• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen up-dates windows vista meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wil je bij de genstalleerde updates eens kijken wat de datum is van jou laatst genstalleerde update?
 
Lees post #34 nog eens. Daar kun je je updates mss mee controleren.
 
Rubensky

Op 17.7.2016 heb ik Windows Repair All in One voor het eerst laten draaien (optie drie; vier en vijf gedaan, zoals voorgeschreven)
Er kwamen toen 48 fouten te voorschijn en die heb ik laten repareren.
Bij de geschiedenis van de update's was daarna alles verdwenen.
Bij de ge-installeerde update's waren 20 nieuwe update's ge-installeerd die allen betrekking hadden op microsoft Net frame work.

Op 23.7.2016 heb ik Windows Repair All in One weer laten draaien.
Er kwamen toen 46 fouten te voorschijn (dus maar 2 fouten hersteld verleden keer is mijn conclusie)
Bij de 20 nieuwe ge-installeerde update's was de datum 17.7.2016 nu veranderd in 23.7.2016. Geen nieuwe update's bijgekomen.

Ik neem nu maar aan, dat alle ontbrekende update's na 20 maart 2016 op de een of andere manier nu toch wel zijn binnen gehaald en ge-installeerd.
Jullie kunnen me daar geen concreet antwoord op geven. Ik heb het al een paar keer gevraagd. Begrijp ik ook wel, het is een complex probleem.

Ik hou goed in de gaten of volgende maand er weer nieuwe update's erbij komen en dan moeten we het hier maar bij laten.
Bedankt voor jullie inbreng.
 
Bij de ge-installeerde update's waren 20 nieuwe update's ge-installeerd die allen betrekking hadden op microsoft Net frame work.
Toch nog even voor de zekerheid omdat je het alleen over Net Frame work hebt: heb je goed door de lijst met genstalleerde updates gescrolled? Daarin staan de updates, althans bij mij, gegroepeerd. Je moet dan de hele lijst doorwerken om alles te vinden.
 
Als je 2 dagen geleden nog 46 fouten heb gevonden dan zou ik toch nog eens het volgende doen.

CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
- Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Veng:

Op 23.7.2016 20 nieuwe update's voor micorosoft net frame work. Voor deze datum 20.3.2016 de laatste update's. Voor de rest geen andere nieuwe update's op 23.7.2016. Meerdere keren nu gezegd inmiddels.

Aarie 25. probeer ik nog keer. Met cmd gaat het niet. Wel optie 3 4 en 5 . Is hetzelfde dacht ik.
 
Hoezo gaat het niet? geeft hij iets aan?

--- Update ---

Ik heb even nagekeken maar voor vista moet je het net iets anders doen.

Click Start, in the Start Search box, type command. A list of of matches will appear above. Right-click Command Prompt in Programs list, and then click Run as administrator. You will likely be prompted for an administrator confirmation, or a password. Type your password or click Continue.
 
Als het goed is heb je alle updates binnen gelezen hebbende je verhaal.

De acties die aarie25 aangeeft kan je eens stap voor stap uitleggen hoe je de boel uitvoert? Je moet namelijk het command prompt als administrator uitvoeren.

Dus zoek CMD klik er vervolgens op met de rechtermuisknop en kies Als administrator uitvoeren! Typ vervolgens chkdsk /r en druk Enter. Vervolgens krijg je na een paar seconden de vraag of je wilt bevestigen kies dan J en herstart de pc.
 
Schadelijke website geblokkeerd
http://www.reimageplus.com/includes/router_land.php?tracking=tweaking-sc&lpx=sys
Deze website is gerapporteerd als schadelijk.
We raden aan deze website niet te bezoeken.

Startpagina


Website toestaan







Ik wilde het aangeraden programma gaan uitvoeren. Toen ik Windows Repair All in One ging openen, kwam er een mededeling van die site, dat er een nieuwe versie beschikbaar is en of ik deze wilde downloaden.

Ik klikte op ja, en kreeg het bericht van mijn Ziggo anti virus, dat het een schadelijke website is.

Ik kan me herinneren, dat ik verleden keer, het programma down loade ( de oude versie dus) in de veilige modus met netwerkmogelijkheid. De anti virus was toen uitgeschakeld.

Is bovenstaande jullie bekend ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee maar het kan ook een valse melding zijn, had je dit alleen al toen je op de site kwam?
Want als ik daarna toe ga gebeurd er niets bij mij.
maar je kunt toch de sfc en chkdsk scan`s doen, dit is gewoon via windows zelf.
Want wat is de reden dat jij de Windows Repair All in One wilt gaan gebruiken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is niet zinvol de tool nu alweer te gebruiken. Ik zou het deze maand aankijken. Kijk even of je deze maand de updates weer krijgt.
 
Als je daar iets hebt gedownload laat dan je pc direct doorlichten door de expert op dit forum.
 
ik zit nu op mijn werk en lees de berichten.:
Aarie 25 : Je vraagt waarom ik Windows Reair All in One wil gaan gebruiken. Je hebt me toch geadviseerd om "CHKDSK"en "SFC" te gaan uitvoeren.
Dat zijn toch onderdelen van Windows Repair All in One of zit ik er nu helemaal naast. Zijn dat andere programma's. Dus daarom kon ik die cmd niet vinden ?
Het is een onderdeel van windows zelf zeg je. Dus staat het op mijn windows vista schijf? Dat had ik echt niet begrepen hoor.

Ik startte Windowa Repair All in One op en kreeg toen die update melding. Ik klikte op de download knop. Ik weet niet meer of ik nou de goede heb gebruikt. Er staat zoveel informatie op die site. Gelukkig blokkeerde Ziggo meteen en heb verder niets gedownload van die site.

Zal ik inderdaad maar wat Rubensky adviseert om het volgende maand even aan te kijken of de downloads weer komen. Ik heb tenslotte 20 nieuwe update's binnengekregen na de scan van Windows repair.
 
Oke vandaar, windows repair all in one is heel wat anders. die hoef je niet te gebruiken als je de sfc en chkdsk wilt uitvoeren.
Dus als je tijd heb voer ze beide dan eens uit, dit kan wel even in beslag nemen.
Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar de sfc en chkdsk kun je met je computer doen, zonder dat je iets moet downloaden.
 
Als je CMD zoekt in Windows vista kan je via deze computer gaan. Je vind hem dan op deze locatie: C:\Windows\System32\cmd.exe .
 
Ik heb "CHKDSK" nu uitgevoerd. Twee keer zelfs. De eindconclusie stond zo kort in beeld, dat ik het niet zo snel kon lezen. Want daarna werd windows al weer opgestart. De tweede keer heb ik razend snel een foto genomen en kon ik op het mijn gemak lezen.
De eindconslusie was : " Het bestandssysteem is gecontroleerd en er zijn geen problemen vastgesteld."

Daarna "SFC" gedaan. Hier kon ik een schermprint van maken.
Conclusie : "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden"

Met de schijf lijkt dus niets aan de hand. Hij is ook nog maar anderhalf jaar oud.

Dus nu maar hopen, dat de update's volgende maand vanzelf weer komen?
 
Mooi dat er verder, naar het zich laat aanzien, geen problemen met de schijf zijn. Ik denk dat jij de nieuwe updates van Windows weer netjes binnenkrijgt. Let op: Het is afhankelijk van de gekozen instellingen of je hier zelf nog handelingen voor moet verrichten.
 
Goed te horen dat er geen fouten meer in jou windows zit.
De volgende updates komen de tweede dinsdag van de maand na 19:00. (meestal laat ik hem zelf zoeken en installeren na 19:00)
Ik denk dat we het even moeten afwachten of het nu wel goed gaat.
 
Laat ik hier dan wel de volgende aantekening bij maken: De updates komen dan uit maar maak je geen zorgen als je er een dag langer op moet wachten er kan namelijk een vertraging inzitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan