vinden of wordt niet gegeven. Immers, zodra ik het logo check-in te zien krijg is er geen mogelijkheid een check-proces te starten.

Windows 10 heeft het volgende nodig.

1 gigahertz (GHz) of sneller of SoC
RAM:
1 gigabyte (GB) voor 32-bits of 2 GB voor 64-bits
Schijfruimte:
16 GB voor 32-bits OS of 20 GB voor 64-bits OS
Grafische kaart:
DirectX 9 of nieuwer met WDDM 1.0-stuurprogramma
Beeldscherm:
800x600
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok aarie25, bedankt voor de info. AMD processor is kennelijk ook ok?
 
Als hij 1 Ghz of meer heeft wel.
 
Lange Pier:
Sorry voor de late reactie: ja, die controle had ik gedaan en alles was goed. Ik aarzel een niet echt compatibele driver te installeren. Je weet nooit wat de gevolgen zijn.

pdexie:
Wat kan die chipset driver doen? Ik zal wel rev. 1.0 hebben. Zo te zien zijn de drivers voor 1.0 en 1.3 identiek... Ik denk toch maar een recent videokaartje aan te schaffen. Overigens heb ik er tot nu toe weinig last van, alleen de Presentatie in Lightroom doet het niet. En ik geef al zo weinig presesntaties.

Iedereen hartelijk dank voor de reacties. Op de videodriver na heb ik zo'n beetje alle problemen onder controle, o.a. ook de belachelijk lange wachttijd voor een reactie op het rechts klikken van het bureaublad (meer dan 30 seconden soms).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan