• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen up-dates windows vista meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tungsten

Gevestigd lid
Lid geworden
10 mrt 2007
Berichten
364
Waarderingsscore
3
Op 20 maart 2016 zijn er bij mij voor het laatst up-dates voor windows vista ge-installeerd en op 11 april 2016 is er voor het laatst gezocht, maar kennelijk niets gevonden.
Klopt dit wel? Normaal had ik iedere maand een hele serie up-dates.
Ik kan me niet voorstellen, dat er nu opeens al een maand of vier geen up-date's zijn.
Het programma secunia wat op mijn PC zit, geeft niet aan, dat er up-date's ontbreken of iets dergelijks.

Ik heb niets bijzonders met mijn PC gedaan. Een her installatie van Vista bijvoorbeeld. Iemand in het onderwerp hiervoor, had dat wel gedaan en had daarna up-date's problemen, maar dat heeft dus een andere oorzaak vermoed ik.

In principe moeten er tot april volgend jaar nog up-date's komen.

Ik heb hem vorige week een aantal uren laten zoeken naar up-date's maar er gebeurt niets. Hij zegt bijvoorbeeld niet, dat er geen nieuwe up-date's zijn.

Wie kan hier iets over zeggen?
 
Normaal krijg je elke 2de dinsdag van de maand updates

--- Update ---

als je de fit it gebruik gebeurd er dan wel wat?
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/971058
 
Nadat ik de link heb geopend kom ik op een site van Microsoft die heet:
"Hoe stel ik windows update-onderdelen opnieuw in?
Op deze site staat een onderdeel:
Fix-it : automatisch opsporen en oplossen van veel voorkomende problemen met windows up-date : Daarachter een logo met het woord "uitvoeren"
Ik heb daarop geklikt.
Ik kom vervolgens op een engels talige site van microsoft die heet:
"How to use MicroSoft easy fix solutions?"
In het laatste onderdeel van een hele rij fixen staat:
Resolve problems that prevent you from updating windows.
Ik klik daarop en er verschijnt een venster, waarin een bepaald bestand geopend of opgeslagen kan worden.
Als ik dat probeer loopt het spoor dood. Ik heb voor het openen een of ander programma nodig, wat ik op internet moet zoeken. Ik heb geen idee wat voor programma en waar ik dat kan vinden.

Einde oefening?
 
Vreemd bij mij opent hij wel goed, daarbij gebruik ik windows 10.

Doe het volgende eens.

Download MalwareBytes Anti-Malware. www.malwarebytes.org

Let op bij de installatie van MBAM: in het laatste installatievenster staan twee vinkjes bij de meldingen,
haal nu het bovenste vinkje weg (MBAM als volledige demo-versie gebruiken) en maak de installatie af.
Daarna kan je Malwarebytes MBAM als gratis versie telken opnieuw gebruiken!

Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op nstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".

Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.


Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.


Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
Klik op de nieuwste Scan Log.
Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".

Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

MBAM-Log posten:
Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
de ondersteuning van Windows Vista loopt nog steeds dat kan je hier lezen.

Heb je al eens geprobeerd handmatig naar updates te zoeken? Dit door de boel op handmatig te zetten en vervolgens te zoeken? Daarnaast kan je de update service eens herstarten. Mocht je handmatig de updates ook niet kan vinden dan krijg je vak een foutmelding, als dat zo is, mag je die posten.
 
Ok, bedankt.

Met beide zaken ga ik morgen aan de slag. Wordt vervolgt.

--- Update ---

Ik heb de MBAM scan uitgevoerd. Er is n verdacht object gevonden. Geen idee wat het is en de mate van schadelijkheid. Het object is in quarantenne gezet.
Hier komt de scan:

Malwarebytes Anti-Malware
www.malwarebytes.org

Scandatum: 17-7-2016
Scantijd: 15:23:57
Logboekbestand: MBAM Scanlog.txt
Beheerder: Ja

Versie: 2.2.1.1043
Malware-database: v2016.07.17.04
Rootkit-database: v2016.05.27.01
Licentie: Gratis
Malware-bescherming: Uitgeschakeld
Bescherming tegen kwaadaardige websites: Uitgeschakeld
Zelfbescherming: Uitgeschakeld

Besturingssysteem: Windows Vista Service Pack 2
Processor: x86
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: Peter Hink

Scantype: Bedreigingsscan
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 297785
Verstreken tijd: 16 min, 52 sec

Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Ingeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Ingeschakeld
POA: Ingeschakeld

Processen: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Modules: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutels: 1
PUP.Optional.InstallCore, HKU\S-1-5-21-1775146652-596126341-1203769318-1000\SOFTWARE\InstallCore, In quarantaine, [af69ba6b1981c4720e5facfb11f226da],

Registerwaarden: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Mappen: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Bestanden: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Fysieke Sectoren: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)


(end)


IK GA ME NU BEZIG HOUDEN MET HET TWEEDE VERZOEK OM HANDMATIG UP DATES TE ZOEKEN. BERICHT VAN RUBENSKI.
DAT ZET IK IN EEN APART BERICHT ZO METEEN.

--- Update ---

Ik heb eerst het programma Secunia nog even een scan laten uitvoeren.
Ik kon zien, dat het programma ook alle update's scande.
Na afloop van de scan werd niet gezegd, dat er vanaf maart 2016 update's ontbraken. Dat is vreemd.
Of de update's zijn er wel, maar dan in een verborgen bestand o.i.d. of Secunia deugt niet. ???

Wordt vervolgd.

--- Update ---

Ik ben nu bezig met de tip van Rubenski.
Windows update op handmatig zetten, hoe doe je dat eigenlijk?
Ik heb gekeken bij "instellingen" van windows update. Hij staat standaard ingesteld op automatisch zoeken.
Daarnaast zijn er nog drie opties. Een ervan is :
"Naar update's zoeken, maar laat mij bepalen of ik ze wil downloaden en installeren."
Deze optie heb ik nu ingesteld en zoeken naar update's opgestart. Daar is ie nu al enige tijd mee bezig, maar voorlopig geen enkele reactie of foutmelding.
Is dit nu de juiste manier om handmatig naar update's te zoeken???

De update service herstarten. Is dat weer iets anders, dan wat ik nu doe??
Zo ja, hoe doe je dat??
 
Er zijn wel updates uitgebracht, na april zoals deze -> Windows Vista: 2 critical, 2 important juni 2016.
Er gaat dus wel iets fout.
Wat mbam heeft gevonden lijkt mij niet echt het probleem.
Heb jij in maart iets van illegale software, films of spelletjes ofzo gedownload?
 
Download
51a76de01d28c-Icon_Windows_Repair_All_in_One.png
Windows Repair All in One.
(Klik op de oranje/rode DOWNLOAD knop)
  • Onderstaande dient in Veilige modus met netwerkmogelijkheid gedaan te worden.
  • Veilige modus
  • Dubbelklik op "tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe" om de tool te starten.
  • Klik in het scherm wat verschijnt op "Next" om de tool op de computer te installeren.
  • Volg de instructies tijdens de installatie. Als de installatie gereed is, klik op Finish
  • Het programma wordt nu vanzelf gestart.
    • Wanneer het programma aangeeft dat er een update beschikbaar is, klik op JA om de tool te updaten.
  • Open het tabbblad "Step 3:Optional"
  • Klik op de knop "Check"
  • Wacht geduldig tot dit klaar is. Als het goed verschijnt de melding "No Errors Found On The Drive".
  • Open het tabbblad "Step 4:Optional"
  • Klik op de knop "Do It".
  • Er verschijnen nu 2 vensters. Wacht geduldig tot "SFC" klaar is en druk dan op een toets om het nog openstaande venster te sluiten.
  • Notabene: Herstart nu eerst de computer.
  • Open het tabblad Step 5:Backup.
  • Maak een register back-up en herstelpunt middels de knoppen Backup en Create.
  • Wacht geduldig tot beide acties klaar zijn.
  • Open het tabblad Repairs en klik op "Open Repairs".
  • Er verschijnt nu een scherm met allerlei vinkjes; je mag alles aanvinken.

  • Notabene: Deactiveer nu eerst de antivirussoftware, deze kan "Windows Repair All In One" in de weg zitten.
  • Klik daarna rechtsonder op de knop Start Repairs.
  • Laat de tool nu zijn werk doen en doe verder niets op het systeem. Er zullen nu allerlei vensters verschijnen, klik deze niet weg.
  • Wanneer de melding verschijnt "The system needs to restart for changes to take effect. Would you like to restart now?", klik op Ja.
  • De computer wordt nu vanzelf na 30 seconden opnieuw opgestart.


Is Veilige modus met netwerkmogelijkheid moeilijk voor je - gebruik dan onderstaande tool:

Download
56dd5c035cca0-47db20793d2be983-16x16.png
BootSafe van Foolish IT naar het bureaublad.
  • Pak het bestand met de naam BootSafe.zip uit in een nieuwe map.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op BootSafe.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Standaard staat de optie Safe Mode geselecteerd, voor de veilige modus met internetverbinding selecteer je de optie Safe Mode with Networking.
  • Klik nu op de knop Restart Windows om het systeem opnieuw op te starten in de veilige modus.
  • Er verschijnt nu nog een klein venster om het herstart te bevestigen, klik hier op Ja om daadwerkelijk te herstarten.
56dd5cf3839e5-BootSafe.png
 
Ik heb de Windows Repair All in One uitgevoerd. Er moesten 48 items gerepareerd worden.
Als ik nu kijk bij windows update in de "geschiedenis" , dan zijn alle update's verdwenen.
Kijk ik bij " ge-installeerde update's" dan zie ik wel een heleboel update's staan, maar voor mijn gevoel minder dan er aanvankelijk geweest zijn.
Er zijn gisteren wel een aantal nieuwe update's ge-installeerd. Deze update's hebben allemaal betrekking op Microsoft net frame work. Deze update's vind ik dus niet terug bij de "geschiedenis" ?? Wat is het verschil tussen beide opslag plekken?

Heb ik nu wel of niet update's op mijn PC. Bij de een staan ze wel en bij de andere niet. ????
Ik weet niet of service pack een en twee nog op mijn pc staan.

Ik heb hem zojuist een uur lang naar nieuwe update's laten zoeken, maar er gebeurt wederom niets. Geen enkele reactie of foutmelding.

Wat moet er nu nog gebeuren???

Ik neem aan, dat mijn pc momenteel niet veilig kan werken op internet en dan bedoel ik voornamelijk internet bankieren??

Ik heb geen illiegale software o.i.d. gedownload. Windows vista is ook helemaal legaal. Ook geen films of muziek van dubieuze sites gedownload.
 
Dus er zatten/zitten veel fouten in jou windows. Zijn ze ook alle 48 gerepareerd?
Ik zou zelf wachten met internetbankieren, ik weet niet of jij een bank app gebruikt?
Dit is ook veilig (als je het wel thuis doet en niet op een openbare locatie)
 
Dus er zatten/zitten veel fouten in jou windows. Zijn ze ook alle 48 gerepareerd?
Ik zou zelf wachten met internetbankieren, ik weet niet of jij een bank app gebruikt?
Dit is ook veilig (als je het wel thuis doet en niet op een openbare locatie)

Ik neem aan, dat ze allemaal gerepareerd zijn. De teller stond op het eind op 48/48 en toen moest ik herstarten.

Je geeft aan wachten. Als er niemand is, die nog een oplossing weet, dan is dit boek gesloten.
Computers blijven af en toe ondoorgrondelijke apparaten.
Ik heb geen bank app.
 
Na de herstart is die all in one tool inderdaad klaar en heeft deze zijn werk gedaan.
 
Welke antivirussoftware gebruik jij?

Ik gebruik de betaalde antivirus van ZIGGO (F secure). Een aantal weken terug ben ik zelfs overgestapt naar de uitgebreidere versie. Wel na 20 maart 2016 toen de
update's niet meer kwamen. Ik zie dus geen verband tussen deze overstap en de ontbrekende update's.

Dus helemaal geen rare dingen op mijn pc. Op 14.11.2014 een herinstallatie gedaan van Vista omdat de oude harddisk niet meer goed werkte en ik een nieuwe heb geplaatst. Zie ik ook geen verband meer tussen na zoveel tijd.
 
Ja dat klopt het het soms ondoorgrondelijke apparaten zijn.
Als je een smartphone heb kun je altijd eens kijken of je zo`n bank app wat vindt.
Is wel veiliger dan een computer die al maanden geen updates heeft gehad.
Maar dat is aan jou zelf natuurlijk.
 
Toen ik zelf problemen had kwam ik tig links naar Microsoft tegen met allerlei Fixes en mogelijke oplossing.
Als je geen updates kunt vinden zou ik deze link proberen:
Hulpprogramma System Update Readiness voor Windows Vista (KB947821) [oktober 2014]
https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=1540
Als ik me goed herinner download je dan een KB, welke je lokaal op je pc uitvoert.
File is zo'n 500 MB groot.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou een complete herinstallatie een gegarandeerde oplossing zijn. Het is wel veel werk.
En dat voor maximaal april volgend jaar......
Anders windows 10 erop.
Mijn desktop pc heeft 2 GB RAM geheugen. Verder een terra byte harddisk.
Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor internet en af en toe een word en exel document wat geprint moet worden.
Zou windows 10 dan redelijk kunnen draaien in mijn situatie.
 
Voldoe je aan het volgende?

Processor:
1 gigahertz (GHz) of sneller of SoC
RAM:
1 gigabyte (GB) voor 32-bits of 2 GB voor 64-bits
Schijfruimte:
16 GB voor 32-bits OS of 20 GB voor 64-bits OS
Grafische kaart:
DirectX 9 of nieuwer met WDDM 1.0-stuurprogramma
Beeldscherm:
800x600

--- Update ---

Maar je zou eerst nog een de tip van Veng kunnen proberen!
Hij had het zelfde probleem en heeft het opgelost zo als hij in zijn bericht heeft staan, door het gebruik van het hulpprogramma System Update Readiness voor Windows Vista (link daarvoor staat ook in zijn bericht)
 
Je kan Windows 10 activeren met je Windows 7 licentie. Let wel als je de pc opnieuw gaat installeren dat je al de bestanden eraf haalt en je de Office opnieuw moet installeren en daar heb je de productcode voor nodig. Die kan je achterhalen met keyfinder of je hebt hem nog ergens liggen.

Maar je moet even duidelijk aangeven wat je wilt als je de update wilt repareren gaan we daar alles aan doen er zijn nog wel een paar opties. Maar omdat je nu spreekt van herinstallatie wil ik eerst weten wat je wil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
O sorry. Laat er geen misverstand over bestaan. Ik wil die update's weer kunnen gebruiken. Ook van uit het principe. Ik kreeg de indruk, dat microsoft nu al een beetje bezig is om vista af te bouwen en daarom bij mij geen update's meer geeft.
Tevens kreeg ik de indruk, dat Repair All in One zo'n beetje het laatste redmiddel was.
Daarom ben ik maar gaan nadenken over een herinstallatie van Vista of windows 10. ik moet verder.
De PC die ik heb was een redelijk dure en hij draait nog prima. Het enige probleem was de harddisk die ik anderhalf jaar terug heb vervangen. Hij raakte vol (80 gb schijf) en werd traag. Voor de rest probleemloos.

Dus als jullie nog iets anders achter de hand hebben graag.
Dan ga ik sowieso eerst de tip van Veng morgen proberen. Het is nu te laat geworden.

Wordt weer vervolgd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan