• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen up-dates windows vista meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Rubensky: Nuttige algemene link, maar de onderste link verwijst volgens mij naar een W10 fix (wu10.diagcab). Gaat dat toch werken?
 
@Tungsten Ja de tip van Veng zou ik eerst even proberen, voor het zelfde geld is dit jou oplossing, zo niet kijken we verder.
 
Ik heb hem bij Windows Vista vandaan dus het verbaast mij niet als hij wel zou werken.
 
Ik ben nu bezig met het programma "Hulpprogramma System Update Readiness voor Windows Vista" wat VENG adviseerde.
Het is nu bijna twee uur bezig met zoeken naar update's, maar het gaat niet lukken denk ik helaas.
Zolang duurde het zoeken naar update's nooit.

Het programma wat Rubensky adviseerde "https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2970908" heb ik al geprobeerd. Dit programma moet met een speciaal programma geopend worden. Of met een programma wat op mijn PC zit. Bijvoorbeeld Adobe reader, wordpad, VLC player, media player of op internet een programma
zoeken. Met mijn programma's lukt het niet zoals te verwachten was en ik weet niet welk programma ik op internet moet zoeken en waarzo. Dit gaat hem dus ook niet worden.

Als jullie nog iets in de aanbieding hebben, dan graag.
 
Je hebt 48 Windowsfouten hersteld. Heb je voor de zekerheid 'n chkdsk /f gedaan om te zien of idd alles gerepareerd is. Bij mij bleken hardnekkige windowsfouten (corrupte files) de oorzaak van mijn update problemen
 
Ik heb "Reset Wueng" aan de gang gezet. Zoekt inmiddels al weer een half uurtje, maar ik denk niet dat er iets gebeurd.

Herstel van de 48 fouten. Wat opviel was, dat herstel van de eerste vier fouten heel langzaam ging. Iets van vijf minuten per fout nam dat in beslag en de rest ging opeens razendsnel in een paar minuten. Of dat dan inderdaad wel goed gegaan is, begin ik nu aan te twijfelen.
Ik zal morgen de controle check uitvoeren.

Wordt weer vervolgd.
 
De scans kunnen even tijd in beslag nemen en laten aan het eind zien of er fouten waren en of ze gerepareerd konden worden.
Hier onder even de scan die Veng aan geeft, plus 1 extra.

CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
- Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Sorry, ik haalde twee commando's door elkaar. Ik bedoelde idd sfc /scannow
 
Rubensky

Het programma " https://gallery.technet.microsoft.co...Agent-d824badc" had Abraham 54 al voorgesteld. Dit heb ik uitgevoerd en helaas zonder resultaat.
Maar eerst nog even wat anders. Ik heb het al een keer terloops opgenoemd, maar het is een beetje ondergesneeuwd denk ik tussen de inmiddels vele potst (kan ik me voorstellen hoor).
Ik heb het programma "Secunia" zo juist weer een scan laten maken. Zoals bekend neem ik aan scant dit programma alle programma's op update's, maar hij doet dat ook voor windows update's (zelfs behoorlijk lang).
Het resultaat is, dat Adobe reader een update nodig heeft, maar over de windows update's zegt het programma niets.

Kan je dan niet de conclusie trekken, dat ik alle update's toch wel heb.

Toen ik "Windows Repair All in One"had gedraaid op 17 juli 2016, had ik heel veel update's binnengehaald voor Microsoft Net framework.
Alleen deze en geen andere zaken.
Bij de "geschiedenis" van de update's werden deze update's NIET vermeld, maar bij de "Ge-installeerde update's" weer wel"
De map geschiedenis was nu helemaal leeg. (erg vreemd natuurlijk)

Vandaar, dat er nu mogelijk geen update's meer gevonden worden? (omdat er ze domweg wel zijn)

Erg verwarrend allemaal. Wat denken jullie hiervan?

Anders wil ik uiteraard, dat onderdeel van Windows repair uitvoeren voorgesteld door Aarie 25
 
Ik zou eerst de chkdsk en de sfc/scannow eens uitvoeren, kan kun je dit tenminste uitsluiten of er nog fouten zijn.
updates zijn er wel, in juni alleen al enkele beveiligingsupdates, dan heb je het nog niet over april en juli.
 
Het klopt dat je bij bepaalde acties je geschiedenis verliest, terwijl de updates er wel degelijk zijn. Maar je kunt ze toch wel opzoeken:
Althans zo werkt dat in Win 10 en ook Win 7 volgens mij. Dus Vista kan ook lukken, maar ken ik verder niet.
Ga via je "configuratiescherm" naar je lijst met "genstalleerde programma's"
Links in de marge zie je dan "genstalleerde updates weergeven"
Sorteer dan op datum/tijd en je ziet wat er recentelijk is genstalleerd.
(Let wel even op dat ze mogelijk in blokken worden getoond.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry voor het dubbelplaatsen. Fijn dat al de updates in elk geval binnen zijn houd het even in de gaten zodat je zeker weet dat het blijft lopen.
 
Sorry voor het dubbelplaatsen. Fijn dat al de updates in elk geval binnen zijn houd het even in de gaten zodat je zeker weet dat het blijft lopen.

Dus jij denkt, dat ik nu alle ontbrekende update's vanaf 22 maart 2016 tot heden binnengehaald hebt. Het zijn namelijk alleen maar Microsoft Net framework update's
die ik nu binnengehaald hebt. Of worden allerlei soorten update's nu onder die noemer geplaatst?

Heb ook windows repair weer laten draaien. Het lukte niet met die cmd code invoeren. Ik kan geen start menu vinden in het programma, waar ik dat cmd kan intypen.
Ik heb dus gewoon weer optie drie vier en vijf gedaan. Volgens mij is dat hetzelfde. Dat woord sfc/scannow zag ik ergens staan in een venster.

Er zouden nu 46 fouten zijn. Dat betekent, dat er verleden keer maar 2 fouten hersteld zijn van de 48 fouten. Schiet mij maar lek. Als er iedere keer maar 2 fouten hersteld worden, dan ben ik volgend jaar nog bezig en is windows vista inmiddels opgeheven.
 
Ik las ergens dat het voor kan komen dat je "sfc" soms vaker moet uitvoeren. Natuurlijk niet per 2 reparaties. Grotere kans dat je een aantal reparaties niet kunt uitvoeren (als niet alle files gerepareerd worden weet je natuurlijk niet of daar de oorzaak ligt). Zo was het bij mij. Om die reden ben ik overgestapt op Win10 en waren mijn problemen opgelost.
Voor jou zou het toch wel eens post #17 kunnen betekenen.
Wat betreft het vele werk. Dat hangt er helemaal van af wat je er op hebt staan. (Als je toevallig Norton Ghost 15 gebruikt, die werkt onder Win10 niet meer.)
Vista gebruikers kunnen volgens mij niet gratis upgraden naar win10. Upgraden naar win10 is, als alles goed loopt, wel het minste werk. Sterker, dat is zo gebeurd. Sommigen ondervinden echter problemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een schijf controle en reparatie die wordt uitgevoerd voordat de pc start of een sfc /scannow in veilige modus wil ook wel eens helpen.
 
Een schijf controle en reparatie die wordt uitgevoerd voordat de pc start of een sfc /scannow in veilige modus wil ook wel eens helpen.

Die scan in veilige modus heb ik net vandaag gedaan, zoals bericht.

Het is het jammer dat het nou niet duidelijk is of ik alle update's nou binnen gehaald hebt. Zie mijn vorige post.
Als daar toch twijfel over is, laat het even weten. Anders moet ik verdere maatregelen treffen. In verband met de veiligheid op mijn pc.
Ik had niet gedacht, dat dit zo'n ingewikkelde kwestie kon zijn. Ik dacht meer een kwestie van ergens bij de instelllingen van windows update iets aanpassen en klaar is Kees. Dus niet helaas.
 
Heeft de scan fouten gevonden?
Heb je opnieuw naar updates laten zoeken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan