• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Handmatige updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.272
Waarderingsscore
418
Korte tijd geleden heb ik ergens horen vallen dat Microsoft met een functie zou komen om updates in Windows 10 handmatig te regelen zo als dit ook kon in Windows 7.

Is er iemand die dit bericht kan bevestigen of ontkrachten?
 
lees dit eens na .... http://www.tenforums.com/windows-updates-activation/3944-manual-updates-possible-not-2.html
er is dus een mogelijkheid om de update functie opnieuw toe te voegen in het configuratiescherm en zodoende zelf een mogenlijkheid te krijgen om zelf te bepalen welke update's geinstalleerd dienen te worden ... het werkt volgens de administrator " Brink" die deze register aanpassing beschikbaar heeft gesteld .

--- Update ---

vergissing de register aanpassing werd door "Edwin " beschikbaar gesteld en werd bevestigd door "Brink "
 
Om de register veranderingen te kunnen doorvoeren zal je eerst het register tot jouw eigendom moeten maken.

In mijn Windows 10 Pro is de update zo geregeld (automatisch) dat ik bepaal of ik meteen opnieuw opstart of wacht tot dat Windows op de ingestelde tijd dat doet.
 
Hoe kan ik deze rechten veranderen? Wel gezocht maar kom er even niet uit.

GEVONDEN EXCUUS HET IS OP DE LOGISCHE MANIER!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik kom er ook niet uit en kan ook de rechten niet nemen over het register ....
het probleem dat ik onder vind is dus dat deze " IsConvergedUpdateStackEnabled" al aanwezig is met de waarde 1 en deze waarde dient 0 te zijn doch kan deze waarde niet aangepast worden ...
 
EMI,

Je opent het register. Vervolgens klik je op de map bijvoorbeeld HKEY_LOCAL_MCHINE. dan rechtermuisknop machtigingen.
 
dat heb ik gedaan en dit word dus geweigerd !

--- Update ---

het is me gelukt deze te voorzien in het configuratiescherm ...en dit via het tool WinAeroTweaker
je download een zip bestand en dient deze uit te pakken naar een map die je de naam geeft WinAeroTweaker .
je opent deze map nadat alles werd uitgepakt en je klikt op de toepassing winaero tweaker om deze te starten ( installeren is niet nodig )
scrol naar "control panel " en klik op add windows update ... meer dien je niet te doen .
je dient dus zelf niets in het register te duiken .
578aa98794efb-Ashampoo_Snap_2016.07.16_23h27m26s_006_.png

578aa9a81e923-Ashampoo_Snap_2016.07.16_23h32m15s_007_.png
 
Inderdaad zo werkt dat Emi! De aanpassing handmatig in het register had bij mij tot gevolg een pc die niet meer startte!

Dank. Ik zie dat je op deze wijze ook de Disable Lock Screen kan uitvoeren waarover ik een handleiding heb geplaatst afgelopen week.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja de WinAero Tweaker heeft meerdere opties aanboord
 
Zullen we meerdere vervangen voor veel? :smile: Handige tool!

--- Update ---

Toch zou ik graag nog van iemand te horen krijgen hoe je de volledige eigendomsrechten van het register kunt overnemen. Daarnaar ben ik nu toch echt wel benieuwd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niemand die op onderstaande een antwoord weet?


Toch zou ik graag nog van iemand te horen krijgen hoe je de volledige eigendomsrechten van het register kunt overnemen. Daarnaar ben ik nu toch echt wel benieuwd.
 
Deze link (Menno Schoone) heb ik ook gezien. Maar dit geld helaas niet voor het afgesloten deel van het register. De rest ga ik eens even bekijken.
 
dacht het wel dat dit niet voor het register telde daarom dat ik verder zocht ...let op ..maak eerst wel een image aan van het huidige systeem voordat je dus een machtigingsovername doet van het register ...je kan ook het register backuppen maar denk dat het niet simpel zal zijn mocht je het register dienen te herstellen indien het systeem niet meer op te starten valt !
 
Zoals ik al eens eerder heb vernomen van jou maak jezelf veel gebruik van VM's. Dit doe ik ook en daar zal ik het dan ook in testen. (uitvoerig).
 
mooi zo dat jij dus je voorzorgen neemt ... ben benieuwd naar het resultaat .
 
Ik ook ik zal het je laten weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan