• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Help, desktop vergrendeld door administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

peppy

Gevestigd lid
Lid geworden
28 mrt 2010
Berichten
291
Waarderingsscore
0
Goedenavond,
Omdat mijn desktop de geest heeft gegeven, heb ik enige dagen terug een gebruikte desktop aangeschaft die in gebruik was op een kantoor. Ik heb 3 dagen geprobeerd om de vergrendeling ongedaan te maken via diverse tools maar helaas lukt het mij niet. Dat komt ook mede doordat de bios setup d.m.v. een password beveiligd is. De boot menu heb enige keren op cd rom gezet maar de computer houdt deze niet vast, hij gaat telkens terug naar harddisk schijf.
Installeren van diverse tools en hardware wordt geweigerd omdat installeren ook beveiligd is.

Als de pc wordt opgestart dan kan ik wel via de Ctrl-Alt-Delete toetsen in Windows komen door Enter te geven bij het volgende venster. Bij dit venster Aanmelden bij Windows is het veld wachtwoord 'blanco'. Als ik vervolgens internet explorer start dan krijg ik de melding dat men zich als administrator moet zijn aangemeldt.

De specificaties van de pc bij Systeemeigenschappen zijn :
Systeem :
Microsoft Windows XP Professional, Versie 2002, Service Pak 3
Pentium(R) 4 CPU 2.80 Ghz
Kloksnelheid : 2.79 Ghz, 0,99GB

Onder tabblad Computernaam:
Beschrijving van de computer : Administratie02
Volledige computernaam : A02.VENM.local
Domein: VENM.local
Opmerking : alleen Administrators kunnen de identificatie van deze commputer wijzigen.

Tabblad Hardware is niet te openen : Heb niet de juiste beveiligingsbevoegheden enz..

Ik hoop van harte dat u een oplossing weet zodat ik de computer kan gebruiken.

Mvg,
Peppy
 
Ik wil je wel helpen. :smile: Maar het is volgens mij niet toegestaan dit hier te vermelden. (GOOGLE)
 
Verwijder eerst de stroom en maak dan de kast open.
Verwijder vervolgens de knoopcel die het Cmos voedt.

Laat dit een vijftien tot 30 minuten geval zijn.

Als het goed is, moet daarna het bios naar de standaardwaarde gereset zijn.
 
De knoopcel is nu verwijderd. Ik kom later hierop terug.
De computer is op legale wijze gekocht; volgens de verkoper had hij een partij opgekocht omdat het bedrijf overging naar een nieuwe systeem met nieuwe computers. Misschien is beter om sommige gegevens hierboven te verwijderen, wat denkt u ?
 
Is mijn ogen niet noodzakelijk, daar het interne gegevens zijn.
Hoeveel werkgeheugen heeft die PC?
 
Werkgeheugen is 1 GB. De knoopcel heb ik na ruim half uur terug gezet in de pc.

--- Update ---

Nadat de knoopcel terug is gezet, heb ik via F2 Boot setup op het scherm en daar wordt nog een password gevraagd. Via F12 2 pogingen Boot Menu op het scherm, vervolgens CD-ROM Drive geselecteerd. Na OK ingetoets wordt Windows opgestart i.p.v. CD ROM.
CD zit erin met de tool 'ophcrack-xp-livecd-3.6.0.iso die ik eerder via mijn laptop heb gedownload.

--- Update ---

De tools "ophcrack-xp-livecd-3.6.0.iso" en "isobuster_install Isobuster Setup" heb ik wel kunnen kopiren van CD naar de pc onder Mijn documenten maar installeren van beiden wordt geweigerd.

--- Update ---

Het werkgeheugen heb ik inmiddels uitgebreid met 1 GB die ik had staan bij mijn defecte pc. Dus nu werkgeheugen 2 GB en herkend door de pc.
 
Omdat verdere oplossingen achterwege blijven, is de PC terug gebracht en heb de kosten zonder problemen retour gekregen.
 
Dat is mooi dan ben je in elk geval geen geld verloren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het topic uit het oog ben verloren en dus niet meer verder gezocht heb naar een oplossing.
 
Omdat verdere oplossingen achterwege blijven, is de PC terug gebracht en heb de kosten zonder problemen retour gekregen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan