• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Application Launcher for Drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceesvb

Junior lid
Lid geworden
6 dec 2015
Berichten
66
Waarderingsscore
0
Wie kan mij uitleggen, wat ik hiermee kan??
Is dit een alternatief voor de Google Apps Launcher, die gaat verdwijnen??
 
Nee, dat is geen alternatief voor de Chrome App Launcher.
De Chrome App Launcher verdwijnt. In plaats daarvan zul je eerst de browser Chrome moeten starten en dan in de bladwijzerbalk moeten klikken op dit pictogram:
5788b5c286fb0-Google_apps.JPG
. Daarna zie je alle apps van Google.

De Application Launcher voor Drive is iets heel anders. Die zou handig kunnen zijn wanneer je gebruik maakt van Google Drive. Stel dat jij een bestand dat in jouw Google drive staat, zou willen openen en bewerken in een programma dat op jouw harde schijf staat. Normaal moet je dat bestand dan eerst downloaden / opslaan op je harde schijf en daarna openen met jouw favoriete programma. Met Application Launcher voor Drive gaat dat makkelijker. Dan kun je in Google Drive rechtsklikken op dat bestand en kiezen voor Openen met..., waarna je het bestand direct kunt openen met een programma dat op jouw pc staat. Als browser moet je dan wel Google Chrome gebruiken.
Meer info over Application Launcher voor Drive vind je hier: https://drive.googleblog.com/2014/11/launch-desktop-applications-from-google.html
 
Thx porrelaar.
 
Nee, dat is geen alternatief voor de Chrome App Launcher.
De Chrome App Launcher verdwijnt. In plaats daarvan zul je eerst de browser Chrome moeten starten en dan in de bladwijzerbalk moeten klikken op dit pictogram:
5788b5c286fb0-Google_apps.JPG
. Daarna zie je alle apps van Google.
Hi Porrelaar,
Ik meen eigenlijk, dat dat pictogram de Chrome App Launcher was; per vanmorgen is die plotseling uit mijn bladwijzerbalk verdwenen???
 
Aha, bij mij staat dat pictogram er nog:

578f6ed3a01e9-Chrome_App_Launcher.png


Maar de spelletjes werken niet meer.
Wanneer ik klik op Angry Birds, dan krijg ik de melding: "Angry Birds Chrome has been discontinued"
Een klik op Namco Mahjong levert dit op: "404 Game Over"
Die knop Apps weergeven heeft dus geen enkel nut meer, want die spellen werken niet meer. Ik vermoed dat hij bij mij ook binnenkort vanzelf zal verdwijnen.

Om welke apps van Google gaat het jou eigenlijk? Wanneer je via een verzamelknop snel naar de eigen apps van Google wilt, zoals Maps, Zoeken, YouTube, Gmail, Drive, Foto's enz., dan is er voor jou nog een andere mogelijkheid, namelijk de website: https://www.google.nl
Die website is bij mij mijn startpagina. En dan maakt het niet uit of je als browser Internet Explorer, Firefox of Chrome gebruikt, want rechtsboven op die website vind je dan altijd diezelfde knop Google-apps, al heeft die dan geen fraaie kleurtjes meer, maar is hij gewoon zwart:

578f71fc2d97c-Google_apps.png


Die knop werkt gewoon nog prima en zal vermoedelijk ook blijven. Ik weet niet of dat voldoende voor je is?
 
Ik gebruik voornamelijk Documenten en Gmail; nu met hetzelfde pictogram met de 9 vierkantjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan