• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wachtwoord wordt geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

murdoc

Gevestigd lid
Lid geworden
13 jan 2012
Berichten
415
Waarderingsscore
0
Ikb met volle aandacht julie discussies gevold over het al dan niet instellen van een wachtwoord maar dit beantwoord mijn probleem nog niet want het zit namelijk zo ik maak gebruik van een wat oudere laptop HP 6930p met Win 10en nu plots toen ik de andere dag een nieuw programatje voor betere securiteit toen gebeurde het volgende bij een terug opstart toen ik mijn wachtwoord (code) invulde werd die geweigerd en hoe dikwijls ik ook probeerde hij bleef mijn wactwoord code weigeren.
Nu verneem ik dat er mogelijkheden bestaan zoals vermeld op dit forum om dit op te lossen _ Rubensky en aarie25 mijn vraag is hoe geraak ik in mijn Win10 programma zonder wachtwoord is daar een oplossing voor om bv.via safe mode verandering in te brengen ?
Voor het ogenblik kijk ik naar een scherm met mijn naam en foto maar hij vertikt it om mij binnen te laten zonder wachtwoord
Kan iemand mij hier verder helpen ??
 
Murdoc, ik heb je een eigen topic gegeven (afgesplitst van http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=128864) om verwarring te voorkomen.
Bovendien is jouw meest urgente probleem op dit moment anders dan het probleem van Najsnarf. Die wilde zonder wachtwoord in te geven kunnen inloggen. Jij kunt momenteel niet inloggen omdat je wachtwoord niet geaccepteerd wordt.
 
@Murdoc

kun je je niet aanmelden omdat je wachtwoord of mogelijk je pincode niet aanvaard word ..
druk dan "ctrl+alt+del" in in het aanmeldingsscherm ..
het aanmeldingsscherm verdwijnt nu en je zou dit onderstaande scherm moeten te zien krijgen ...
klik hier dan op "Wachtwoord wijzigen " en volg de verdere stappen op .

57875ca1647dc-Ashampoo_Snap_2016.07.14_11h26m49s_003_.png
 
Daar gebeurt helemaal niets wanneer ik Ctrl+Alt+Del ingedrukt hou
 
Rechts onderin (zoals ook in de foto van Emi kan je de toetsenbord indeling kiezen. Staat deze wel juist zodat je de "goede"tekens krijgt?
 
dat het werkt is een feit ... maar je dient de toetsen combo al in te drukken voordat het aanmeldingsscherm te zien is en deze toetsen hou je dus in tot het extra opties scherm verschijnt ...
hier een filmpje met de opties ...heb deze snel effe aangemaakt ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor alle duidelijkheid wil ik wel het volgende verklaren op mijn laptop heb ik de toetsen "ctrl+alt maar ik heb geen toets gemarkeerd del die ziet er mijn AZERTY toetsbord rechts boven tweede rij enkel dat hij er twee maal zo groot uitziet met het teken X dus indien u een " del" knop bedoeld dan zeg ik die staat er niet op bij mijn laptop maar die heb ik wel op mijn desktop logitech toetsbord maar ik veronderstel dat zij beiden de zelfde functie hebben;
Ik heb alles uitgevoerd zoals u het mij uitgelegd hebt maar bij mij werkt dit niet 'de drie toetsen ingedrukt houden terwijl hij opstart.
Er veranderd niets op het scherm ik heb zoals gezegd wel de vier symbolen in de rechter onderste hoek zoals uw testbeeld maar verder vraagt hij nog steeds het wachtwoord. sorry hoor
 
Laatst bewerkt door een moderator:
noteer eens het merk en model ...elke computer heeft een delete toets ... die van u ook dus !

--- Update ---

indien je dus de HP 6930p gebruikt dan is de onderstaande afbeelding jouw toetsenbord en zie je rechts boven de delete toets !

57879f57d28cc-Ashampoo_Snap_2016.07.14_16h14m50s_010_.png
 
Emi ik heb twee HP laptops elitebook 6930p en nog een HP elitebook 8440p en beide hebben het zelfde keyboard zoals ik al gezegd heb uitgenomen mijn desktop HP xw6600 die heeft het logitech keyboard met een toets 'del'

--- Update ---

EMI,
Uw foto van uw keyboard is een xact copy van mijn twee laptops het kleine verschil is dat uw knop X nog backspace erop gedrukt staat.
 
als je zoekt via google op een afbeelding van de HP 6930P dan komt het toetsenbord te voorschijn welke ik je laat zien ...
werd dit toetsenbord dan ooit vervangen dan is het mogelijk dat je dus de del toets niet heb !
een andere verklaring kan ik u niet geven ..

--- Update ---

hier hetzelfde toetsenbord zonder de backspace opdruk maar wel de delete toets (rechtsboven )

5787a2ba8ba9e-Ashampoo_Snap_2016.07.14_16h30m16s_011_.png


--- Update ---

je kan ook de recovery cd of usb stick aanmaken Windows 10 recovery opties met Dart10
en zodoende gebruik je de locksmith om een paswoord reset te doen .


--- Update ---

**indien je op een andere Windows 10 de recovery cd /usb stick aanmaakt dan is de optie Dart10 niet aanwezig !

Dart10 is dus de Microsoft Diagnostics And Recovery Toolset

--- Update ---

****kan je niet in het bezit komen van de recovery iso met de optie Dart10 dan kun je het volgende proberen ...

INLOGGEN indien je je Administrator wachtwoord niet meer kent in Win 10 of indien deze niet meer aanvaart word .


Is er geen toegang tot het systeem meer omdat alle zelf aangemaakte administratoraccounts per ongeluk zijn
verwijderd of omdat je deze wachtwoorden vergeten ben.

Of indien je nooit een w8woord heb ingesteld maar dat er wel n gevraagd word ..

Geen nood, Windows is standaard voorzien van een verborgen administratoraccount met de naam Administrator.

Dit account is als volgt buiten Windows om te activeren:

Start de computer op vanaf de Windows 10DVD of de herstel usb/cd.

Start bij het eerste scherm de opdrachtprompt met de toetscombo SHIFT-F10.

Start de registereditor met het commando REGEDIT.

Selecteer in de menubalk van de registereditor de opties Bestand (File), Component laden (Load Hive) .

5. Selecteer de partitie van de Windows-installatie (de schijfletter wijkt af van die in Windows).

6. Open de map Windows \ System32 \ config, selecteer het bestand SAM en klik op de knop Open. [/B]

7. Geef in het venster Component laden (Load Hive) de naam ADMIN op.

8. Navigeer naar de registersleutel HKLM \ ADMIN \ SAM \ Domains \ Accounts \ Users \ 000001F4.

9. Dubbelklik op de registerwaarde F om deze te kunnen wijzigen.

10. Dubbelklik op de eerste waarde in de rij 0038 (8e rij) en wijzig (in de 2e kolom) de waarde 11 in
10 (of omgekeerd om het ingebouwde administratoraccount uit te schakelen).

11. Sluit de registereditor, herstart Windows en wijzig vanuit het toegevoegde account Administrator
het reeds aanwezige gebruikersaccount in een administratoraccount
(of maak een nieuw administratoraccount aan).

12. Tot slot kan het administratoraccount weer worden verborgen door in een opdrachtvenster met administrator
rechten het commando NET USER ADMINISTRATOR /ACTIVE:NO in te geven (vervang
NO
door YES om deze weer zichtbaar te maken).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan