• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Thunderbird: Bijlagen niet automatisch weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Bezig in thunderbird, maar bijlagen zoals fotos worden automatisch geopend, hoe wijzig ik dit zoals in live mail zie je dat er een foto aanhangt met daarbij de grote, maar wordt niet geopend.
 
Re: Outlook, live mail?

@ Fredjeh Heb je al in de instellingen gekeken of je het daar kan vinden?
 
Fred, ik heb je een eigen topic gegeven.
Klik in de menubalk van Thunderbird op Beeld. Zorg ervoor dat er geen vinkje staat voor 'Bijlagen in bericht weergeven'.

578e6185e8c43-bijlagen_in_bericht_weergeven.png
 
Bedankt, ben een beetje aan het zoeken, is wel even wennen daar ik jaren live mail gewend was.

--- Update ---

Gevonden, maar bijlagen staan langs onder, kan ik deze bovenaan plaatsen?
 
Bijlagen staan langsonder? Ik snap niet wat je daarmee bedoelt. De bijlagen staan onderaan, ja, maar je hoeft er niet voor te scrollen. Ze zijn altijd direct zichtbaar.
Meestal lees je eerst de begeleidende tekst en open je daarna pas de bijlage. Dat de bijlage onder de tekst staat, lijkt mij op zich daarom logisch.
Via Beeld > Vormgeving is wel een en ander aan te passen, maar de bijlagen zullen onderaan in het venster blijven staan.

Ik heb, toen ik 3 jaar geleden overstapte van WLM naar Thunderbird, ook even moeten wennen. Hieronder de vormgeving die ik zelf gekozen heb in Thunderbird (klik op de gele balk om de afbeelding te vergroten):

578f7c1c6e891-Postvak_IN_-_Mozilla_Thunderbird.png
 
Bedankt, ook je contactpersonen komen er niet automatisch in zoals in WLM, WLM vind ik een eenvoudige mail toepassing, zal wennen zijn, maar we passen ons aan.
 
Contactpersonen moet je exporteren als csv bestand uit WLM. Daarna dat csv bestand importeren in Thunderbird. Ik heb dat 3 jaar geleden moeten doen en het ging niet van een leien dakje. Ik heb toen wel opgeschreven wat ik gedaan heb en zal dat verslagje kopiren en hieronder plakken. Kijk maar of je er wat aan hebt.

Dit is een nuttige website van Mozilla met informatie voor mensen die willen overstappen van Windows Live Mail naar Thunderbird: https://support.mozilla.org/nl/kb/overstappen-thunderbird.
Op die website wordt o.a. gesproken over het lijstscheidingsteken, dat je moet controleren in je regionale instellingen. Daarmee liep het bij mij eerst spaak:

27 april 2013 Adresboek van WLM gexporteerd naar een csv-bestand. Het daarna importeren leverde onzin op: een lange regel waar alles achter elkaar stond.
De oorzaak bleek te zijn dat het .csv-bestand puntkommas in plaats van kommas bevatte.
Csv-bestand weggegooid. Daarna via Start > Configuratiescherm > Land en Taal > Meer instellingen het lijstscheidingsteken veranderd van een ; in een ,
Toen opnieuw het adresboek van WLM gexporteerd en daarna gemporteerd in Thunderbird.
Ik moest de knoppen Omhoog en Omlaag gebruiken in het venster Adresboek om de adresboekvelden aan de linkerkant te laten overeenkomen met de juiste gegevens aan de rechterkant.
 
Is me gelukt, moet ik mijn lijstscheidingsteken terug aanpassen of hoeft dit niet?
 
Nee, het lijstscheidingsteken hoort een komma te zijn. Dat kun je dus zo laten.
 
Even off-topic: worden Afzenders in TB nu opeens als Correspondenten benoemd?
Ik heb (nog) versie 38.x en ben daar bij gebleven na meldingen van problemen met versie 40.x
 
Nee, dat betekent het niet. Afzenders worden sinds versie 45 correspondenten genoemd (de reden voor die wijziging ken ik niet), maar je hebt nog steeds aparte mappen voor Postvak IN en Verzonden.
 
Telkens ik Thunderbird opstart krijg ik een popup van mijn AVG antivirus "e-mailscanner kan geen berichten scannen omdat de verbinding gecodeerd is"
E-mail scanner uitzetten in avg kan ik, maar dan staat er dat ik niet beschermd ben, hoe los ik dit op?
 
Dat probleem ken ik niet, omdat ik als antivirus Panda Free gebruik, en die scant sowieso geen mail.
Blijkbaar eist je (e-mail)provider een beveiligde/gecodeerde verbinding en dan krijg je dat.
In AVG het scannen van e-mail uitzetten en zelf goed opletten.
Vertrouw je bepaalde bijlagen bij e-mails niet, dan sla je die eerst op en laat je ze scannen door www.virustotal.com, voordat je ze opent.
Is scannen door AVG en door MBAM dan niet voldoende? Niet altijd, ik heb wel vaker een mail gehad met bijlage die voor mij direct een uur in de wind stonk. Denk even aan een bijlage met de extensie .js.
Panda Free en MBAM zagen er geen kwaad in. Toen ik de bijlage liet scannen door virustotal sloegen slechts 4 van de 50 scanners alarm: Trojan downloader.
De moraal van het verhaal: nooit volledig vertrouwen op je virusscanner; altijd zelf alert blijven en nadenken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Open nooit geen mails van onbekenden en bijlagen al zeker niet.
Heb een paar emailproviders, hoe kom ik te weten welke het is waarvoor ik de boodschap krijg?
 
Ik begeef me op glad ijs, want ik weet hier niet veel van, maar ik denk dat je het moet zoeken in de instellingen van de diverse e-mailaccounts. Kijk of SSL vereist is (ingesteld is) bij de serverinstellingen.
Als dat het geval is, zal AVG je mail niet kunnen scannen.
Als ik hier onzin verkoop, dan word ik vast snel op de vingers getikt door een ander forumlid. :wink:
 
Is vereist bij e-mail provider, dus afzetten in AVG.
 
Nog een vraagje, als ik een bericht beantwoord, staat het verzonden bericht er 2 x in, hoe komt dit? en hoe voorkom ik dit?
 
Een verzonden bericht staat dubbel in de map Verzonden? Dat is curieus. Ik heb er geen verklaring voor, maar kijk je accountinstellingen eens na.
Klik daarvoor in de menubalk van Thunderbird op Extra > Accountinstellingen en klik dan in de linker kolom op Kopien en mappen.
Bij mij ziet het er zo uit (ik heb alleen steeds mijn e-mailadres verdoezeld):

57a477dac86ad-Accountinstellingen.png


Vraag: had jij daar misschien ook een vinkje gezet voor 'Antwoorden plaatsen in de map van het bericht waarop wordt geantwoord'? Dat kun je beter niet doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan