• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Standaard-apps

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdexie

Deleted
Lid geworden
4 apr 2014
Berichten
2.580
Waarderingsscore
5
Ik heb sinds kort van windows 10 versie 1511 build van besturingssysteem 10586.494.

Nu merk ik dat als je via start dan naar instellingen dan klikt op systeem en vervolgens kiest voor standaard-apps het lastig is om daar bijvoorbeeld je webbrowser te veranderen.

Standaard is dat bij mij dus IE11 maar toen ik via een mailtje op een weblink klikte werd die geopend met edge.
Nu wilde ik dat dus herstellen via net beschreven volgorde, maar waar ik ook voor kies mijn voorkeuze wordt niet gepakt.

Als ik het blad afsluit en weer via start , instelling, systeem en dan kies voor standaard-apps dan kan wel wordt wel soms de laatst gekozen voorkeur weer gegeven.

Aangezien ik 2 laptop 's heb, heb ik dat ook eens bij die laptop gecontroleerd en daar precies het zelfde euvel.

Bij de laptop van mij pa die ik toevallig hier heb omdat die nog de update naar de laatste build moest krijgen werkt het perfect.

Ter opmerking via configuratiescherm en dan naar standaardprogramma's werkt het perfect.

Zijn er hier meer met het zelfde "probleem"?
 
Om dus een andere browser te kunnen instellen dan de Edge ga je naar Standaard programma's instellen ...
Ashampoo_Snap_2016.07.14_04h13m51s_001_.png
je selecteert vervolgens uwe browser bij voorkeur ... in uw geval dus de IE11
en klik ik verder op de blauwe link vanonderen " Selecteren wat standaard met dit programma word geopend.
en je zet al de vinkjes aan in het scherm dat te voorschijn komt .... bevestig je keuze met "opslaan "

**noteer echter ook dat het de bedoeling is om de IE11 in de toekomstige upgrade's Windows10 gewoon niet meer te voorzien !
je zal hoe dan ook of de edge dienen te gebruiken of een of andere browser zoals Firefox , Chrome, Opera enz...
 
Bedankt voor je reactie Emi, maar hoe het allemaal werkt dat weet ik wel.
Het probleem wat ik sinds de laatste build bij 2 laptop 's heb opgemerkt is dus : bij het schermpje wat jij laat zien dat heb ik ook als ik daar bijvoorbeeld Firefox aanklik dan blijft de het vakje bij webbrowser dus leeg.
Kies ik voor IE dan blijft het vakje van de webbrowser dus ook leeg.
Sluit ik het schermpje en open ik het weer en als ik voor IE heb gekozen dan staat IE er wel als standaardbrowser.
Kies ik de voor de optie aanstellingen zoals aanbevolen door Microsoft aanbevolen door microsoft herstellen dan werken die wel.

Als ik via het via configuratiescherm en dan naar standaardprogramma's ga daar worden de instellingen wel gelijk onthouden en als ik dan kijk in het door jouw getoonde scherm dan staat het daar ook zoals ik het wil hebben. ( in de toekomst verdwijnt trouwens het configuratiescherm binnen windows 10).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan