• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

systeemherstel mogelijkheid is niet ingesteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
Toevallig - bij wijze van "oefening"- op een oude desktop vandaag W 10 ingesteld. Toevallig ook staat in de nuttige nieuwsbrief van Menno Schoone vandaag o.a. dat systeemherstel (af en toe wel eens nuttig...) niet ingesteld is. dat moet dus wl als je de mogelijkheid wilt benutten.
 
Klopt.
Bij mij was Systeemherstel ook uitgeschakeld - ondanks dat Windows 10 alle instellingen uit Windows 7 zou overnemen.
 
dan dien je met rechts op start te klikken en kies je configuratiescherm ...
ga verder naar Herstel ...en klik verder op SysteemHerstel Configureren ...
selecteer de C schijf en klik op configureren > schakel deze dan in en geef de gewenste grootte aan ...
bevestigen met toepassen en ok .... maak desgewenst zelf een herstelpunt aan nu .
 
Heb eens bij mijn gekeken en daar stond hij aan, terwijl ik hier nooit iets mee doe.
Maar ik heb gelijk een nieuwe herstelpunt laten maken.
 
Voor mensen die de volgende vraag stellen wat is de gewenste grote?

Nu dat kan je natuurlijk zelf bepalen op mijn laptop is het 10gb (standaard door Windows aangegeven grote.) dan kan ik er een paar bewaren. Wil je meer dan moet je de grote aanpassen maar, dat kost wel ruimte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan